سلامتی

آیا میوه خشک‌شده مضر است؟

Rate this post

میوه‌ها و تنقلات خشک شده به راحتی قابل نگهداری و خوردن هستند. اما سوال مهم اینجاست که در روند خشک کردن کدام ویتامین‌ها از بین می‌روند؟

به عقیده کارشناسان در فرایند خشک کردن میوه و تنقلات ویتامین‌های A و C از بین می‌روند. از سوی دیگر با کوچک شدن حجم میوه، کالری آن بالا می‌رود. خواص و مضرات میوه های خشک را در مجله سبزینه راه بخوانید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

میوه‌خشک پرکاربرد‌،‌کشمش

یکی از معروف‌ترین میوه‌های خشک شده، کشمش است که از انگور تهیه می‌شود. این میوه خشک‌شده سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به محافظت از سلول‌ها کمک می‌کند. همچنین منبع خوبی از فیبر، آهن و پتاسیم است. یکی از نکاتی که در مصرف این میوه خشک باید در نظر بگیریم این است که در طول فرآیند خشک شدن، انگور آب خود را از دست می‌دهد اما قند و کالری آن باقی می‌ماند. تقریبا هر ۶۰ دانه کشمش ۱۷ گرم قند دارد.

زردآلو، شیرین و مقوی

شاید برای شما جالب باشد که از نظر مواد مغذی و خواص زردآلوی خشک شده خواص بیشتری نسبت به زردآلوی تازه دارد. ۵ الی ۶ زردآلوی خشک چهار برابر فیبر بیشتری نسبت به زردآلوی تازه دارد. از خواص زردآلوی خشک شده می‌توان به کاهش خطر حملات قلبی، کنترل دیابت و پیشگیری از سرطان اشاره کرد. این میوه خشک منبع پتاسیم، آهن و کلسیم است.

همچنین بخوانید:  این گیاه سرفه و تنگی نفس شما را درمان می‌کند!

زردآلو، شیرین و مقوی

آلو خشک، ضد یبوست

یکی دیگر از میوه‌های خشک پرطرفدار و پرمصرف آلوی خشک شده است. این میوه سرشار از ویتامین K، آهن و فیبر است ولی در عین حال دارای کالری و قند بالایی است. یکی از خواصی که آلو خشک دارد ضد یبوست بودن آن است.

توت خشک، میوه خشک خوشمزه ولی پر قند

فیبر، آهن و پتاسیم موجود در توت خشک‌شده این میوه را به یکی از پرخاصیت‌ترین میوه‌های خشک تبدیل کرده است. مورد مهم و قابل توجه در مصرف این میوه خشک شده کالری و شکر موجود در آن است. اگر به خواص آجیل‌ها علاقه‌مند هستید مطلب این آجیل سلامت قلب شما را تضمین می‌کند را از دست ندهید.

سخن آخر

  • زغال اخته خشک‌شده نیز آنتی اکسیدان بالایی دارد اما وقتی خشک می‌شود نیمی از خاصیت خود را از دست می‌دهد.
  • گفتنی است از کلم بروکلی گرفته تا کدو حلوایی و سبزیجات را می‌توان خشک کرد و در سوپ استفاده کرد اما یادمان باشد اغلب ویتامین A و C خود را در فرایند خشک کردن از دست می‌دهند.

خواص و مضرات میوه های خشک چیست

 

منبع : deltapayam.com
حتما بخوانید : چرا لاغر نمیشم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا