زیبایی

۵ خوراکی شگفت انگیز حاوی SPF برای محافظت از پوست

Rate this post

حفاظت از پوست خود در برابر آسیب اشعه های خورشید بخش بزرگی از سلامتی است نه تنها در سراسر تابستان بلکه در تمام طول سال. آفتاب سوختگی و آسیب ناشی از اشعه UV نه تتنها باعث می شود که پوست شما سریع تر پیر شود، بلکه، همان طور که بیشتر ما می دانیم، می تواند به طور بالقوه خطر سرطان پوست را نیز افزایش دهد.

علاوه بر استفاده از مقدار زیادی کرم ضد آفتاب UVA-UVB، با SPF بالا، در هر بار خارج شدن از منزل، به اضافه کردن منظم این پنج خوراکی به رژیم غذایی خود فکر کنید. شما می توانید با مواد مغذی حیاتی از درون از پوست خود محافظت کنید که باعث میشود به محافظت پوست شما در برابر آسیب های نور خورشید کمک کند.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

هندوانههندوانه

این میوه تابستانی نه تنها شما را خنک می کند – بلکه از پوست شما در برابر اشعه های سوزان نیز محافظت میکند! هندوانه منبع فوق العاده ای از لیکوپن است. لیپوکن آنتی اکسیدانی قوی است که می تواند به کاهش تکثیر رادیکال های آزاد در پوست شما کمک کند و آن را به نصف کاهش دهد. رادیکال های آزاد کمتر در پوست به معنی آسیب کمتر به سلول ها و DNA است – آسیبی که یکی از علل اصلی رشد سلول های سرطانی به شمار میرود. حدود سه فنجان هندوانه، ترجیحا به عنوان بخشی از غذا یا میان وعده که حاوی چربی است، را برای به دست آوردن مزایای کامل از این میوه، بخورید.

همچنین بخوانید:  تاثیر استرس بر لیکن پلان

گوجه فرنگی گوجه فرنگی

گوجه فرنگی نیز درست مثل هندوانه، منبعی عالی از لیکوپن است. گوجه فرنگی علاوه بر کمک به محافظت از شما در برابر سرطان پوست، حتی میتواند به کاهش بروز آفتاب سوختگی در مرحله کمک کند. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۱ نشان می دهد که شرکت کنندگان در این مطالعه که رب گوجه فرنگی را برای ده هفته مصرف کردند، ۴۰ درصد کمتر از افرادی که رب گوجه فرنگی مصرف نکرده بودند، خطر ابتلا به آفتاب سوختگی را تجربه کردند. خوردن گوجه فرنگی های پیوند نشده را مدنظر قرار دهید، چرا که آنها دارای غلظت بالاتری از لیکوپن هستند.

انارانار

این میوه بهشتی به عنوان یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان ها شناخته شده است. آنتی اکسیدان های موجود در انار برای محافظت در مقابل اشعه UVB بسیار مفید هستند و نشان داده شده است که میزان بیومارکرهای پیش سرطانی در سلول های پوست را کاهش می دهند. انارها همچنین می توانند خاصیت ضد التهابی برای پوست داشته باشند که دلایل بیشتری برای گنجاندن این میوه به رژیم غذایی شما ارائه میدهند.

ماهی قزل آلا وحشیماهی قزل آلا وحشی

ماهی قزل آلا یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا ۳ است که می توانید بخورید. این امگا ۳ ها دارای خواص ضد التهابی هستند که می توانند پوست شما را پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب تسکین دهند، در حالی که به طور همزمان از آسیب در سطح سلولی جلوگیری و آنها را ترمیم میکنند. چربی ها، پروتئین و سلنیوم که در ماهی قزل آلا وحشی به وفور یافت میشوند نیز به نوبه خود به بهبود پوست کمک می کنند.

همچنین بخوانید:  50 مدل موی ساده و محبوب در بین هالیوودی‌ها (قسمت اول)

فلفل دلمه ایفلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای قرمز، نارنجی و زرد حاوی لیکوپن و بتا کاروتن هستند، دو ماده فیتوشیمیایی که پوست را در برابر اشعه های UV محافظت می کنند.

ما قبلا در مورد لیکوپن شنیده ایم، اما معلوم شده است بتا کاروتن که مسئول رنگ فلفل است، از پوست در برابر تحریک محافظت میکند و اثر اشعه UV را در آفتاب سوختگی کاهش میدهد.

تمام دیگر میوه ها و سبزیجات قرمز و نارنجی نیز حاوی این ماده فیتوشیمیایی هستند، پس حتما آنها را بخورید، تا به پوست خود شانس بهتری برای اجتناب از آسیب نور خورشید بدهید!

چه اقداماتی برای محافظت از پوست خود از اشعه UV و آفتاب سوختگی انجام می دهید؟

 

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا