زیبایی

از کدام پودر، کرم و عطر باید استفاده کرد؟

Rate this post

ممکن است پوست شما یک پودر، یک کرم و یا یک عطر را به دلایل مختلف نتواند تحمل کند، زیرا این محصولات می توانند حاوی مواد تحریک کننده باشند. در یک کرم پاک کننده برای بالا بردن خاصیت پاک کنندگی آن، گاهی مواد مصنوعی داخل می کنند و علت عدم تحمل می تواند وجود همین ترکیبات باشد. با سبزینه راه همراه باشید.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

محصولات زیبائی و آرایشی

محصولات زیبائی و آرایشی :

مصرف محصولات زیبائی گاهی با عکس العمل های عدم تحمل پوست همراه می گردد. پوست بعضی اشخاص در مقابل این مواد، به دفاع بر می خیزد (ظهور اگزما به طور مثال یکی از این عکس العمل ها است) در حالیکه ممکن است دیگران همین محصول را خیلی خوب تحمل کنند.
تشخیص ناسازگاری پوست با انجام آزمون هایی صورت می گیرد. مثلا مقدار اندکی از محصول را روی پوست پشت شخص می مالند، اگر فرد مورد نظر به این ماده حساس باشد در همان محدوده آزمون، عکس العمل یک اگزمای خفیف مشاهده خواهد شد.
دیگر اینکه باید از محصولاتی استفاده کرد که با نوع پوست شما سازگار باشد، مثلا اگر یک پاک کننده چربی را برای یک پوست خشک بکار برید، بطور مسلم پوست شما آنرا تحمل نخواهد کرد.
این نکته را هم یکبار برای همیشه اضافه می کنیم که ناراحتی های کبدی در پیدایش حساسیت های پوستی دخالتی ندارند.
پودرها، کرمها و عطرها را جداگانه بررسی می کنیم.

همچنین بخوانید:  علت و نحوه‌ی درمان موهای چرب

پودرها

پودرها

از دیگر محصولات زیبائی، پودرها فراوان ترند، پودرها حالت براق پوست را ثابت می کنند و از آن در مقابل تغییرات آب و هوا محافظت می نمایند. پودرها تا اندازه ای خشک کننده هستند. بنابراین برای پوست های چرب بسیار مناسبند. پوست های خشک تنها هنگامی می توانند پودرها را تحمل کنند که قبلا از یک ماده چرب پوشیده شده باشد.
خود پودر یک جسم پیچیده و مرکب است: اولا حاوی «تالک» است که عرق را جذب می کند و حالت روغنی پوست را تخفیف می دهد، ثانيا حاوی استئارات روی و پودر سفید خیلی سبک است که برای روپوست (اپیدرم) مناسبند و هم چنین حاوی نشاسته برنج از نوع بسیار نازک و دارای کائولن است که حالت ماتی به صورت می بخشد. بعضی پودرها حاوی پودر ابریشمند، این پودر که بسیار سبک است دارای خاصیت جذب کنندگی بی نظیری است و رطوبت پوست را کاملا می گیرد.

حساسیت

ضایعات احتمالی ناشی از استعمال پودرها:

به شکل کاملا اختصاصی بروز می کنند. پوست قرمز و به شکل فلس پوسته پوسته می شود، گاه خارش های شدید عارض می شوند، سپس یک رنگ غیر طبیعی در اپیدرم ظاهر می شود. این رنگ تیره به صورت مشبک چهره را می پوشاند. بعضی اوقات این لکه به یکباره بدون سابقه خارش با پوسته پوسته شدن ظاهر می شود. متأسفانه کسانی که با این لکه های تیره مواجه می شوند برای پوشاندن آنها قشر ضخیم تری از پودر روی صورت خود می مالند و همین مسئله عارضه را بیش از پیش تشدید می کند.
در اکثر موارد این ضایعات معلول موادی که در بالا از آنها سخن گفتیم، نیستند، بلکه عامل اصلی رنگ ها و عطرهائی هستند که داخل پودرها وجود دارند.
درمان آن نیز ساده است. مصرف پودر را قطع کنید و به جای آن پودری مصرف کنید، که بدون عطر باشد و رنگ های آنهم ایجاد حساسیت نکنند (خاک گل اخری، رنگ قرمز لعلی که از حشره قرمز دانه می گیرند، گل سرخ مخصوص رنگ آمیزی، ماده رنگی پرتقال و آلیزارین).

همچنین بخوانید:  کول اسکالپتینگ یا کرایولیپولیز چیست؟

عطرها

عطرها

عطرها چه طبیعی باشند و چه مصنوعی می توانند باعث پیدایش عکس العمل هائی از نوع حساسیت پوست شوند. این عکس العمل یا بصورت یک اگزمای خفیف است و یا پوست متورم و تیره می شود.

 

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا