زیبایی

بهترین روغن‌های مو برای شوره‌ی سر؛ کنترل خارش و پوسته پوسته شدن

Rate this post

آیا تا به حال به استفاده از روغن مو برای شوره‌ی سر فکر کرده‌اید؟ روغن‌های مو درمانی ایمن، طبیعی و موثر برای شوره‌ی سر هستند و خطرات کمتری نسبت به اکثر محصولات تجاری ضد شوره‌ی سر که حاوی مواد شیمیایی هستند، دارند. آن‌ها به موهای شما آسیب نمی‌رسانند و پوست سر را خشک نمی‌کنند. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا ببینید از چه روغن‌هایی می‌توانید برای درمان و پیشگیری از شوره‌ی سر استفاده کنید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.


چه چیزی باعث شوره‌ی سر می‌شود؟


شوره‌ی سر در زمستان‌ها که هوا خشک‌تر می شود شایع‌تر است. شناسایی علل شوره‌ی سر برای انجام درمان مناسب ضروری است. علل رایج شوره‌ی سر عبارتند از:

  • تحریک پوست سر و ترشح بیش از حد روغن‌های پوست سر (به این بیماری درماتیت سبورئیک نیز گفته می‌شود) می‌تواند منجر به شوره‌ی سر شود.
  • پاکسازی دیر به دیر پوست سر منجر به تجمع سلول‌های مرده پوست و ایجاد پوسته پوسته شدن سر و خارش آن می‌شود.
  • رشد بیش از حد سلول‌های پوست می‌تواند منجر به تشکیل مالاسزیا شود، نوعی مخمر که تحریک پوست سر را تشدید می‌کند.
  • برخی از محصولات مراقبت از مو که حاوی مواد شیمیایی هستند ممکن است درماتیت پوست سر را بدتر کنند.

بهترین روغن‌های مو برای شوره‌ی سر؛ کنترل خارش و پوسته پوسته شدن


بهترین روغن مو برای درمان شوره‌ی سر


افرادی که می‌خواهند از محصولات موی مبتنی بر مواد شیمیایی اجتناب کنند، بیشتر به سراغ روغن‌های موی گیاهی می‌روند. استفاده از روغن داغ برای شوره‌ی سر نیز می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد زیرا تارهای مو را صاف می‌کند، ریزش مو را کاهش می‌دهد و رشد مو را بهبود می‌بخشد.
اجازه دهید نگاهی به برخی از بهترین روغن‌ها برای شوره‌ی سر بیندازیم:

همچنین بخوانید:  30 مدل موهای دم اسبی بافته شده 2022 (قسمت دوم)

1. روغن نارگیل

روغن نارگیل به مرطوب شدن پوست سر کمک می‌کند. همچنین به کاهش قارچ‌هایی که ممکن است باعث شوره‌ی سر شوند نیز کمک می‌کند.

بهترین روغن‌های مو برای شوره‌ی سر؛ کنترل خارش و پوسته پوسته شدن

2. روغن رزماری

می‌توانید از روغن رزماری برای درمان شوره‌ی سر استفاده کنید زیرا دارای خواص ضد میکروبی و ضد عفونی کننده‌ی خاصی است. همچنین به عنوان یک عامل ضد قارچ عمل می‌کند. برخی معتقدند که ممکن است به کاهش خارش پوست سر نیز کمک کند.

بهترین روغن‌های مو برای شوره‌ی سر؛ کنترل خارش و پوسته پوسته شدن

3. روغن ریحان

روغن ریحان با تقطیر با بخار آب استخراج می شود. نسبت متراکم آن از مواد شیمیایی مهم ممکن است شوره‌ی سر را کاهش دهد و به درمان ریزش مو کمک کند. همچنین ممکن است به درمان خارش پوست سر کمک کند. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است.

بهترین روغن‌های مو برای شوره‌ی سر؛ کنترل خارش و پوسته پوسته شدن

4. روغن درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی است و ممکن است به تسکین شوره‌ی سر و تحریک پوست سر کمک کند.

بهترین روغن‌های مو برای شوره‌ی سر؛ کنترل خارش و پوسته پوسته شدن

5. روغن برگ لیمو

در یک مطالعه، یک تونیک ضد شوره‌ی مو حاوی روغن برگ لیمو برای تسکین علائم شوره‌ی سر مشخص شد. تحقیقات بیشتر در مورد خواص ضد شوره‌ی روغن بادرنجبویه(روغن برگ لیمو) ضروری است.

بهترین روغن‌های مو برای شوره‌ی سر؛ کنترل خارش و پوسته پوسته شدن

6. روغن نعناع فلفلی

روغن نعناع دارای خواص ضد میکروبی قوی است و ممکن است به درمان شوره‌ی سر کمک کند.

بهترین روغن‌های مو برای شوره‌ی سر؛ کنترل خارش و پوسته پوسته شدن

این‌ها روغن‌های گیاهی شناخته شده برای کمک به درمان شوره‌ی سر هستند. در بخش بعدی به نحوه‌ی استفاده از این روغن‌ها می‌پردازیم.


چگونه از روغن موی ضد شوره استفاده کنیم؟


استفاده از روغن‌های موی ضد شوره ساده است. چند قطره از روغن را با انگشتان خود به پوست سر خود ماساژ دهید. می‌توانید روغن را یک شبه روی موهای خود بگذارید یا قبل از شستن 1 تا 2 ساعت آن را روی موهای خود بگذارید.
به یاد داشته‌باشید که روغن را به مقدار خیلی کم مصرف کنید. دلیلی وجود ندارد که بیش از مقدار لازم روغن به موهای خود اضافه کنید. پس از استفاده از روغن نیز باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

همچنین بخوانید:  اعمال تغییرات در روتین مراقبتی پوست در پاییز را فراموش نکنید!

بعد از استفاده از روغن موی ضد شوره چه باید کرد؟


  • پس از استفاده از روغن موی مورد علاقه‌ی خود، باید مراقب باشید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید.
  • موهای خود را برای شانه کردن نکشید (چه با برس و چه با شانه). موهایی که تحت درمان با روغن داغ قرار می‌گیرند ممکن است ضعیف باشند. کشیدن آن ممکن است باعث شکستن آن‌ها شود.
  • از کشیدن موهای خود به حالت موی سفت خودداری کنید. موهای خود را دم اسبی نبندید یا آن‌هارا به صورت محکم نبافید. اگر می‌خواهید موهایتان را بالا بکشید، از یک کلیپس استفاده کنید.
  • چرب کردن موها به خودی خود درمانی کافی است. لازم نیست ماسک مو‌ی پودری یا نرم کننده‌ی موی خامه‌ای اضافه کنید. درمان‌های متعدد می‌تواند موهای شما را سنگین کند. بنابراین، فقط روی یکی تمرکز کنید.
  • بلافاصله پس از چرب کردن موها را نشویید. به روغن کمی زمان بدهید تا ساقه موهای شما نفوذ کند و به منافذ پوست سر شما نفوذ کند. می توانید اجازه دهید روغن مو حدود 1 تا 2 ساعت روی پوست سر شما بماند.

اکنون که بهترین راه‌های استفاده از روغن مو برای کنترل شوره‌ی سر را می‌دانید، اجازه دهید عوامل مهمی را که باید قبل از خرید در نظر گرفته شوند، مرور کنیم.


قبل از خرید روغن‌های ضد شوره چه نکاتی را باید بررسی کرد


  • همیشه روغن‌های مو را متناسب با نوع موهای خود انتخاب کنید. یک روغن حامل مناسب را برای مخلوط کردن با روغن‌های ضروری انتخاب کنید. حتی می توانید با یک متخصص پوست مشورت کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر است.
  • محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی مواد طبیعی هستند.
  • می‌توانید اسانس‌هایی را انتخاب کنید که از طریق تقطیر یا فرآیندهای پرس سرد تهیه شده‌اند، زیرا بهترین نتایج را نشان می‌دهند.
  • در صورت امکان محصول بدون عطر و اسانس را انتخاب کنید. عطرها ممکن است باعث تحریک پوست سر برخی افراد شوند.
همچنین بخوانید:  متناسب با رنگ چشم هایتان آرایش کنید!

در نظر گرفتن این نکات می‌تواند به شما کمک کند بهترین روغن مناسب برای درمان شوره‌ی سر خود را انتخاب کنید. با این حال، ممکن است مواردی وجود داشته‌باشد که نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشد.


چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟


بهترین روغن‌های مو برای شوره‌ی سر؛ کنترل خارش و پوسته پوسته شدن

روغن‌های موی ذکر شده در این پست می‌توانند در بسیاری از موارد موثر باشند. اما اگر با وجود استفاده از آن‌ها برای چند هفته نتیجه‌ای نگرفتید، ممکن است مجبور شوید به پزشک خود مراجعه کنید. همچنین در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر باید به پزشک مراجعه کنید:

  • پوست سر شما قرمز یا ملتهب می‌شود. شوره‌ی سر شما ممکن است به دلایلی تشدید شود و ممکن است نیاز به درمان شیمیایی داشته‌باشد.
  • شما در حال ریزش بیش از حد مو بدون هیچ دلیل مشخصی هستید (غیر از شوره‌ی سر).
  • متوجه می‌شوید که پوسته‌های شوره‌ی سر روی شانه‌ها و لباس‌هایتان می‌افتد.

بایدها و نبایدها در مواجهه با شوره‌ی سر:
اگرچه ممکن است از بین بردن شوره‌ی سر سخت به نظر برسد، اما می‌توانید موارد خاصی را در نظر داشته‌باشید. همراه با استفاده از بسته‌های اسانس و درمان‌های خانگی ذکر شده در اینجا، نکات زیر می‌تواند به مدیریت این وضعیت پوسته پوسته شدن پوست سر کمک کند.
دلایل شوره‌ی سر بسیار زیاد است و نشان دهنده‌ی نیاز شدید به مراقبت از موهایتان است. در حالی که لوسیون‌ها و شامپوهای بدون نسخه زیادی برای درمان شوره سر وجود دارد، ممکن است داروهای طبیعی مانند روغن‌های ذکر شده در این پست را ترجیح دهید. مطمئن شوید که به طور منظم از آن‌ها استفاده می‌کنید تا نتایج را ببینید. اما اگر مشکل حل نشد، از پزشک کمک بگیرید.

 

منبع : styley.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا