زیبایی

آیا کویتیشن اولتراسوند در از بین‎ بردن چربی مؤثر است؟

Rate this post

اگرچه، صحبت کردن در مورد کاهش وزن از انجام آن ساده‌تر است اما چنانچه رژیم غذایی و ورزش را امتحان کرده‌اید و هنوز نتایجی را که می‌خواهید به‌دست نیاورده‌اید، حال زمان انجام اقدامات جدی‌تری است.
در بسیاری از روش‌های غیرتهاجمی حذف چربی، وعده کمک به خلاص شدن از شر چربی‌های اضافی داده می‌شود. اما آیا روش‌هایی مانند کویتیشن اولتراسوند برای حذف چربی با نیروی فراصوت واقعاً نتیجه‌ای دارند؟

در این راستا، نگاه دقیقی به این موضوع خواهیم داشت که آیا این روش به شما در دستیابی به اهدافتان در کاهش وزن کمک می‌کند یا خیر. با مطالعه این مقاله از سبزینه راه شما متوجه خواهید شد که آیا روش کویتیشن برای شما مناسب است یا خیر!

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی برای شما در نظر گرفته ایم.

کویتیشن اولتراسوند

کویتیشن اولتراسوند چیست؟

از کویتیشن اولتراسوند اغلب به‌عنوان جایگزینی برای لیپوساکشن استفاده می‌شود. این شیوه درمانی نوع دیگری از روش‌های غیرتهاجمی برای کاهش چربی در بدن است.
در این روش، امواج فراصوت سلول‌های چربی را به اسیدهای چرب تبدیل می‌کنند. سپس بدن می‌تواند آن اسیدهای چرب را دفع کند، این اسیدها مانند سلول‌های چربی در بدن باقی نمی‌مانند.

اگرچه روش کویتیشن اولتراسوند به لحاظ تکنیکی، روشی برای “کاهش چربی” نیست. در لیپوساکشن، هدف به‌طور خاص حذف چربی‌ها است. با استفاده از روش کویتیشن، شما می‌توانید موفقیت خود را با ارزیابی اینکه چه میزان از سایز بدنی خود را بعد از درمان کم کرده‌اید بررسی کنید.
اگر می‌خواهید ظاهری باریکتر و منسجم‌تر داشته باشید، این شیوه می‌تواند روش مناسبی برای شما باشد.

همچنین بخوانید:  بهترین روتین مراقبت از پوست را برای خودتان طراحی کنید

روش درمانی کویتیشن اولتراسوند

آیا روش درمانی کویتیشن اولتراسوند مؤثر است؟

بله، در این شیوه از نیروی فراصوت برای کسب نتایج واقعی و قابل ارزیابی استفاده می‌شود. پس از عمل شما قادر خواهید بود با استفاده از نوار اندازه‌گیری یا با نگاه کردن به آینه متوجه حذف چربی‌های بدن خود شوید.

اگرچه باید به خاطر داشت که استفاده از این روش فقط در نواحی خاصی از بدن امکان‌پذیر است و نباید انتظار داشت که نتایج آن را در مدت خیلی کوتاه مشاهده کرد. صبور باشید، زیرا نتایج مطلوب را می‌توان هفته‌ها یا ماه‌ها پس از درمان مشاهده کرد.
همچنین بسته به سابقه سلامتی، نوع بدن و سایر عوامل منحصر به شما، نتایج به‌دست‌آمده متفاوت خواهند بود. این عوامل نه تنها بر نتیجه‌ای که می‌گیرید تأثیر می‌گذارند بلکه بر ماندگاری آنها نیز تأثیرگذارند.
ممکن است شما تنها پس از یک جلسه درمانی نتایج موردنظر خود را مشاهده کنید. با این‌ حال، اکثر افراد به چندین جلسه درمانی برای مشاهده نتایج موردنظرشان نیاز خواهند داشت.

فرآیند کویتیشن اولتراسوند

فرآیند کویتیشن اولتراسوند در از بین بردن چربی

اکنون بیایید نگاهی به روند کویتیشن با نیروی فراصوت، از ابتدا تا انتها بیندازیم.

مطمئن شوید شرایط انجام آن را دارید

بهترین راه برای دانستن این امر رزرو وقت و مشورت با پزشک است. اگرچه، قبل از انجام این کار می‌توانید ابتدا عوامل موجود در این رابطه را بررسی کنید.
اگر چاق باشید این روش درمانی برای شما مناسب نیست، اما درصورتی‌که تنها در نواحی خاصی از بدن خود، چربی اضافی داشته باشید می‌توانید امیدوار باشید که آنها را کاهش دهید.

افرادی که دارای مشکلاتی در خصوص انعقاد خون هستند نباید این روش درمانی را انجام دهند. در صورت وجود برخی مشکلات مربوط به‌ سلامتی مانند بیماری‌های قلبی یا کبدی نیز نباید از این شیوه استفاده کرد. در صورت شیردهی یا بارداری نیز باید از این کار نیز اجتناب کنید.

همچنین بخوانید:  راجع به کاربردهای برنج چه می دانید؟ خواص برنج

همچنین، انجام ایمپلنت‌های پزشکی نیز در این درمان اختلال ایجاد می‌کنند. این موارد شامل کاشت حلزونی گوش، دستگاه ضربان‌ساز قلب و موارد دیگر است.

انجام تعهدات طی فرآیند کویتیشن

کاهش وزن با روش کویتیشن به‌سادگی تنها وارد شدن به مطب و انجام مراحل آن نیست. شما باید وظایف خود را انجام دهید تا بتوانید نتایج خوبی را کسب کنید.

این وظایف شامل خوردن مواد غذایی سالم، نوشیدن آب زیاد و انجام منظم ورزش قبل و بعد از درمان شما است. هرچه آب بیشتری بنوشید، دفع اسیدهای چرب که از سلول‌های چربی شما ایجاد شده‌اند، برای بدن آسان‌تر می‌شود.

هزینه‌های موجود در این روش درمانی

شما باید هزینه‌های مربوط به چندین جلسه را در نظر بگیرید که هر جلسه درمانی چقدر هزینه دارد.

نباید برای انجام این درمان به دنبال ارزان‌ترین کلینیک باشید و کیفیت درمان را فدای پول خود کنید، چراکه مانند هر موضوع دیگری برای کسب نتایج مطلوب باید هزینه‌های لازم در نظر گرفته شود.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که اضطراب از پرداخت هزینه، درمان شما را مختل نکند. بنابراین بودجه موردنظر برای رسیدن به اهداف درمانی خود را فراهم کنید.

یک مرکز درمانی معتبر پیدا کنید

هر قدر هزینه کنید به همان اندازه نتیجه می‌گیرید، بنابراین سعی کنید بهترین کلینیک با بیشترین امکانات را انتخاب کنید.

به توصیف‌های مراجعه‌کنندگان آن مرکز و میزان رضایتشان توجه کنید. برای مشاوره و مطرح کردن پرسش‌های خود با پرسنل آن مرکز، وقت قبلی رزرو کنید. توجه کنید که آیا آنها دارای وب‌سایت آموزنده‌ای هستند و می‌توانند به تمام پرسش‌های شما پاسخ دهند یا خیر.

همچنین بخوانید:  تخم کتان چه کاربردی دارد؟ خواص تخم کتان

انتظارات خود را از نتیجه این عمل مشخص کنید

در روش درمانی کویتیشن، سلول‌های چربی به کمک امواج فراصوت از بین می‌روند که با حذف چربی‌ها به روش لیپوساکشن متفاوت است.

از بعضی جهات، کارایی این روش بالاتر است چراکه بعد از انجام عمل لیپوساکشن، بدن بـه تولید چربی ادامه خواهد داد. از آنجاکه رسوبات چربی جدید در سلول‌هایی که از بین رفته‌اند به‌وجود نمی‌آید، امکان رسوب چربی در نواحی دیگر بدنتان وجود ندارد. چربی تقریباً همیشه قابل‌بازگشت است اما در عمل کویتیشن، دست‌کم در نواحی که تحت درمان، رسوبات چربی جدیدی به وجود نمی‌آید.

برای ماندگارتر شدن نتایج به‌دست‌آمده، شما به رژیم غذایی مناسب و انجام منظم ورزش نیاز خواهید داشت. اگر میزان کالری دریافتی شما از توانایی بدنتان در سوزاندن چربی بالاتر باشد، چربی‌ها برمی‌گردند.

 در مورد زمان انجام عمل برنامه‌ریزی کنید

در اولین قرار ملاقات با پزشک، نواحی که تمایل به درمان آن با امواج فراصوت جهت حذف چربی‌های اضافی را دارید مشخص می‌شود. از آنجاکه این روش غیرتهاجمی است، نیازی به گذراندن زمان بهبودی وجود ندارد و شما می‌توانید بلافاصله به کار و فعالیت‌های عادی خود برگردید.

امواج فراصوت به درون پوست شما نفوذ کرده و حباب‌هایی را در نزدیکی رسوبات چربی تشکیل می‌دهد. زمانی که این حباب‌ها بترکند، رسوبات چربی از بین می‌روند. سیستم طبیعی دفع مواد زائد بدن، یک بار برای همیشه این اسیدهای چرب را از بدن خارج می‌کند.

روش کویتیشن اولتراسوند

آیا برای امتحان‌کردن روش کویتیشن اولتراسوند آماده هستید؟

روش درمانی کویتیشن برای حذف چربی‌ها با کمک امواج فراصوت، از سایر شیوه‌های غیرتهاجمی حذف چربی، مانند لیپوساکشن متفاوت است. برای بسیاری از افراد، این تفاوت‌ها قابل‌توجه هستند. برخلاف بسیاری از روش‌های دیگر، درصورتی‌که شما نکات مهم مربوط به مراقب و دیگر تعهدات لازم را انجام دهید، نتایج به‌دست آمده، ماندگار خواهند بود.

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا