سلامتی

آیا قهوه واقعا لاغر می‌کند؟

Rate this post

بسیاری از ما شنیده‌ایم که قهوه برای لاغری خوب است و قبل یا بعد از ورزش قهوه می‌نوشیم. واقعیت چیست؟

واقعیت این است که محرک‌ها همیشه برای ورزشکاران محبوب بوده‌اند، اما وقتی اسم محرک می‌آید، ممکن است ذهن شما سمت داروهای خاصی برود که اثرات نامطلوب و حتی مخربی بر بدن دارد. خوشبختانه قهوه حاوی کافئین، یک محرک طبیعی و ایمن است. اما چه چیزی قهوه را به یک نوشیدنی محبوب قبل از تمرین تبدیل کرده است؟ مجله سبزینه راه در این مطلب درباره خواص مصرف قهوه برای ورزشکاران خواهد گفت.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

 

فواید نوشیدن قهوه قبل از ورزش

اگر قبل از ورزش و بدنسازی قهوه می‌نوشید و از فواید و مزایای آن خبر ندارید؛ با دقت موارد زیر را بخوانید تا خیال‌تان به‌طور کلی از این بابت راحت شود.

قهوه به چربی سوزی و افزایش انرژی کمک می کند

سطح بالای کافئین در قهوه باعث می‌شود که میزان چربی‌سوزی شما در حین ورزش به‌طور قابل توجهی بالا برود. علاوه بر این، نوشیدن قهوه در صبح به معنای مصرف کالری کمتر در طول روز است؛ زیرا کافئین اشتها را کم می‌کند.

همچنین بخوانید:  بدن درد بعد از ورزش را چگونه درمان کنیم؟

تحقیقات نشان می‌دهد که با نوشیدن منظم قهوه، متابولیسم بدن شما و به تبع آن چربی‌سوزی‌تان به‌طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. این بدان معناست که قهوه برای لاغری مفید است و چربی‌سوزی موثری را در طول تمرین و چند ساعت پس از آن برای شما ایجاد می‌کند.

 

قهوه باعث تمرکز بهتر روی ورزش می‌شود

به‌طور کلی قهوه و کافئین تمرکز ذهنی شما را بالا می‌برد. کافئین یک محرک طبیعی است که می‌تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد و تاثیر مثبتی بر مناطقی از مغز که مسئول حافظه و تمرکز هستند، داشته باشد.

یک مطالعه روی میانسالان نشان داد که کافئین عملکرد ذهنی آن‌ها را بهبود بخشیده و پیشرفت زوال ذهنی مرتبط با سن را کاهش می‌دهد. عملکرد ناحیه‌ای از مغز که مخصوص توجه، برنامه‌ریزی و تمرکز است با نوشیدن منظم قهوه بهبود پیدا می‌کند.

قهوه درد عضلانی را کاهش می‌دهد

یک مطالعه کوچک نشان داد که نوشیدن دو فنجان قهوه می‌تواند درد عضلانی بعد از تمرین را کاهش دهد. این یک خبر خوب برای ورزشکارانی است که معمولا تمرین سنگین دارند و بعد از تمرین دچار درد عضلانی می‌شوند.

اما فقط همان یک مطالعه نبود، بلکه مطالعات دیگری هم همین نتیجه را به ما نشان داده است. کافئین به‌طور قابل توجهی درد عضلانی پس از تمرین را کاهش داده و زمان ریکاوری را کاهش می‌دهد.

 

قهوه متابولیسم را افزایش می‌دهد

کافئین سرعت سوخت‌وساز بدن و کالری سوزی را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف قهوه برای لاغری گزینه خوبی است و میزان متابولیسم شما را بالا خواهد برد. اما مهم است بدانید که نوشیدن قهوه به میزان نرمال باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و نوشیدن آن به مقدار خیلی زیاد نتیجه معکوس دارد. در واقع مصرف حساب‌شده قهوه برای لاغری مفید و موثر است.

همچنین بخوانید:  بدترین میان‌‌وعده‌ برای فرزندم چیست؟

قهوه عملکرد ورزشی را بهبود می‌بخشد

طبق تحقیقات تاییدشده، کافئین به‌طور موثری عملکرد ورزشی افراد را افزایش می‌دهد. کافئین ورزشکار را قادر می‌سازد تا طولانی‌تر و با قدرت بیشتری تمرین کند. کافئین همچنین سطح استقامت و مقاومت ورزشکار را در برابر خستگی بهبود می‌بخشد. در واقع قهوه برای ورزشکاران استقامتی به‌طور قابل توجهی می‌تواند مفید باشد.

 

آیا نوشیدن قهوه قبل از ورزش باعث لاغری می‌شود؟

هم بله هم خیر، قهوه ممکن است به روش‌های مختلفی برای کاهش وزن شما مفید باشد. همان‌طور که گفتیم، قهوه برای لاغری خوب است و خاصیت بالا بردن متابولیسم بدن را دارد. در واقع کافئین داخل قهوه محرک متابولیک است. از طرفی نوشیدن قهوه، اشتها را (تا حدی) از بین می‌برد یا به نوعی کم می‌کند. البته ممکن است که برای برخی هم این خاصیت سرکوب اشتها را نداشته باشد. اگر به کاهش وزن علاقه‌مندید مطلب خوشمزه‌ترین راه برای لاغری چیست؟ را بخوانید.

 

 

منبع : deltapayam.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا