زیبایی

در تابستان چگونه آرایش کنید ؟

Rate this post

بسیاری از خانم ها مخصوصا آنهایی که صورت شان زیاد عرق می کند ، با آرایش کردن در تابستان مشکل دارند چون در هوای گرم ، آرایش معمولا به خوبی روی پوست تثبیت نمی شود و در مدت کوتاهی در اثر گرما ، به خصوص در نواحی مرطوب به هم می ریزد . آرایشی که به هم ریخته باشد ، تاثیر نامطلوبی بر زیبایی چهره می گذارد و فرد را بی سلیقه و آشفته جلوه می دهد . برای حفظ طراوت صورت آرایش شده در هوای خیلی گرم ، می توانید ضمن استفاده از لوازم آرایش ضد آب از نکات و راهنمایی های مجله سلامتی سبزینه راه کمک بگیرید .

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

 

 

در تابستان چگونه آرایش کنید ؟

از کرم مرطوب کننده رنگی استفاده نکنید . همیشه از کرم هایی که کمترین رنگ را دارند استفاده کنید . کرم های مرطوب کننده با رنگ های روشن بهترین انتخاب برای پوشش صورت در این فصل است . اگر از کرمی استفاده کنید که SPF ( فاکتور محافظت در برابر آفتاب ) آن از ۱۵ به بالا و رنگش نزدیکترین رنگ به پوست تان باشد ، می توانید مطمئن باشید که بهترین انتخاب را کرده اید .

 

از کرم پودر خشک استفاده کنید.

حتی اگر همیشه از کرم پودر کمی چرب استفاده می کرده اید ، بهتر است بدانید کرم پودر خشک برای تابستان که معمولا پوست کمی چرب تر می شود ، مناسب تر است . مزیت دیگر این نوع کرم پودر در این است که حمل آن راحت است چون نمی ریزد بنابراین شما می توانید آن را در کیف آرایش ، همراه خودتان داشته باشید ، بدون اینکه نگران کثیف شدن کیف تان باشید .

همچنین بخوانید:  قبل از ابدومینوپلاستی چه باید کرد؟

 

پنکک مات انتخاب کنید.

پنکک مات برای تابستان بسیار مناسب است چون برق ناشی از چربی پوست را می گیرد . می توانید از این پنکک فقط روی نقاط چرب پوست مثل پیشانی ، بینی و چانه استفاده کنید .

کاغذ خشک کن در کیفتان داشته باشید. کاغذهای خشک کن یکبار مصرفی در بازار وجود دارند که براحتی در کیفتان قابل حمل هستند و هر زمان که احساس کردید چربی های اضافی روی پوستتان ظاهری نازیبا ایجاد کرده ، می توانید به آرامی به کمک آنها چربی اضافی را بردارید . مراقب باشید کاغذ را با فشار بر روی پوست تان نکشید .

 

آرایش چشم ، زودتر از همه به هم می ریزد.

قبل از آرایش چشم ، روی پلک های خود کمی پنکک بزنید تا آرایش روی آن تثبیت شود . با این کار چربی پوست گرفته شده و پوست آماده می شود تا سایه روی آن زده شود . سعی کنید به جای سایه های کرمی از سایه های پودری استفاده کنید چون سایه های کرمی معمولا حاوی کرم های نرم کننده هستند و دوام زیادی ندارند . خط چشم های ژله ای و مایع که ضد آب هستند برای این فصل مناسب ترند چون مثل چسب روی پوست می چسبند و با عرق کردن نمی ریزند . در هوای مرطوب و گرم ، این نوع خط چشم جایگزین بسیار مناسبی برای مداد چشم است که معمولا چرب است و با رطوبت و گرمی هوا روی پوست پخش می شود .

 

رژ گونه

اگر پوست خیلی چربی دارید ، از رژ گونه خشک و اگر پوست خشک یا معمولی دارید ، از رژ گونه ی پودری استفاده کنید . از رژ گونه های کرمی ، که حاوی کرم نرم کننده هستند و در گرمای هوا سرازیر و پخش می شوند ، استفاده نکنید .

همچنین بخوانید:  20 هایلایت فیس فریم مو ترند 2022 (قسمت اول)

 

خط لب

هر رژلبی با هر ویژگی و مارکی هنگامی روی لب پایدار خواهد ماند که قبل از آن روی لب ها ، خط لب کشیده شود . خط لب مرزی را روی لب مشخص می کند که رنگ رژ لب از آن بیرون نمی زند و پخش نمی شود . بهتر است از خط لب همرنگ با رنگ طبیعی لب ها یتان استفاده کنید و حتما خط لب را قبل از رژ لب بزنید .

 

رنگ های تابستانی را بشناسید.

برای آرایش چشم ها ، از سایه هایی که رنگ های تابستانی را تداعی می کنند ، استفاده کنید . مثل سبز نعنایی ، آبی آسمانی یا صورتی روشن .

روی پوستتان را با پودر براق و درخشان ، های لایت های زیبایی بزنید . روی گونه ها را نیز از همین رنگ رژگونه بزنید تا رنگ پوست شما یکنواخت و هماهنگ شود .

استفاده از برق لب هایی که رنگ سرد دارند مثل برق لب صورتی ، هلویی یا قرمز ، صورتی درخشش و زیبایی رژ لب را روی لب ها ، دو چندان می کند .

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا