زیبایی

اسفناج چگونه می تواند تناسب اندام و قدرت عضلانی شما را افزایش دهد؟!

Rate this post

حق با ملوان زبل بود! به نظر می رسد که به لطف کارکرد داخلی سلول های ما و سلول های گیاهان، خوردن اسفناج خام می تواند به افزایش آمادگی جسمانی و ایجاد قدرت عضلانی کمک کند. چگونه اسفناج چنین تاثیری دارد؟ نیترات موجود در اسفناج کارایی زیادی دارد، از جمله به سلول های شما کمک می کند عملکرد موثرتری داشته باشند!

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

تناسب اندام و قدرت عضلانی

چگونه بدن از نیترات استفاده می کند؟

تحقیقات مختلفی به بررسی این موضوع پرداخته اند که نیترات چگونه به بدن کمک می کند تا کارآمد تر عمل کند، سریع تر عضله سازی کند و سخت تر ورزش کند.  یکی از این تحقیقات، که در دهه ۱۹۹۰ تکمیل شد، دریافت که بدن می تواند نیترات غذایی را به ماده ای به نام NO تبدیل کند که در متابولیسم سلولی برای ایجاد و استفاده از انرژی در قالب ATP استفاده می کند ( برای توضیح بیش تر، آدنوزین تری فسفات).

در چند سال گذشته، دانشمندان به بررسی این روند پرداخته اند و این که چگونه نیترات مکمل ممکن است بتواند تاثیر ورزش را بیش تر کند و به بهبود متابولیسم بدن در سطح سلولی کمک کند.

به عنوان مثال، مطالعه ای در سال ۲۰۱۰ نشان داد که استفاده از نیترات رژیم غذایی به عنوان مکمل(به طور خاص در آب چغندر) باعث کاهش مصرف اکسیژن طی تمرین شدید شد.این امر نشان داد که سلول ها نیاز به استفاده از ATP کمتر برای انجام وظایف خود دارند، این موضوع همچنین حاکی از این بود که ماهیچه ها به سرعت خسته نشدند. به نوبه خود، این امر به این معنا بود که شرکت کنندگان توانستند برای مدت طولانی تر ورزش کنند!

همچنین بخوانید:  ۳ غذای رستورانی که به شما آسیب می‌رساند!

مطمئنا اگر تمرین طولانی تری داشته باشید، مزایای بیشتری از تلاش فیزیکی دریافت خواهید کرد، از جمله افزایش روند کاهش وزن، قدرت عضلانی بهبود یافته و آمادگی قلبی عروقی بهتر . اما مراقب باشید بیش از حد تمرین نکنید!

اسفناج و دیگر سبزیجات برگ دار با نیترات بالا


اسفناج و دیگر سبزیجات برگ دار با نیترات بالا

مطالعه سال ۲۰۱۱ نشان داد فقط چغندر نیست که می تواند باعث افزایش نیترات بدن شما شود. اسفناج هم سرشار از نیترات است. دانشمندان متوجه شدند شرکت کنندگانی که ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم اسفناج در روز، در طول دوره ای سه روزه مصرف کردند، هنگام تکمیل یک تمرین دوچرخه سواری، عملکرد عضلانی بهتری داشتند.

به عبارت دیگر، گوش دادن به توصیه ملوان زبل- در واقع، خوردن اسفناج، می تواند به شما کمک کند عضلات بزرگتر و قوی تری به دست بیاورید(اگر چه شما بر خلاف ملوان زبل، در واقع باید ورزش کنید. خوردن اسفناج به تنهایی نمی تواند بازوهای شما را برآمده کند.)

با این وجود مهم است که در این جا چند نکته را برای احتیاط ذکر کنیم. اول این که اگر چه اسفناج حاوی نیترات بالایی است، بسیاری از سبزیجات برگ دار ، سبزیجات کلمی و چغندر نیز همین خاصیت را دارند.

نکته دیگر این است که درک کنیم احتمالا اختلاف قابل توجهی بین نیترات آلی موجود در میوه ها و سبزیجات و نیترات غیر ارگانیک موجود در گوشت های فرآوری شده که با بیماری قلبی مرتبط است، وجود دارد.

این مطالعات به این معنا نیستند که شما باید شروع به خوردن گوشت کنید چرا که حاوی نیترات هستند و دانشمندان نیز توصیه نمی کنند رژیم غذایی خود را با قرص های نیترات تکمیل کنید.

مقاله مرتبط: آیا مصرف گوشت، انتخابی سالم است؟

با این حال، این موضوع یادآوری خوبی برای خوردن سبزیجات است! در حالی که ما معمولا از پروتئین به عنوان مهم ترین گروه غذایی برای ساخت عضله یاد می کنیم، به نظر می رسد که سبزیجاتی مانند اسفناج هم در این زمینه فوق العاده مهم هستند.

همچنین بخوانید:  کول اسکالپتینگ یا کرایولیپولیز چیست؟

روش های مورد علاقه شما برای خوردن اسفناج کدامند؟ دستورغذا های خود را با ما در بخش نظرات زیر به اشتراک بگذارید!

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا