زیبایی

اعمال تغییرات در روتین مراقبتی پوست در پاییز را فراموش نکنید!

Rate this post

با تغییرات فصلی، عموما اولین تغییراتی که به آن ها توجه می کنیم  ظاهر و جابه جایی کمد پاییزی مان است! اما باید به شما یادآوری کنیم که مهم ترین لباس شما، پوست بدنتان است. همان طور که خودتان را برای عکس های پاییزی و میوه ها و خوراکی های بی نظیرش، آماده می کنید. باید پوستتان هم با مواد و محصولات مناسب فصل پاییز تغذیه کنید.

پس همین حالا، در لیست کارهایی که باید انجام دهید اضافه کنید: روتین مراقبتی پوست در پاییز!

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

اگر تا به حال به پوستتان کم توجهی کرده اید و اصلا نمی دانید روتین مراقبتی پوست در پاییز به چه دردی می خورد ابتدا مقاله روتین مراقبت از پوست را بخوانید.

برای داشتن ظاهر بهتر، نکات زیر را در روتین مراقبتی پوست در پاییز بگنجانید و حتما به پوست خود توجه کنید. بررسی کنید که آیا هنوز در پوستتان احساس خشکی می کنید ؟ آیا پوست شما کسل و خسته به نظر می رسد؟ به حرف های پوستتان گوش بدهید و متناسب با نیاز آن، هر دفعه هر یک از این مراحل را درطی هفته کم یا زیاد کنید.

1) پاک کننده صورت در روتین مراقبتی پوست در پاییز

اگر متوجه شدید که ماده پاک کننده صورت شما کمی خشن است، به دنبال چیزی باشید که پوست شما را مرطوب تر کند. ما پاک کننده گیاه آلوئه خود را به شما پیشنهاد می کنیم زیرا به آرامی تمیز می کند و باعث می شود پوست شما مرطوب و مغذی شود.

توجه کنید که نباید پس از پاکسازی پوستتان احساس خشکی و کشیدگی داشته باشید. اگر این موارد را حس می کنید دنبال محصولی دیگر باشید.

2) تونر پاییزی انتخاب کنید!

انتخاب تونر متناسب با روتین مراقبتی پوست در پاییز هم از این منطق پیروی می کند که درست مثل پاک کننده تان نباید پوستتان را خشک تر کند. بلکه باید محصولی انتخاب کنید که تعادل پوست در رطوبت و آبرسانی را حفظ کند.

همچنین بخوانید:  مهم ترین نکات آرایش در منزل

هر تونری را که انتخاب می کنید، حتماً از مواد حاوی الکل خودداری کنید. زیرا الکل روی پوست خشک می شود.

3) مرطوب کننده در روتین مراقبتی پوست در پاییز از پوشیدن یک بارانی در پاییز واجب تر است!

متخصصین پوست می گویند، صرف نظر از اینکه شما پوستی خشک، چرب یا ترکیبی دارید، تغییر شکل بازی و استفاده از مرطوب کننده بزرگترین تغییری است که باید در روتین مراقبتی پوست در پاییز ایجاد کنید.

از آنجا که در تابستان تمایل به تعریق بیشتر داریم، بهتر است مرطوب کننده ای که استفاده می کنیم دارای پایه سبک تری باشد. تا منافذ پوست را مسدود نکند. در پاییز، ما در معرض باد و هوای سردتر از بخاری ها و وسایل گرمایشی بیشتر استفاده می کنیم. که همه این ها رطوبت پوست ما را از بین می برند. و پوستی خشک وپوسته پوسته همراه با چین و چروک تقدیممان می کنند!

پس یکی از بزرگترین تفاوت های بین تابستان و پاییز، کاهش رطوبت است. به همین دلیل، در پاییز و زمستان بیشتر شاهد اگزما و تحریک پوستی هستیم. این کاهش رطوبت به این معنی است که اگر قبل از این هم از مرطوب کننده ها استفاده می کردید حالا باید بیشتر و با دست و دلبازی از آن ها استفاده کنید.

 با توجه به اینکه پوستی چرب، خشک یا ترکیبی دارید، باید به دنبال لوسیون ها (ساخته شده با مقدار زیادی آب، و یک ماده آبرسان سبک)، کرم (مرحله بعدی) یا پماد ( قوی ترین گزینه) برای حفظ رطوبت پوستتان در روتین مراقبتی پوست در پاییز باشید.

چرا استفاده از مرطوب کننده در روتین مراقبتی پوست در پاییز انقدر مهم است؟

پوست تمایل دارد که به طور طبیعی در ماه های پاییز و زمستان روغن کمتری تولید کند. بنابراین این زمان آن است که مرطوب سازی را افزایش دهید.

اگر پوست چربی دارید، ممکن است در طول روز با مرطوب کننده تابستانی تان حال پوستتان خوب باشد. اما شب ها از یک مرطوب کننده سنگین تر استفاده کنید تا از ایجاد لکه های خشک روی پوستتان جلوگیری کند.

ناحیه چشم را فراموش نکنید. پوست لطیف دور چشم همچنین به رطوبت بیشتری نیاز دارد. پس حتما از کرم دور چشم استفاده کنید.

4) لایه بردارها را به روتین مراقبتی پوست در پاییز اضافه کنید.

از آنجایی که پاییز فصل شروع دوباره است، بنابراین زمان مناسبی برای بازسازی پوست شماست.

همچنین بخوانید:  جراحی زیبایی فک پایین

آیا در تابستان از پوست خود سواستفاده کرده اید و مدام در معرض آفتاب و سالن های سولاریوم بوده اید؟ لایه برداری از لایه فوقانی پوست با یک روش درمانی مانند لایه برداری شیمیایی یا استفاده از لیزر می تواند به شما کمک کند تا پوست بهتری داشته باشید.

ما همیشه لایه برداری را توصیه می کنیم. زیرا این بهترین راه برای به حداقل رساندن ظاهر لکه های تیره و صاف شدن رنگ پوست است. این لکه ها به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد شوند.

شاید این مطالب برای شما جذاب باشد

اگر صورتتان لک آورده است سری به مقاله علت لک های صورت و راهکارهای خانگی درمان آن بزنید .

در مقاله روش های داشتن پوستی درخشان نیز راهکارهای مختلفی ارائه کرده ایم.

اهمیت استفاده از لایه بردارها و اسکراب ها در روتین مراقبتی پوست در پاییز آن جایی معلوم می شود که بدانیم با توجه به آب و هوا و تحریک پوست، ممکن است پوست کدر و تیره به نظر برسد. آن وقت است که باید از لایه بردارها تشکر کنیم.

فقط توجه داشته باشید که به آرامی از اسکراب ها استفاده کنید. البته لب هایتان را هم فراموش نکنید.

از هر لایه برداری که روی صورت خود استفاده می کنید، می توانید به آرامی روی لب ها هم بزنید. (بعد از 2-3 دقیقه بشویید.)

5) ضد آفتاب ها را دست کم نگیرید!

ممکن است پاییز را زمانی بدانید که در نهایت می توانید از ضد آفتاب خلاص شوید. اما باید هوشیار باشید و ضدآفتاب ها را در روتین مراقبتی پوست در پاییز همچنان به عنوان اصلی ترین مراحل نگه دارید!

با وجود آن که آفتاب آن قدرها هم شدید و سوزان نیست اما هنوز هم اشعه های ماورا بنفش.(اشعه هایی است که باعث ایجاد چین و چروک و تغییر رنگ می شود.) می توانند به پوستتان آسیب برسانند.

کرم ضدآفتاب آن قدر حیاتی است که حتی اگر خنده تان بگیرد باید بدانید شب ها هم استفاده از آن ها لازم است! پس از یک ضدآفتاب که حداقل SPF آن 30 باشد استفاده کنید و هر 2 الی 4 ساعت آن را تمدید کنید. نکات مهم در خرید کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید و قبل از خرید آن این مقاله را نیز مطالعه کنید.

6) برای کاهش منافذ باز صورت، فکری کنید.

از آنجا که در تابستان بیشترعرق می کنیم، منافذ پوست بزرگ می شوند. این بدان معناست که هرچه به ماه های پاییز می رویم، ممکن است در آینه نگاه کنیم و منافذ بیشتری از آنچه که انتظار داریم ببینیم.

همچنین بخوانید:  کدام پوست؟ کدام ضد آفتاب؟

از این زمان استفاده کنید و در روتین مراقبتی پوست در پاییز، منافذ پوستی خود را هماهنگ کنید.

نکته اصلی این است که آنها را تمیز نگه دارید تا چرخه طبیعی بدن شما بقیه کارها را انجام دهد.

 ماسک خاک رس پاک کننده همان چیزی است که شما نیاز دارید! خاک رس ها روغن اضافی را جذب می کنند و آلودگی ها را از منافذ بیرون می کشند. (خصوصا که پاییز و زمستان فصل آلودگی هواست و این آلودگی ها پوستتان را هم در معرض خودش قرار می دهد.)

چند بار در طول چند هفته این ماسک را امتحان کنید تا زمانی که متوجه تفاوت منافذ پوست شوید.

7) ماسک آبرسان بزنید.

ممکن است در تابستان نیازی به ماسک آبرسان نداشته باشید. اما اکنون وقت آن است که دوباره از آن استفاده کنید. ما در روتین مراقبتی پوست در پاییز، ماسک عسل نارگیل را توصیه می کنیم.

عسل یک ماده مرطوب کننده طبیعی است و روغن نارگیل موجود در ماسک باعث می شود پوست شما احساس صافی و لطافت کند.

ماسک آبرسان خانگی تهیه کنید:

شما همچنین می توانید ماسک آبرسان خود را با استفاده از موادی مانند موز له شده، آووکادو، عسل، ماست، روغن زیتون، بلغور جو دوسر و موارد دیگر تهیه کنید. فقط  آن ها را با هم مخلوط کنید و بگذارید 10-15 دقیقه بماند.

3 نکته کلیدی در روتین مراقبتی پوست در پاییز:

  • توجه کنید که پوست شما چگونه به تغییر هوا واکنش نشان می دهد
  • به ظاهر پوست در طول روز توجه کنید
  • روال مراقبت از پوست خود را متناسب با نیازهای خود تنظیم کنید

به یاد داشته باشید که هر زمان که محصولی را اضافه می کنید یا روتین مراقبتی پوست در پاییز یا سایرفصول را تغییر می دهید، پوست شما برای سازگاری به زمان نیاز دارد.

قبل از اینکه مطمئن شوید روش جدیدتان کار نمی کند، حداقل دو هفته از آن خود استفاده کنید.

تغییرات محصول را به تدریج ایجاد کنید. فقط با تغییر مواد پاک کننده خود شروع کنید و حدوداً یک هفته به آن وقت بدهید. سپس تونر خود را عوض کنید و با هر تغییر نحوه واکنش پوست را مشاهده کنید.

قبل از اینکه تغییر بعدی خود را انجام دهید، زمان لازم برای هماهنگ کردن پوستتان با آن را در نظربگیرید. پوست و زیبایی شما قطعا ارزش آن را دارد که برایش وقت بگذارید.

چگونه روتین مراقبتی پوست در پاییز/زمستان را تغییر دهیم؟

اسیدها و رتینول ها را به شکل ملایم تر کاهش دهید. روغن ها و ویتامین ها را افزایش دهید. پاک کننده خود را به نوع روغن تغییر دهید. از مرطوب کننده‌ها بیشتر استفاده کنید. روی یک مرطوب کننده قوی‌تر سرمایه گذاری کنید. SPF را فراموش نکنید. در انتها با لایه برداری از پوست آنرا تنظیم مجدد کنید.

در پاییز چه اتفاقی برای پوست شما می افتد؟

هوا و باد سرد و خنکی که در پاییز با آن مواجه می شویم می تواند باعث خشکی پوست ما شود. پوست خشک بسیار حساس و مستعد تحریک می شود. می‌تواند منجر به رنگ قرمز و لکه دار شود. حتی می تواند باعث ترک های دردناک یا لکه های خشک خارش دار شود.

منبع : butyle.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا