زیبایی

برای داشتن پوستی زیبا چه بخوریم؟

Rate this post

برخی مواد غذایی که در طول روز مصرف می کنیم و شاید حتی باور داشته باشیم برای بدنمان مفیدند می توانند تاثیرات منفی بر پوست بگذارند و زمینه ساز پیری زودرس پوست و کدری و افتادگی آن شوند. برعکس گروهی دیگر از مواد غذایی می توانند از پیری زودرس پوست و بروز چین و چروک پیشگیری کنند. در این فرصت از سبزینه راه ، به برخی مواد غذایی مفید و مضر برای سلامت پوست اشاره می کنیم.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

 

داشتن پوستی زیبا

برای داشتن پوستی زیبا چه نخوریم؟

مواد غذایی شور ، از جمله انواع فست فودها یا مواد غذایی کنسروی یا آماده یا حتی مصرف بالای نمک برای پوست مضر است. این نوع مواد غذایی باعث افزایش فشار خون می شوند و نارسایی قلبی ایجاد می کنند که این مساله اکسیژن رسانی را به پوست مختل می کند و ساختار مناسب پوست را به هم می زند. چربی های اشباع در گوشت قرمز و پوست مرغ و لبنیات پرچرب و کره و روغن های حیوانی در روغن های جامد نباتی وجود دارد. بهتر است در مصرف آنها حد تعادل را نگه دارید. فراموش نکنید این نوع روغن ها در کلوچه ها و شیرینی ها و انواع فست فود هم وجود دارد. روغن های صنعتی که در تهیه چیپس و اسنک ها کاربرد دارند سبب شکم درد و سایر مشکلات گوارشی می شوند. همچنین باعث می شوند فرد کمتر سراغ میوه و سبزیجاتی برود که در شادابی پوست تاثیر بسزایی دارند.

همچنین بخوانید:  وقتی موهایتان سفید می شوند!

غذاهای فریز شده

برای داشتن پوستی زیبا، غذاهای فریز شده مناسب اند ؟

غذاهای فریز شده نیز گرچه به طور طبیعی برای سلامت بدن مضر نیستند (اگر به طور مناسب و درست فریز و در کوتاه مدت مصرف شوند)، نمی توانند در سلامت پوست مفید واقع شوند و حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان های لازم برای شادابی پوست نیستند. به همین دلیل توصیه ما بر مصرف مواد غذایی تازه است. خوردن غلات و فیبر به صورت تازه که حاوی مقدار بیشتری آنتی اکسیدان است، از پیری پوست پیشگیری می کند. در عین حال که توصیه می کنیم مواد غذایی نامبرده را تا جای ممکن از برنامه روزانه خود حذف کنید، تاکیدمان بر مصرف برخی مواد غذایی از جمله مواد غذایی حاوی امگا۳ است. این اسید چرب ضروری در گردوی داخل پوست چوبی و آجیل های خام، کنجد و ماهی یافت می شود و به دلیل خواص ضدالتهابی که دارد، در شادابی پوست دخیل است. امگا۳ می تواند جایگزین اسیدهای اشباعی باشد که در گروه مواد غذایی مضر به آنها اشاره کردیم.

ماست پروبیوتیک
آیا برای داشتن پوستی زیبا ، مواد غذایی حاوی پروبیوتیک مناسب اند ؟

مواد غذایی حاوی پروبیوتیک نیز از دیگر مواد مفید برای پوست هستند. پروبیوتیک ها ، میکروارگانیسم های طبیعی روده هستند که فعالیت ضد التهابی دارند و می توانند در کاهش رادیکال های آزاد که عامل بروز چین و چروک های پوستی و پیری پوست هستند، موثر باشند. مواد غذایی حاوی پروبیوتیک در کشور ما اصولا در مواد لبنی یعنی ماست و شیر و پنیر پروبیوتیک وجود دارد که بهتر است آنها را در برنامه غذایی خود وارد کنید. فراموش نکنید مصرف مناسب پروتئین هم در سلامت پوست بسیار مهم است. کسانی که رژیم های کاهش وزن می گیرند چون میزان مصرف پروتئینشان افت می کند دچار افتادگی عضلات صورت و پوست می شوند. سفیده تخم مرغ، گوشت مرغ و ماهی و لبنیات و انواع حبوبات مثل لپه، دال عدس و لوبیا و ماش منبع خوبی از پروتئین است که باید در رژیم روزانه افراد مخصوصا کسانی که رژیم کاهش وزن دارند گنجانده شود. در نهایت انواع میوه و سبزی مخصوصا انواع قرمز و نارنجی رنگ مثل انبه، خرمالو، هویج و فلفل دلمه ای نارنجی و قرمز، توت فرنگی، گوجه فرنگی منبع خوبی از بتاکاروتن یا پیش نیاز ویتامین A هستند و در سلامت پوست بسیار موثرند .

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا