زیبایی

۱۰ حمام سم‌زدایی معجزه گر برای آرامش و جوان‌سازی

Rate this post

حمام (وان) سم‌زدایی، یک راه عالی برای کمک به پاک‌سازی بدن، آرام کردن ذهن و پشتیبانی بیشتر از سیستم‌های مختلف بدن است. انواع مختلفی از حمام‌های سم‌زدایی وجود دارند که هر کدام دارای مزایای مخصوص به خودشان هستند. بعضی از آنها بسیار کلاسیک‌اند و بقیه، حمام‌هایی هستند که ممکن است قبلا حتی اسم‌شان را هم نشنیده باشید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

حمام سم‌زدایی نمک دریایی

حمام سم‌زدایی نمک دریایی

حمام نمک، یکی از قدیمی‌ترین حمام‌های موجود است و دهه‌هاست که برای کمک به آرام کردن افراد به‌کار می رود. اما آیا می‌دانستید که خود نمک می‌تواند به بیرون کشیدن سموم از بدن‌تان کمک کند و برای پوست‌تان مفید باشد! این دستور از نمک دریا استفاده می‌کند، بنابراین شما با نمک کاملا طبیعی حمام می‌کنید، نه آن نوعی که به آن یُد اضافه شده و به‌صورت فله‌ای در ظروف استوانه‌ای به‌فروش می‌رسد. برخی از مزایای حمام نمک عبارتند از داشتن انرژی بیشتر در آغاز روز، نیاز نداشتن به کافئین برای سرحال شدن و داشتن حس بهتر در سراسر روز.

حمام سم‌زدایی اسانس‌های گیاهیحمام سم‌زدایی اسانس‌های گیاهی

شما می‌توانید با اضافه کردن مقداری اسانس گیاهی به آب وان‌تان، حمامی آرامش‌بخش ‌تر را تجربه کنید. بخش جالبش این است که شما می‌توانید اسانس‌های گیاهی را براساس حس و حالی که دارید، انتخاب کرده و به آب وان اضافه کنید. مثلا فرض کنید روز طولانی و سختی داشته‌اید و کاملا خسته هستید. برای سرحال شدن و رفع خستگی می‌توانید از اسانس نعناع فلفلی استفاده کنید. روی شیشه‌ی هر اسانس گیاهی درج شده که برای چه مواردی مناسب است. مثلا برای مواقعی که استرس دارید، افسرده هستید، احساس افسردگی می‌کنید یا سرتان درد می‌کند و … به این روش می‌توانید یک حمام سم‌زدایی سفارشی داشته باشید.

همچنین بخوانید:  چگونه از بروز چین و چروک چشم جلوگیری کنیم؟

حمام سم‌زدایی پراکسید هیدروژنحمام سم‌زدایی پراکسید هیدروژن

این حمام به حمام سم‌زدایی اکسیژن نیز معروف است. استفاده از پراکسید هیدروژن، خواص التیام‌بخش بسیاری به این حمام می‌دهد. اول از همه به بدن‌تان کمک می‌کند تا از شر سموم خلاص شود و اثرات سم‌زدایی دارد. هم چنین دارای خواص ضدباکتری و ضدویروسی است، در نتیجه برای روزهایی که در یک جمع شلوغ بوده‌اید، سوار اتوبوس، قطار یا هواپیما شده‌اید یا در وضعیتی قرار گرفته‌اید که احتمال تماس‌تان با میکروب‌ها زیاد بوده است، انتخاب ایده‌آلی است. مدت زمان توصیه شده برای ماندن در این وان، نیم ساعت است بنابراین لذت ببرید و فراموش نکنید که در این مدت، ذهن‌تان را آرام کنید.

 حمام سم‌زدایی زنجبیلحمام سم‌زدایی زنجبیل

زنجبیل، ریشه‌ای است که خوردن آن، خواص زیادی برای سلامتی‌تان دارد اما می‌تواند از روش‌های دیگریم انند استفاده در حمام زنجبیل نیز به بدن شما کمک کند. شما می‌توانید از فُرم‌های مختلف آن استفاده کنید، یعنی زنجبیل تازه را در آب وان رنده کنید یا مقداری پودر زنجبیل در آن بریزید. کارشناسان معتقدند که از این طریق، بدن بیشترعرق می‌کند و سموم بیشتری از آن خارج می‌شود، درست مانند نشستن در سونا یا اتاق بخار. این کار به افزایش انرژی، احساس سبکی و تمیزی منجر می‌شود و علائم اولیه‌ی سرماخوردگی را از بین می‌برد.

حمام سم‌زدایی جوش‌شیرینحمام سم‌زدایی جوش‌شیرین

آیا می‌دانستید جوش‌شیرین، از همان نوعی که برای جذب بوی یخچال در آن می‌گذارید، می‌تواند به‌عنوان یک وسیله‌ی سم‌زدایی نیز به‌کار رود؟ درست است. از طریق اضافه کردن این ماده به آب وان می‌توانید از خواص سم زدایی آن بهره‌مند شوید. وان جوش شیرین می‌تواند به رفع استرس کمک کند. مهم است که به استرس به‌عنوان یک وضعیت سمی نگاه کنید و راه‌های ریلکس کردن را به‌عنوان روشی برای سم زدایی بدن در نظر بگیرید. نام علمی جوش‌شیرین، بی‌کربنات سدیم است و برای خنثی‌سازی کلر که به اکثر منابع آب شهر اضافه می‌شود، بسیار عالی است. سم‌زدایی در درون وانی که پر از یک ماده‌ی شیمیایی سمی است، کار دشواری است بنابراین عالی است که جوش‌شیرین، آب را به‌طور طبیعی تمیزتر می‌کند.

همچنین بخوانید:  عمل رینوپلاستی بینی چیست؟|خطرات و عوارض احتمالی آن!

حمام سم‌زدایی بنتونیت خاک رُسحمام سم‌زدایی بنتونیت خاک رُس

حمام سم‌زدایی بنتونیت خاک رس می‌تواند به زدودن فلزات سنگین از بدن کمک کند و آنها را از طریق خاصیت مغناطیسی اش از بدن بیرون بکشد. فلزات سنگین از راه‌های مختلفی می‌توانند وارد بدن شوند و اگر تا‌به‌حال بدن‌تان را از آنها پاکسازی نکرده باشید، احتمال در طول سال‌ها در بدن‌تان انباشته شده‌اند. متداول‌ترین راه ورود این فلزات به بدن از طریق نوشیدن آبی است که به‌خوبی تصفیه نشده است. سایر روش‌ها از این قرارند: از طریق کارهای پزشکی، خوردن مواد غذایی که با مواد شیمیایی خاصی تهیه شده‌اند و … به همین دلیل بسیار مهم است که برای زدودن این فلزات سنگین از بدن، به‌طور منظم سم‌زدایی انجام دهید.

حمام سم‌‌زدایی جلبک دریاییحمام سم‌‌زدایی جلبک دریایی

این حمام سم‌زدایی با ترکیب خاصی از خاک رس، یک نوع جلبک دریایی به‌نام و bladderwrack و کِلپ (اشنه دریایی) آماده می‌شود. ادعا می‌شود که این حمام با ایجاد یک الکترومغناطیسم که با سایر روش‌های حمام سم‌زدایی ایجاد نمی‌شود، به افزایش جریان خون و همچنین مایعات لنف در بدن کمک می‌کند. دستورالعمل آماده‌سازی آن آسان است و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بعد کارتان تمام شده است. فقط کافی است محتویات بسته را در آب وان خالی کنید، خوب مخلوط نماید و داخل وان دراز بکشید.

حمام نمک اپسومحمام نمک اپسوم

داشتن نمک اپسوم در خانه، بسیار مفید است، چون وقتی بحث سلامت شما به میان می‌آید، مصارف مختلفی دارد. یکی از کاربردهای نمک اپسوم، آن است که این نمک را در وان حمام بریزید تا در حین ریلکس شدن شما در آب داغ، سموم بدن‌تان را بیرون بکشد. نمک اپسوم به سیستم گردش خون و همچنین بهبود عملکرد عصب کمک می‌کند. استفاده از حمام نمک اپسوم به‌طور منظم، یک راه نسبتا آسان و بدون درد برای بهبود سلامت و تندرستی شماست.

همچنین بخوانید:  بهترین روتین مراقبت از پوست را برای خودتان طراحی کنید

 حمام سم‌زدایی سرکه سیبحمام سم‌زدایی سرکه سیب

اگر از خواص سرکه سیب اطلاعی ندارید، لازم است کمی وقت بگذارید و در مورد آن مطالعه کنید. مصرف سرکه سیب، چه به‌صورت خوراکی و چه مصرف خارجی باعث درمان تعدادی از بیماری‌ها می‌شود. استفاده از سرکه سیب در وان حمام به درمان بیماری‌هایی مانند آرتروز، نقرس و هر چیزی که توسط التهاب ایجاد شده باشد، کمک می‌کند. اگر احساس می‌کنید که باید عرق کنید تا سموم از بدن‌تان خارج شوند یا اگر می‌خواهید مطمئن شوید که به‌راحتی و بدون فکر و خیال خواب‌تان می‌برد، از این حمام سم‌زدایی استفاده کنید.

 حمام سم‌زدایی خاک رس مغناطیسیحمام سم‌زدایی خاک رس مغناطیسی

این یک نوع خاک رس مخصوص است که گفته می‌شود مغناطیسی شده است تا بتواند چیزهای خاصی را از بدن بیرون بکشد. مسئله مهم درمورد این خاک رس، آن است که شما می‌توانید برای درمان شرایط خاصی مانند داشتن مقادیر بیش‌از حد جیوه در بدن یا چیزهایی ماند آرسنیک یا آلومینیوم از آنها استفاده کنید. هر کدام از این خاک‌های رس برای بیرون کشیدن یک ماده‌ی خاص فرموله شده‌اند. آنها منابع این آلاینده‌ها را دسته‌بندی می‌کنند تا به شما کمک کنند تشخیص دهید که بیشتر از همه در معرض خطر کدام‌ یک از آنها قرار دارید. شما می‌توانید از همه‌ی آنها به‌صورت متوالی استفاده کنید تا در وهله‌ی اول مطمئن شوید از شر تمام این فلزات سنگین خلاص می‌شوید و سپس بر حفظ این وضعیت تمرکز کنید.

 

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا