زیبایی

این روش‌ها به جوانسازی پوست شما کمک می‌کنند

Rate this post

خیل روزافزونی از مراحل و محصولات نامرتبط به عمل جراحی در جهت کاهش تاثیر گذشت زمان و تابش نور آفتاب قدم برمی‌دارند. اغلب می‌گویند که زندگی آدم‌ها روی صورتشان نقش بسته است. اما اگر در پی ایجاد کمی تغییرات هستید (مثل پاک کردن خطوط، تلطیف کردن شیاری روی صورت و یا برطرف ساختن برخی لکه‌ها) مراحل و محصولات بسیاری برای جوانسازی پوست‌های پا به سن گذاشته و آفتاب خورده وجود دارد. دکتر کنت آرندت پزشک متخصص امراض پوستی دانشگاه پزشکی هاروارد می‌گوید: «وقتی بحث درمان‌های پوستی به میان می‌آید، خبرهای بسیار خوبی هم در زمینه درمان عارضه‌های پزشکی و هم در زمینه زیبایی وجود دارد.»

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

 

جوانسازی پوست

از علائم پیری صورت خود خسته‌اید؟

جمعیت رو به افزایش زنان مسن سالم و فعالی که می‌خواهند همچون حسی که دارند، جوان به نظر برسند، منجر به توسعه تکنیک‌های جوانسازی پوستی شده که دقت بیشتری دارند و از دوره نقاهت کمتری نسبت به عمل لیفت صورت برخوردار است. دکتر آرندت می‌گوید: «انتخاب روش درمانی بایستی با احتیاط و بررسی‌ چندباره‌ی شهرت و اعتبار پزشک بالینی که عملی را روی پوست انجام می‌دهد، صورت بگیرد.» شاید بخواهید برای آگاهی از عواقب احتمالی و مزایای روش‌های درمانی مختلف، با متخصص بیماری‌های پوستی مشورت کنید. جراحی‌های زیبایی تحت پوشش بیمه قرار ندارند و بنابراین در نظر گرفتن هزینه‌ها نیز معیار دیگری در انتخاب روش انجام جوانسازی پوست محسوب می‌شود.

 رایج‌ترین روش‌های جوانسازی پوست

رایج‌ترین روش‌های جوانسازی پوست

روش‌های زیر، چندین تکنیکی که بارها با هدف از بین بردن چین و چروک، زخم، تجمع رنگدانه‌ها و سایر نواقص مورد استفاده قرار گرفته را معرفی می‌کنند.

  • بوتاکس. تزریق سم بوتولینوم که شامل مجموعه بوتاکس، دیسپورت و زئومین می‌شود روشی نسبتاً مقرون به صرفه و با ریسک بسیار پایین است و دوره نقاهتی هم ندارد. علاوه بر این، این روش برای از بین بردن موقت چین چروک صورت و پیشانی و گردن کاملاً موثر است.
  • فیلر. تزریق فیلر به زیر پوست می‌تواند ارتفاع استخوان گونه را افزایش دهد، خط فک را بهبود ببخشد، اثر آکنه یا زخم‌های بجا مانده از عمل جراحی را کاهش دهد، تو پر بودن را به گونه‌ها و چشم‌های گود افتاده برگرداند، لب‌ها را از نو بسازد و خطوطی که از قسمت بیرونی بینی تا گوشه‌های دهان ادامه پیدا می‌کند را پر سازد. برخی فیلرها همچون اسید هیالورونیک و پلی لاکتیک نهایتاً توسط بدن جذب می‌شوند. سایر فیلرها شامل دانه‌های ریزی از موادی ثابت هستند که در ژل باقی می‌مانند. ژل به مرور زمان توسط بدن جذب می‌شود و دانه‌ها نیز به رشد کلاژن منجر می‌شوند.
  • ماسک‌های شیمیایی. ماسک صورت برای برطرف ساختن چین و چروک صورت، علائم پیری، لکه‌های پوستی، علائم پیش از سرطان و زخم‌های سطحی به کار می‌رود. محلولی از یک اسید (معمولاً اسید گلیکولیک، سالیسیلیک، تریکلرواستیک) بر روی پوست قرار داده می‌شود که سلول‌ها را ناپدید و لایه‌های بیرونی پوست را از بین می‌برد. بسته به اینکه ماسک تا چه اندازه در پوست نفوذ می‌کند، اثر آن نیز می‌تواند متفاوت باشد. میزان نفوذ ماسک نیز بر اساس نوع و قدرت محلول مورد استفاده معین می‌شود.
  • میکرودرم ابراسیون. در این روش، پزشک یا متخصص زیبایی شناختی، ناحیه موردنظر را با کریستال‌های آلومینیوم هیدروکسید می‌پوشاند تا دست به خلق پوستی لطیف‌تر بزند. این روش نسبتاً کم هزینه است و دوره نقاهتی هم ندارد.
  • میکرونیدلینگ. این روش که در آن پزشک دستگاهی مجهز به چندین سوزن کوچک و تیز را به بدن وارد می‌کند، آنقدرها هم که به نظر می‌رسد دردناک نیست. سوزن‌ها زخم‌های ریزی را ایجاد می‌کنند که روند تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند. مواد درمانی همچون اسید هیالورونیک یا اسکوربیک می‌تواند پیش یا پس از عمل سوزن زنی روی صورت قرار بگیرد تا با عمق بیشتری جذب پوست شود. این روش نسبتاً روشی عاری از ریسک و کم هزینه است.
  • لیزر درمانی. لیزر درمانی می‌تواند خطوط و چین و چروک سطحی را از بین ببرد و به شکل قابل توجهی رنگ، بافت و کشیدگی پوست را بهبود ببخشد. توانایی لیزر برای مورد هدف قرار دادن انواع سلول‌ها در لایه‌های پوستی جداگانه، امکان درمان عارضه‌هایی همچون لکه‌های لکه شرابی (پورت واین)، رنگ‌دانه‌های پوستی مادرزادی و رگ‌های عنکبوتی را فراهم می‌آورد. لیزردرمانی همچنین می‌تواند حفره‌های آکنه و بسیاری از زخم‌های دیگر را برطرف سازد. متخصص امراض پوستی یا جراح زیبایی شما تشخیص می‌دهد که کدام نوع از لیزر درمانی برای شما مناسب‌تر است.
همچنین بخوانید:  چاقی صورت؛ برای چاقی صورت چه بخوریم؟

ماسک‌های شیمیایی خانگی

بله، امکان انجام این فعالیت‌ها در خانه نیز وجود دارد!

ماسک‌های شیمیایی خانگی و بسته‌های مخصوص میکرودرم ابراسیون به طور کلی همان مواد و ترکیبات نمونه‌های پزشکی و حرفه‌ای را دارند اما با چگالی کمتر. انواع مختلفی از ابزارهای میکرونیدلینگ خانگی نیز وجود دارد که در جهت رساندن رتینول، مرطوب‌کننده‌ها و سایر ترکیبات به پوست مناسب هستند. لیزرهای خانگی، چراغ LED و دستگاه‌های اولتراساند نیز نسبت به نمونه‌های حرفه‌ای از قدرت کمتری برخوردارند اما در صورتی که استفاده چندباره از آن‌ها به مدت چندین هفته یا ماه را دارید، باز هم می‌توانند ابزاری موثر به حساب آیند.
این محصولات و دستگاه‌ها با هزینه‌ای نسبتا کمتر از نمونه‌های حرفه‌ای، پوست مرده را از بین می‌برند و رد زخم‌ها و خطوط نازک را کاهش می‌دهند. از آنجایی‌که نتیجه به دست آمده از این دستگاه‌ها آنقدرها هم قابل توجه نیست، بهتر است در جهت رفع مشکلات جزئی از آن‌ها استفاده شود. حتما برای استفاده ایمن، دستورالعمل آن‌ها را خوانده و از آن پیروی کنید.

 

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا