ورزش

با تمرینات HIIT به سرعت چربی سوزی کنید!

Rate this post

کالری‌سوزی روی درجه تند حتی بعد از تمرین! بدن قوی و عضلانی که چربی کمی داره. زمان تمرینش هم کم باشه و وقت زیادی نگیره. اصلا همچین ورزشی وجود داره؟ بله؛ تمرینات HIIT چنین ویژگی‌ای دارند. پس بهتره وقتو از دست ندیم و تا پایان با سبزینه راه همراه باشید تا کاملا با تمرینات HIIT آشنا بشید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

برنامه تمرینی اچ ای تی برای چربی سوزی

در این ادامه برنامه‌ای عالی از تمرینات HIIT یا همان اچ ای تی ارائه شده که می‌توانید بر اساس آن بلندتر بپرید، سریع‌تر بدوید و حرکات را با بهره‌وری بهتر انجام دهید. می‌توانید از سبک تمرینات متناوب با شدت بالا استفاده کنید.

چابکی یک فاکتور بسیار مهم برای ورزشکاران است چون به بدن اجازه می‌دهد که به سرعت و به سادگی حرکت کند در حالی که می تواند به شرایط در حال تغییر عادت کند.

چون این تمرین فقط ۱۶ دقیقه طول می کشد به این معنا نیست که راحت است! قبل از این‌که شروع کنید خودتان را گرم کنید. سپس یک توپ بسکتبال (یا هر توپ سبک) بگیرید  و مطابق تصاویر متحرک زیر حرکات را انجام دهید. هر حرکت را یک دقیقه انجام دهید و سپس ۳۰ ثانیه بعد از ۵ حرکت استراحت کنید. به‌طور کلی ۳ راند داشته باشید.

همچنین بخوانید:  تمرینات کاردیو راهی ساده برای کاهش وزن

برنامه تمرینات HIIT هفت دقیقه‌ای برای چربی‌سوزی

جدول زیر ارائه شده، شامل همه نکات مورد نیاز برای داشتن یک تمرین فوق‌العاده است. دقت کنید که در تمام مدت گرم کردن، انجام تمرین و سرد کردن، ضربان قلبتان ۶۰ تا ۷۰ درصد ماکزیمم خود باشد. بعد از اتمام این ۸ هفته تمرینی می‌توانید بازهم تمریناتتان را پیشرفته‌تر کرده و مدت زمان تمرین اینتروال خود را افزایش دهید. اگر حس کردید این تمرینات پیشنهادی، بسیار آسان یا دشوار است. خودتان مدت زمان و شدت تمرینات را تغییر دهید.

قدرتمندترین راه چربی‌‌سوزی فوری

با انجام تمرین‌هایی که در ادامه آموزش داده شده، می‌توانید در مدت زمان کم، چربی‌‌سوزی فوری را تجربه کنید.

تمرین‌های اینتروال (متناوب)

این تمرینات شامل مراحل تمرین و استراحت به‌طور متناوب است. در تمرین‌های اینتروال، شدت خستگی کمتر از تمرین‌های پیوسته است. همچنین تجمع اسید لاکتیک، کمتر و در نتیجه خستگی هم به مراتب کمتر است.

  • شدت کار در این تمرین‌ها اهمیت زیادی دارد. یعنی با انجام تمرین‌های شدید و کوتاه‌مدت دستگاه غیرهوازی، و تمرین‌های سبک و طولانی‌مدت، دستگاه هوازی گسترش می‌یابد؛ مراحل استراحت در تمرین‌های اینتروال، می‌تواند به‌صورت فعال و یا غیرفعال باشد.
  • در استراحت فعال، از تمرین‌های سبک مثل پیاده‌رویِ سریع، و دویدن آرام و آهسته می‌توان استفاده کرد. یکی از امتیازهای استراحت فعال، بهبود دستگاه اسید لاکتیک است. پس می‌توان گفت که تمرین‌های تناوبی، که دارای استراحت‌های فعال است باعث تقویت دستگاه اسید لاکتیک می‌شود.

 

منبع : fitamin.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا