سبک زندگی

استایل (Style) چیست؟ انواع استایل و ویژگی های باورنکردنی آن ها

Rate this post

واژه سبک یا استایل (Style) به بخشی جدایی ناپذیر از واژگان مورد استفاده برای توصیف هنر، موسیقی، نقاشی، مجسمه سازی، دکوراسیون خانه و مهم تر از همه نوع پوشیدن لباس تبدیل شده است. به عنوان مثال میتوان خانه را به سبک یا استایل های مختلفی مبله کرد و یا نقاشی ها در  سبک های مختلف مدرن و … کشیده میشوند.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

در مورد پوشش یا استایل (style) باید بگوییم، زمانی که شما لباس موردعلاقه و متناسب شخصیت خود را میپوشید و با آن خوشحال هستید، استایل مخصوص به خود را دارید. استایل به شما احساس اعتماد به نفس، قدرت، توانایی و مهم تر از همه اینها، احساس خوشحالی خواهد داد.

زمانی که شما لباس مورد علاقه و مختص خود را میپوشید، دوپامین در مغز ترشح میشود و تاثیر آن همانند خوردن یک داروی آرام بخش است. بنابراین پوشیدن لباسی که شما را شاد کند و انرژی مثبت به شما القا نماید، قطعا مهم خواهد بود.
استایل در حیطه پوشش در انواع مختلفی وجود دارد که شما هر یک از آنها را انتخاب میکنید. اگر دوست دارید، بیشتر با این واژه و انواع سبک های پوشش آشنا شوید، در ادامه این مقاله مرجع از مجله تخصصی مد و استایل vaghtemod.ir با ما همراه باشید. در این جا به بسیاری از سوالات شما در این زمینه پاسخ داده ایم.

سبک یا استایل چیست؟ مفهوم کامل استایل

فهرست

واژه لغوی استایل (Style) را اگر در دیکشنری جستجو کنید، معانی مختلفی از جمله سبک، تیپ، فرم، شکل، استیل و شیوه را برای شما می آورد. ما در این قسمت قصد داریم معنی واضح و روشنی از کلمه سبک یا استایل را ارائه دهیم. در واقع استایل؛ توانایی ارزیابی صحیح از شخصیت خود و بر این اساس، انتخاب از طیف گسترده ای از مد است که بر شخصیت فرد تاکید میکند.

استایل سلیقه خوب برای انتخاب سبک لباس پوشیدن است.

همچنین استایل (Style)؛ با ارزش ها و اعتقادات یک شخص (زن یا مرد)،  مرتبط است که در ظاهر، پوشش و رفتار او، خود را نشان میدهد. به گونه ای که اطرافیان، با اولین ملاقات و نوع پوششی که شخص دارد، تقریبا او را ارزیابی میکنند و درباره شخصیت کلی وی نظر خواهند داد.

کوکو شانل(Coco Chanel)، طراح برند شانل (chanel)، میگوید: مد (Fashion)، ممکن است متزلزل شود اما استایل هرگز! “. از طرفی دیگر، تیپ یا استیل میتواند، نوعی سلیقه خوب در تصمیم گیری برای پوشش باشد. لزوما، معنای سبک یا استایل فقط مختص به لباس پوشیدن نیست. بلکه نوع رفتار مخصوص به خود و یا حتی زبانی که برای نوشتن به کار میگیرید، نشانه داشتن سبک یا استایل میباشد.

بنابراین توجه داشته باشید که داشتن یک استایل مختص به خود، علاوه بر پوشش، نیازمند داشتن رفتار و نشست و برخاست مخصوص میباشد.

تفاوت استایل با مد چیست؟

بین استایل و مد همپوشانی وجود دارد.

در بالا به هر آنچه که درباره مفهوم استایل لازم بود پرداختیم. حال، شاید سوال این باشد که آیا استایل با مد متفاوت است؟ چه تفاوت هایی بین آنها هست؟

بین استایل و مد (Fashion) همپوشانی وجود دارد. با این تفاوت که سبک به فرد مربوط میشود، در حالی که مد، بیشتر جنبه جمعی و همگانی خواهد داشت. مد با روندهای جدید پیش میرود و به شیوه های رایج لباس پوشیدن در یک دوره خاص اشاره دارد. صنعت مد به سبک های غالبی که در حال حاضر مرسوم است، اشاره میکند.

بلاگرها، اینفلوئنسرها و اینستاگرم با ایده های خود به ارائه مد میپردازند و فروشنده ها با توجه به این اطلاعات، به فروش لباس برای مردم اقدام میکنند. به طور کلی مد (Fashion) روشی است که آخرین روندها از طریق رسانه های اجتماعی و مجلات مد منتشر میشود و برخی از مردم طبق آن پیش میروند.

استایل نامحدود است، اما مد در یک بازه ی زمانی خاص ارائه میشود.

همه اینها در حالی است که سبک یا استایل (Style) به نحوه پوشیدن لباس و ابراز وجود آنها اشاره دارد. برای مثال یک مدل در فشن شو، بخشی از دنیای مد (Fashion) است. اما لباسی که او در منزل خود و یا بیرون میپوشد، سبک شخصی وی خواهد بود. ممکن است مدل ها با پوشیدن یک لباس خاص، سبک شخصی خود را تبدیل به مد جهانی کنند. سبک یا استایل، بی انتها و نامحدود است اما مد، به موقع و در یک محدوده زمانی خاص ارائه میگردد.

همچنین بخوانید:  استایل و لباس مناسب کویر! تمام آنجه درمورد تیپ و لباس مناسب کویرگردی باید بدانید

کسی که شیک پوش است، آخرین گرایش های مد را همواره دنبال میکند و لباس طراحان را میپوشد. در مقابل، فردی که استایلیست است، میتواند از روند مد پیروی کند ویا نکند اما همیشه به زیبایی و شخصیت مخصوص خود وفادار میباشد. سبک یا استایل شخصی به جای تقلید از روند مد، به ایجاد حس خوب در مورد خود اشاره مینماید.

چرا ظاهر و یا سبک پوشش مهم است؟

نوع پوشش ویژگی افراد را میتواند انتفال بدهد.

ویژگی های یک فرد در کسری از ثانیه و فقط از طریق استایل او، به دیگران منتقل میشود. نوع پوشش، عملکرد زبان را ایفا میکند. برخی از مخالفان این عقیده، تاکید میکنند که فقط ارزش های درونی مهم هستند. در حالی که اولین چیزی که در یک دیدار قبل از صحبت کردن، مشاهده میشود، لباسی است که پوشیده اید. بنابراین در وهله اول باید اینها کشف شوند تا درها را باز کنند. هنگامی که در یک کافه خیابانی مینشینید، چه کار میکنید؟ قطعا افراد را مشاهده کرده و ممکن است درباره هریک از آنها نظر دهید. به همین دلیل است که ظاهر و یا استایل فردی مهم خواهد بود.

آیا داشتن استایل در بین زن و مرد متفاوت است؟

تیپ و استایل در بین زنان و مردان به یک اندازه اهمیت دارد.

جواب ما به این سوال خیر است. زن و مرد هر دو موظف هستند تا استایل مخصوص خود را پیدا کنند و مطابق آن لباس بپوشند. ناگفته نماند که بانوان کمی بیشتر از آقایان در معرض اغوای روندهای مد هستند. چرا که آنها همواره و در طول تاریخ بیشتر از مردان به ظاهر و زیبایی خود تاکید دارند.

امروزه مردان سعی میکنند، ظاهر و سبک خاص خود را داشته باشند و یا روندهای مد و فشن را دنبال کنند. آقایان، دیگر مثل سابق، نمیتوانند به مثلا فقط یک کت و شلوار تک رنگ ساده بسنده کنند. آنها نیز در خود احتیاج به تغییر میبینند. بنابراین مشاهده میکنید که دنیای مردانه در مورد انتخاب لباس مناسب به طور چشمگیری گسترش یافته است.

چنانچه مردان را در تصمیم گیری خرید یک لباس در میان انواعی از مدها و روندها سر در گم میکند. امروزه تقریبا استایل در میان زنان و مردان به یک اندازه مهم میباشد و فرق چندانی ندارد. برای آشنای با انواع مد و استایل مردانه اینجا کلیک کنید.

انواع استایل ایرانی کدام است؟

معمولا مد و استایل به صورت بسیار سریع در تمام دنیا ترند میشود. ایرانی ها نیز مانند همه جای دنیا، با انتخاب یک ترند روز مانند رنگ سال 1401، فورا آن را در تمام سبک ها و مد خود اجرا میکنند. آپدیت و بروز بودن و حس همدلی در کنار نیاز به زیبایی، باعث شده استایلی که در در اروپا ترند شده است همزمان در ایران نیز توسط دنبال کننده های مد و فشن، اجرا شود. هیچ محدودیتی در کار نیست. شما میتوانید به هر یک از انواع استایل های زیر که علاقه مندید را در تیپ خود عملی کنید.

انواع استایل یا سبک و مد

انواع مختلفی از سبک و استایل های گوناگون که هرکدام ویژگی خاص خود را دارند وجود دارد. در اینجا، تمام انواع استایل و سبک را همراه مشخصات و ویژگی های آن ها مشاهده میکنید:

استایل وینتیج (Vintage style)

سبک وینتیج به لباس های بسیار قدیمی می پردازد.

برای داشتن این سبک پوشش، پیشنهاد ما این است که حتما به فروشگاهای بسیار قدیمی و حتی دست دوم فروشی، مراجعه کنید. همان طور که در مقاله های قبلی در مجله سبزینه راه بیان کردیم، استایل وینتیج (Vintage style) به لباس های بسیار قدیمی، برای مثال، مد دهه های 40و50و60 اشاره دارد. به این صورت که شما با الهام گرفتن و یا نوستالژی یک دهه قدیمی، پوشاک آن دوران را میپوشید و با آنها هم پنداری میکنید.

 

استایل هنری (Artistic style)

سبک و استایل هنری پر از خلاقیت و ایده است.

سبکی که در آن مجموعه ای از خلاقیت و ایده جدید را مشاهده خواهید کرد، استایل هنری (Artistic style) نامیده میشود. برای مثال لباس ها و اکسسوری هایی با رنگهای بسیار برجسته و روشن و چاپ های اغراق آمیز از این جمله هستند. لباس ها و استایل، شکلی منحصر به فرد و عجیب و غریب با ایده های هنری خواهند داشت.

استایل کژوال (Casual style)

سبک کژوال برای استفاده روزمره و محیط کاری انتخاب خوبی است.

اگر میخواهید یک استایل رسمی و یا معمولی برای محیط کار و یا روزمرگی خود داشته باشید، مد و استایل کژوال (Casual style) عالی خواهد بود. به عنوان مثال بانوان عزیز با پیروی از این استایل، میتوانند یک شلوار و یا دامن معمولی را با بلوز یا شومیز ساده ست کنند. مردان نیز یک کت و شلوار به همراه یک پیراهن رسمی و گاهی کراوات را بپوشند.

بیشتر بدانید: مد و استایل کژوال چیست؟ انواع استایل و مد کژوال (همراه با عکس).

سبک گرانچ (Granch style)

سبک گرانچ از موسیقی گرانچ برگرفته است.

این نوع لباس پوشیدن برگرفته از موسیقی گرانچ در دهه 1980 است. سبک گرانچ (Granch style) بیشتر تاکید بر روی لباس های چند لایه ای دارد. به عنوان مثال پوشاکی از قبیل کت های چرمی، شلوار جین پاره پاره، بوت های بلند رزمی و ژاکت های شلخته از این موارد هستند.

توصیه میکنیم برای آشنای با انواع مدل شلوار زنانه، مقاله ۲۱ مورد از انواع استایل و مدل شلوار زنانه را مطالعه بفرمایید.

سبک مد شیک (chic)

مد شیک یک استایل بی نقص و زیباست.

اگر به دنبال یک استایل مرتب و بی نقص برای خود هستید، مد شیک (chic) قطعا گزینه مناسبی خواهد بود. این نوع پوشش شامل ترکیبی از ظرافت و کلاس است. همچنین، هیچ گونه زیاده روی در رنگ و چاپ لباس های این سبک وجود ندارد.

استایل بوهو یا بوهمیان (Boho or bohemian style):

سبک بوهو ترکیبی از عناصر سنتی و قومی است.

در گذشته به آن، سبک هیپی گفته میشد که در قرن 19 بسیار محبوب شد. در مد و استایل بوهو (boho) از لباس های دست دوز ساخته شده از مواد طبیعی بهره گرفته میشود. این استایل به خاطر طبیعت آزاد و آرام خود معروف است. در عین حال این سبک، تحت تاثیر مولفه های هنری و برخی از عناصر سنتی و قومی میباشد. لباس هایی از جنس توری، قلاب بافی، جیر و همچنین حصیری از ویژگی های بارز این سبک است.

همچنین بخوانید:  چگونه روده ای سالم داشته باشیم؟

بیشتر بدانید: استایل بوهمین Bohomian چیست؟

سبک عجیب و غریب یا اگزوتیک (Exotic or exotic style)

سبک اگزوتیک، کاملا جسورانه و متمایز است.

همانطور که از نام این استایل پیداست، به چیزهای متفاوت و متمایز از دیگران اشاره دارد. آنها به لباس هایی که تاکنون کسی نپوشیده است، تاکید میکند. سبک عجیب و غریب یا اگزوتیک (Exotic or exotic style) شامل لباس های استفاده شده از رنگهای جسورانه، طرح های اسرار آمیز و چاپ هایی است که جلب توجه میکنند. این افراد علاقه به جلب توجه و متفاوت بودن دارند.

استایل ترندی یا مد روز (Trendy or fashionable style)

در استایل ترندی شما به دنبال مد های روز هستید.

یکی از راحت ترین و بی دغدغه ترین سبک های موجود، استایل ترندی یا مد روز (trendy) است. در این سبک پوشش، شما روندهای مد روز را از طریق مجله مد و یا مدل های اینستاگرام دنبال میکنید. لباس های شما پیچیدگی خاصی نخواهند داشت و الگوی شما قطعا مدهای روز هستند. برای اطلاع از ترند های روز مد و استایل مجله سبزینه راه را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

سبک پر جنب و جوش یا ویبرانت (Vibrant style or vibrant)

سبک پر جنب و جوش را با رنگ های شاد و روشن میشناسند.

مشخصه اصلی و مهم این سبک، پوشیدن لباس هایی با رنگهای شاد، پر انرژی و روشن است که به صورت جسورانه ای با یکدیگر ترکیب میشوند. استایل پر جنب و جوش یا ویبرانت (vibrant) به طرز عجیبی بر روی رنگها، گلدوزی ها، چاپ ها و طرح ها اغراق میکند.

بیشتر بدانید: مد و استایل پر جنب و جوش یا ویبرانت (Vibrant style) چیست؟ ویژگی جالب این سبک چیست!.

مد و استایل پرپی (Preppy style) یا تیپ کالج (College style)

استایل پرپی از لباس های مدارس الهام گرفته است.

این سبک از لباس های مدارس آمریکای شمالی الهام گرفته شده است. امروزه برخی از افراد به سبک پوشش علاقه نشان میدهند. استایل پرپی (Preppy) میتواند شامل لباس های چینی خاکی، پیراهن پولو یا آکسفورد، ژاکت های یقه دار و دامن های بسیار کوتاه باشد.

برای مطالعه کامل در مورد مد و استایل پرپی (Preppy style) یا تیپ کالج (College style) به این صفحه از مجله مد و استایل سبزینه راه مراجعه بفرمایید.

استایل الگانت (Elegant style)

سبک الگانت پر از زرق و برق و جواهرات است.

سبکی پر از ظرافت، زرق و برق و ظاهری مجلل از خصوصیات استایل الگانت (elegant) میباشد. کمد لباس این افراد پر از لباس ها، لوازم و جواهرات خیره کننده و با کلاس است که هر بیینده ای را مسحور میکند.

سبک کاوگرل یا دختر گاوچران (Cowgirl style or cowgirl)

لوازم و قطعات اصلی استایل دختر گاوچران و یا کاوگرل (cowgirl)، بیشتر شامل کلاه در رنگ های قهوه ای و یا صورتی، شلوار جین آبی، کمرندهای چرمی، بوت های بلند و یک پیراهن دکمه دار ساده سفید است.

استایل پانک (Punk style)

استایل خاص و متفاوت پانک

این سبک پوشش با لباس ها و کت های چرم خود را بیشتر نشان میدهد. برای مثال یک کت و شلوار چرم دخترانه یا پسرانه با یک جفت چکمه و شلوار جین تنگ به همراه تسمه، سنبل و نمونه ای از استایل پانک (punk) خواهد بود.

مد و استایل فلورال یا گل گلی (Floral style)

یکی از جذاب ترین و دوست داشتنی ترین انواع استایل، مد و استایل فلورال یا گل گلی (Floral style) است که در آن با استفاده از المان های جذاب و الگوی های گل در تیپ خود، جذابیت فرد را چندبرابر افزایش میدهند. در این سبک از انواع استایل، با در سبک زندگی خود از انواع طرح های گل بهره میگیرند تا علاوه بر زیبایی، حس شیرین تازگی و طراوت را در تیپ و فشن خود نمایان کنند.

 

استایل سبک تام بوی یا پسرانه (Tom Boy or boyish style)

دخترانی که دوست دارند تیپ پسرانه داشته باشند؛ علاقمند به استایل تام بوی هستند.

برخی از خانم ها هستند که دوست دارند، لباس های ساده و تقربا مردانه بپوشند. در اصل آنها از استایل پسرانه یا تام بوی (Tom Boy boyish style) پیروی میکنند. آنها علاقه ای به پوشیدن لباس های ظریف و دخترانه مانند پیراهن های گیپور و صورتی ندارند. یک مثال بارز از استایل تامبوی میزنیم. دختری با یک تیشرت طرح دار با شلوار جین و یک جفت کفش یا کتانی تخت و بدون پاشنه، میتواند نمونه ای از دنبال کنندگان سبک پسرانه باشد.

استایل گوتیک (Gothic style)

همانطور که در مجله سبزینه راه خواندید، ویژگی و نکته اساسی در استایل گوتیک (gothic)، استفاده از رنگ مشکی میباشد. این حرف به معنای بهره گیری از رنگ سیاه در تمامی لباس ها، اکسسوری ها و حتی نوع آرایش صورت و مو میباشد. چنانچه فرد جسوری باشید و به دنبال متفاوت بودن، این سبک، در برخی از مهمانی ها خاص شما را مرموز خواهد کرد.

استایل راکر (Rocker style)

افرادی که به موسیقی راک علاقمند هستند بیشتر جذب استایل راکر میشوند.

با توجه به اینکه شما جز افراد علاقه مند به کدام یک از سبک های موسیقی راک باشید، این استایل و پوشش میتواند متفاوت باشد. ممکن است متالیکا و یا انواع دیگر سبک راک را دوست داشته باشید. در اصل ویژگی اصلی استایل راکر (Rocker style)، شامل شلوار جین پاره، کت های چرمی یا جین، یک جفت کفش بوت و گل میخ است.

سبک اسپرت یا ورزشی (Sport or sports style)

یکی از سبک های بی دردسر و در عین حال دوست داشتنی که حتی بسیاری از دختران از آن استقبال میکنند، استایل اسپرت یا ورزشی (Sport or sports style) است. خانم ها و یا آقایان دوستدار ورزش که همواره به انجام تمرینات پیاده روی و رفتن به باشگاه میپردازند، لباس ها و مد اسپرت را دنبال خواهند کرد. به عنوان مثال لباس های ورزشی از جمله پیراهن، کفش و کلاه با برندهای نایک، آدیداس (adidas) و پوما (puma) ، توسط این افراد پوشیده میشوند.

همچنین بخوانید:  کارهای قبل از تولد فرزند

استایل لولیتا یا عروسکی (Lolita Style)

یکی از مد و استایل های شناخته شده که قطعا با دیدن آن در رویدادهای مختلف، شگفت زده خواهید شد، استایل لولیتا (Lolita Style) یا عروسکی است. در اواخر دهه ۱۹۷۰، شرکتهای ارائه دهنده مد در ژاپن این سبک پوشش را معرفی کردند. این سبک از مد و استایل در صنعت کارتونی ژاپن و تمام دنیا از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است.

در مقاله استایل لولیتا یا عروسکی (Lolita Style) چیست!؟، تمام دلایل محبوبیت و ویژگی های جالب این استایل را معرفی کرده ایم.

استایل قومی (Ethnic style)

مد جهانی که الهام گرفته از بسیاری از قومیت ها و ملل های مختلف دنیاست، استایل قومی (Ethnic style) نام دارد. این اشخاص، پوشاکی همچون لباس های افغان، پیراهن های تاجیک و تونیک های مکزیکی را الگو گرفته و استفاده میکنند. البته ناگفته نماند که این قومیت میتواند در محدوده کوچکتر، شامل لباس های آذری، کردی، لری و … نیز باشد.

سبک اداری رسمی و یا کاری (Formal or business office style)

استایلی مناسب محیط اداری و کاری

چنانچه میخواهید در یک محیط اداری کار کنید و یا به یک جلسه کاری یا مصاحبه شغلی دعوت شده اید، این استایل مناسب شما خواهد بود. استایل اداری رسمی و یا کاری (Formal or business office style)، اساسا برای موقعیت ها و مکان های خاصی که رسمی باشند در نظر گرفته شده است. یک نمونه از سبک اداری، میتواند یک ست کت و شلوار مشکی مردانه برای آقایان و یک مانتو اداری ساده و تیره به همراه شلوار راسته برای خانم ها باشد. قطعا در این حالت و با این پوشش شما در محیط کار خود میدرخشید و بیشتر احساس قدرت خواهید کرد.

اگر میخواهید با انواع استایل اداری و تیپ مناسب برای مصاحبه کاری آشنا شوید کلیک کنید.

استایل دخترانه (Girl style)

در صورتیکه شما جز خانم هایی هستید که دختر درونتان بسیار فعال است، سبکی از مد وجود دارد که به این علاقه شما جامعه عمل میپوشاند. استایل دخترانه (Girl style)، سبکی از پوشیدن میباشد که شامل پیراهن ها و اکسسوری ها و آرایش های کاملا دخترانه خواهد بود. آنها ممکن است شامل پیراهن های کوتاه صورتی، دامن، لباس های توری و بندی باشند.

سبک لولیتا (Lolita style)

برای دختران جوانی که در اوایل سن 20 سالگی هستند، یک استایل زیبا و جوانانه به نام سبک لولیتا (Lolita style) ارائه شده است. این پوشاک میتوانند شامل کت و شلوار، بلوز یا ژاکت و دامن و دستکش باشند.

استایل هیپ هاپ (Hip Hop Style)

سبک هیپ هاپ از طرق نوازندگان هیپ هاپ ایجاد شد.

طرفداران موسیقی و نوازندگان هیپ هاپ، در سال های اخیر، توجه خاصی به لباس های این قشر میکنند. مد و استایل هیپ هاپ (Hip Hop Style) شامل کت های بمب افکن، پیراهن های بیس بال، زنجیر، شلوار جین و کلاه هست.

سبک کاوایی (Kavai style):

نوعی پوشیدن لباس که از کشور ژاپن الهام گرفته شده است و شامل مجموعه ای از لباس های بسیار دخترانه و زنانه میباشد. سبک کاوایی (Kavai style) و درواقع این لغت به معنای ” ناز” میباشد. همانطور که از نام این استایل کاملا پیداست، پیراهن ها، لوازم و آرایش های ملیح و ناز را شامل میشود. آنها شامل پیراهن کوتاه، دامن و حتی شخصیت های کارتونی که بر روی لباس حک شده است، هستند.

تیپ و استایل ارتشی و نظامی (Military style)

در استایل نظامی به شیوه ی نظامیان لباس میپوشند.

زنان و مردانی که با دیدن افراد نظامی خوشحال میشوند و دوست دارند این سبک پوشش را تجربه کنند، تیپ و استایل ارتشی و نظامی (Military style) برای آنها عالی خواهد بود. کاملا واضح است و موئلفه های اصلی آن شامل چکمه های بندی، کمربندهای پهن و لباس هایی با جیب های وصله دار هستند.

سبک مد تعطیلات (Holiday fashion style)

زمانی که شما روزهای تعطیل خود را در سفر به سر میبرید و یا در یک تابستان به ساحل رفته اید، سبک مد تعطیلات (Holiday fashion style) عالی به نظر میرسد. استایل تعطیلات یا تابستانی و یا ساحلی، شامل پیراهن ها و لباس های آزاد و راحتی میباشد که آرامش کافی را برای شما ایجاد کنند. چرا که قطعا شما در این تعطیلات، در ابتدا به آرامش احتیاج دارید که میتوان با سبکی از لباس ها آن را ایجاد نمود.

استایل کلاسیک (Classic style)

در استایل کلاسیک کسی دنبال رو مد نیست.

اگر جز افرادی هستید که علاقه زیادی به دنبال کردن مد ندارند و تنوع زیادی به لباس های خود نمیدهند، استایل کلاسیک (Classic style) برای شما مناسب است. در این سبک پوشش، سادگی و روزمرگی موج میزند. به علاوه، این لباس ها و عناصر هیچ وقت از مد نمی افتند و همچنین ظاهری حرفه ای و رسمی به شما خواهند داد.

سبک خیابانی (Street style)

یکی از انواع استایل های غیر رسمی که در سال 1990 به وجود آمد، سبک خیابانی (Street style) است.  آنها شامل لباس ها و عناصری هستند که در عین راحتی، مد روز میباشند.  از جمله این موارد میتواند تیشرت های لوگو، هودی، شلوار بگ یا گشاد، کفش ها و کلاه های ورزشی باشند.

برای آشنای با انواع مدل شلوار زنانه به این مقاله مراجعه کنید.

استایل مینیمال (Minimal style)

سبک مینیمال یعنی حداقل استفاده از لباس در پوشش

برای خلاص شدن از شر افراط و زیاده روی در هر چیزی مانند لوازم منزل، طراحی داخلی و لباس، سبک مینیمال (Minimal style) به کمک شما می آید. در بحث استایل، منظور ما از مفهوم این سبک پوشش، داشتن اساسا، فقط تعداد کمی از لباس ها و اقلام ضروری در کمد لباس زنان و مردان است.

سبک ماکسیمال (Maximum style)

همانطور که کاملا مشخص میباشد، استایل ماکسیمال (Maximum style)، برعکس سبک مینیمال از بیشترین تعداد پوشاک و مولفه های مد بهره میگیرد. در این نوع پوشیدن لباس، حداکثر گرایی و افراط  در استفاده از رنگها، طرح ها و اشکال جلب توجه میکند.

استایل کاوبوی یا پسر گاوچران (cowboy style)

استایل کاوبوی مردانه با قوانین خاص در پوشش

در بالا در مورد سبک کاوگرل، صحبت کردیم. استایل کاوبوی یا پسر گاوچران (cowboy style)، همان قوانین را دنبال میکند. با این تفاوت که این سبک کمی رنگ و بوی پسرانه تری را در بر میگیرد.  نمونه ای از یک پسر کاوبوی میتواند، مردی با یک کت یا پالتو بلند چرم، کلاه لبه دار، کمربند و کفش بوت یا چکمه باشد.

در این مقاله از مجله سبزینه راه با استایل (Style) چیست؟ انواع استایل و ویژگی های باورنکردنی آن ها آشنا شدید. اکنون خصوصیات هر نوع سبک و استایل را میدانید و میتوانید بهترین را برای خود انتخاب کنید. با سبزینه راه همراه باشید تا تمام آموزش های لازم در مورد سبک زندگی، زیبایی و آرایش را بخوانید.

استایل کویر

در مطالب قبلی مجله مد و استایل سبزینه راه، در مورد استایل کویر، لباس و تیپ متناسب آن به صورت کامل شرح داده ایم. این مدل از استایل، برای کویر و تور های کویر نوردی و موهنوردی مورد استفاده قرار میگیرد. در استایل کویری، از لباس های مناسب و زیبا برای آب و هوای کویر استفاده میشود.

منبع : vaghtemod.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا