سلامتی

این معجون ۷ روزه بدن شما را پاکسازی می‌کند

Rate this post

ترکیب سیر و عسل یک معجون عالی برای درمان انواع بیماری‌ها است. با ترکیب کردن سیر و عسل در منزل می‌توانید از تاثیرات شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

سیر و عسل به‌صورت جداگانه هرکدام دارای خواص زیادی بوده و برای سلامتی بسیار مفید هستند اما ترکیب کردن این دو با هم یک معجزه است. ترکیب سیر و عسل دارای فوایدی همچون ضد سرماخوردگی و آنفلوآنزا، سم زدایی بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن و غیره است. خواص درمانی ترکیب سیر با عسل را در مجله سبزینه راه بخوانید.

خواص درمانی ترکیب سیر با عسل

برای اینکه معجون شما بسیار تاثیر داشته باشد باید سیر و عسل را به‌صورت تازه تهیه کنید و کیفیت آن‌ها بالا باشد. سیر در تمام آشپزخانه‌ها پیدا می‌شود و عطر و طعم خاصی دارد و با ادویه‌های دیگر به خوبی ترکیب می‌شود و غذا را خوشمزه و لذیذ می‌‌کند. سیر می‌تواند خیلی از بیماری‌ها را از بین ببرد و اثر درمانی دارد.

فواید مصرف سیر و عسل ۷ روز به صورت ناشتا

گردش خون را بهبود می‌بخشد

ترکیبات گوگرد موجود در سیر زمانی که با عسل مخلوط گردند، باعث بهبود در سیستم گردش خون می‌شوند. همچنین این ترکیب باعث جلوگیری از لخته خون شده و اختلالاتی مانند ترومیوز و رگ‌های واریس را از بین می‌برد. اگر به واریس مبتلا هستید مطلب روش‌های درمان واریس در خانه چیست؟ را بخوانید.

همچنین بخوانید:  هشدار، قهوه این داروها را بی‌اثر می‌کند!

 

کاهش فشار خون

فشار خون بالا می‌تواند آسیب جدی به قلب وارد کند و سلامت عروق را به خطر بیندازد و برای کنترل کردن آن می‌توانید با معده خالی معجون سیر و عسل بخورید.

کنترل کلسترول نامساعد

هنگامی که شما سیر خام مصرف می‌کنید، آلیسین موجود در آن می‌تواند جریان خون شما را بهبود دهد و کلسترول اضافی را نابود کند. این یک راه عالی برای حفظ سطح تری‌گلیسیرید شما است.

کاهش التهاب

طبق مطالعات، مشخص شده است که علت بسیاری از اختلالات مزمن به دلیل عدم تعادل در بدن است که باعث التهاب هم می‌شود. سیر و عسل هر دو التهاب را از بین می‌برند و به‌عنوان داروی ضد درد طبیعی برای کمک به مشکلاتی مانند آرتروز، احتباس مایعات و اختلالات عضلانی کمک می‌کنند.

سیستم ایمنی را تقویت کنید

عسل و سیر خاصیت ضد قارچ دارند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند و هر دوی آن‌ها باعث افزایش بهبود دفاع بدن در مقابل ویروس‌ها، باکتری‌ها و هر نوع عامل بیماری‌زای دیگر می‌شوند.

با سرفه کردن مبارزه می‌کند

اگر سرفه شما به دلیل یک عفونت باکتریایی یا ویروسی باشد، هیچ چیز بهتر از یک شربت با عسل و سیر خرد شده نیست زیرا سوزشی را که احساس می‌کنید شما را آرام می‌کند و به‌عنوان یک تحریک کننده خلط‌آور برای حذف خلط‌ها عمل می‌کند.

افزایش بهبودی سرماخوردگی و آنفولانزای شما

با مصرف مداوم این معجون می‌توانید علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را به‌طور موقت کمتر کنید. این معجون به مبارزه با ویروس‌ها کمک کرده و آنتی بادی تولید می‌کند.

 

همچنین بخوانید:  رژیم آب و لاغری با این رژيم غذایی پرسروصدا

طرز تهیه معجون سیر و عسل

مواد لازم

  • یک پیمانه عسل ۳۳۵گرم
  • ۱۰حبه سیر
  • یک ظرف شیشه‌ای درب‌دار

معجون سیر و عسل

آماده سازی

در ابتدا حبه‌های سیر را خرد کنید و عسل را درون ظرفی بریزید و با سیرها خوب مخلوط کنید و درب آن را ببندید و یک هفته در مکانی تاریک قرار دهید و پس از این زمان، شربت غنی و سالمی خواهید داشت.

طریقه مصرف سیر و عسل

  • این معجون را یک قاشق قبل از صبحانه میل کنید یا آن را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید.
  • به مدت هفت روز این مخلوط را هر روز به‌طور خام مصرف کنید و چند هفته صبر کنید و باز تکرار کنید.
  • عسل و سیر را در دمای اتاق نگهداری کنید تا کریستالی نشود.
  • اگر می‌خواهید از تمام مزایای این معجون برخوردار شوید باید رژیم غذایی خود را هم بهبود دهید و از غذاها با چربی اشباع شده، قندها و سایر غذاهای ناسالم دوری کنید.

 

 

منبع : deltapayam.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا