تغذیه سالم

بهترین صبحانه برای لاغری !

Rate this post

وعده صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌ها در رژیم لاغری و غذایی است که نه‌تنها در سلامتی، بلکه در لاغری و تناسب اندام نیز نقش زیادی دارد. همه پزشکان و به‌خصوص پزشکان تغذیه، در ارتباط با مصرف صبحانه کامل نظرات بسیاری ارائه کرده‌اند. ممکن است در برخی از موارد این نظرات با یکدیگر متفاوت باشند؛ اما لزوم خوردن یک صبحانه مقوی مسئله‌ای است که همه پزشکان بر سر آن توافق دارند. در این مطلب از سبزینه راه می‌خواهیم بهترین صبحانه را به شما معرفی کنیم تا بتوانید یک صبحانه رژیمی برای خود تهیه نمایید؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

صبحانه کامل

صبحانه برای لاغری شکم

1. وافل بسته بندی شده با پروتئین

وافل های پروتئینی در بشقاب با انواع توت های تازه

در حالی که بیشتر صبحانه‌ها مملو از کربوهیدرات و شکر هستند که انسولین شما را افزایش می‌دهند، باعث افزایش انرژی و کاهش پروتئین می‌شوند، این وافل‌های پروتئینی چیزی جز صبحانه‌ای پر کربوهیدرات هستند که دور کمر را افزایش می‌دهند. به طرز شگفت‌انگیزی سبک هستند. بر روی کربوهیدرات ها، اینها حاوی مواد مفیدی هستند که بیشتر آنها سرشار از پروتئین هستند، از جمله تخم مرغ، ماست یونانی، شیر و پودر پروتئین.

اگر به دنبال کاهش چربی شکم هستید، این خبر خوبی است، زیرا تحقیقات نشان داده است که یک صبحانه با پروتئین بالا با تنظیم هورمون‌های اشتها و سیر نگه داشتن شما به کاهش وزن کمک می‌کند تا بعداً کمتر غذا بخورید. کربوهیدرات‌های فیبر جو دوسر که نشان داده شده است به کنترل قند خون، چربی‌های خون و کاهش وزن کمک می‌کنند. این وافل‌ها کربوهیدرات‌هایی را که می‌خواهید به شما می‌دهند، در حالی که مزیت لاغری را برای شکم شما فراهم می‌کنند!

2. اسموتی نعناع ماچا با پایه گیاهی

اسموتی نعنای ماچا که با نعنا تزئین شده است

“این اسموتی صبحگاهی با طراوت همان چیزی است که شکم صاف شما سفارش داده است. در حالی که بیشتر صبحانه ها هنگام مصرف سبزی ها از اهمیت خاصی برخوردار نیستند، این اسموتی حاوی اسفناج و برگ نعناع است تا روز خود را با پای لاغر شروع کنید، زیرا افزایش مصرف سبزیجات به معنای افزایش مصرف سبزیجات است. کاهش وزن بیشتر و پیشگیری بیشتر از گرسنگی،نشان داده شده است که ماچای غنی از آنتی اکسیدان با کاهش مصرف غذا، افزایش چربی سوزی و سرکوب تشکیل سلول های چربی باعث افزایش چربی سوزی می شود. – کالری، سرشار از آنتی اکسیدان برای کمک به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو که منجر به التهاب مزمن مرتبط با چاقی می شود.

همچنین بخوانید:  کره بادام زمینی را با چی بخوریم؟

3. کاسه اسموتی آکای بلوبری آسان و سالم

کاسه اسموتی بلوبری آکای روی پس زمینه سفید

این کاسه اسموتی پر از آنتی اکسیدان حاوی سوپراستارهای چربی شکن خوشمزه است: انواع توت ها.دانه‌های چیا همچنین به سیری کمک می‌کنند، بنابراین گرسنه نمی‌شوید و می‌خواهید دوباره بعد از صبحانه غذا بخورید. به جای شیر کامل از شیر بدون چربی استفاده کنید تا چربی‌های اشباع شده و کالری‌های مسدودکننده شریان‌ها را کاهش دهید و چند قاشق غذاخوری پودر پروتئین شاهدانه به آن اضافه کنید. پروتئین کاسه و سیری را تقویت کنید.

5 پنکیک ریکوتا لیمو بلوبری بسته بندی شده با پروتئین

پنکیک بلوبری سالم

ممکن است تعجب کنید که پنکیک های منحط می توانند برای مبارزه با چربی های شکم مفید باشند، اما این پنکیک ها تمام کاهش وزن را از بین می برند.کالری برای یک صبحانه کاهش وزن، در حالی که پروتئین سیرکننده را با تخم مرغ، پنیر کم چرب ریکوتا و ماست یونانی تامین می کند.

دریافت پروتئین کافی برای داشتن متابولیسم سریع و سوزاندن چربی بیشتر نیز ضروری است، زیرا پروتئین برای ساخت بافت عضلانی بدون چربی که متابولیسم را تقویت می کند، ضروری است. چربی بدن کمتر. زغال اخته و لیمو وحشی مملو از آنتی اکسیدان هایی هستند که جریان خون را بهبود می بخشد، بنابراین می توانید اکسیژن بیشتری به عضلات خود برسانید و سخت تر ورزش کنید.

صبحانه برای لاغری شکم

تأثیر صبحانه بر بدن

بسیاری از افراد به دلیل این که صبح میل صبحانه خوردن ندارند، از این وعده غذایی صرف نظر می‌کنند؛ اما به این نکته توجه نمی‌کنند که نخوردن صبحانه در طولانی‌مدت می‌‌تواند به بدن آن‌ها آسیب بزند و همچنین استعداد چاقی در آن‌ها را افزایش دهد. پس از بیدار شدن از خواب میزان هورمون کورتیزول خون بالاست و به همین دلیل بدن همچون مواقعی که در حالت استرس و سختی قرار دارد، میل به غذا خوردن را از دست می‌دهد و احساس سیری می‌کند؛ اما این احساس درست نیست؛ هرچند صبح، میلی به صبحانه خوردن نداشته باشیم؛ مصرف یک صبحانه کامل می‌‌تواند مواد مغذی کافی به بدن ما برساند که در طول روز بتوانیم از آن استفاده کنیم.

مصرف صبحانه یکی از عواملی است که می‌تواند بر استعداد چاقی افراد تاثیر بگذارد. چنانچه بدن به عدم خوردن صبحانه عادت کند، به صورت ناخودآگاه مواد قندی و چربی را از ابتدای روز به صورت ذخیره در می‌آورد و در نتیجه آن فرد به مرور زمان، به چاقی مبتلا می‌شود. افزایش استعداد چاقی می‌‌تواند در دوران کودکی که بیشتر بچه‌ها میل به خوردن صبحانه ندارند، شروع شود.

همچنین بخوانید:  شیرین کننده های مصنوعی و سلامتی!

صبحانه ایرانی

صبحانه ایرانی

به احتمال زیاد نام صبحانه ایرانی را در منوی صبحانه رستوران دیده‌اید. اغلب مواقع یک وعده صبحانه ایرانی از چای، پنیر، خیار و گوجه و یا سبزی، نان سنگک یا بربری، نیمرو ویا املت تشکیل می‌شود. بسیاری از افرادی که تحت رژیم لاغری هستند به دلیل وجود تخم مرغ ویا کره در صبحانه ایرانی، از مصرف آن صرف نظر می‌کنند و گمان می‌کنند مصرف صبحانه انگلیسی که شامل خوراک لوبیاچیتی، سوسیس، نان تست و گاهی تخم مرغ است به عنوان یک صبحانه رژیمی گزینه بهتری است. اما باید بدانید همه این مواد غذایی به‌جز سوسیس و کالباس می‌توانند در یک صبحانه رژیمی وجود داشته باشند و لطمه‌ای به رژیم لاغری سریع شما وارد نکنند.

در ادامه برخی مواد غذایی که نباید در وعده صبحانه بخورید را آورده‌ایم.

صبحانه پروتئینی

بدترین مواد غذایی برای صبحانه

سوسیس یا کالباس: این گوشت‌ها فرآوری شده‌اند و به آن‌ها میزان زیادی مواد نگهدارنده و چاشنی اضافه شده است. به صورت کلی مصرف سوسیس و کالباس در تمام وعده‌های غذایی اشتباه است؛ اما مصرف آن در وعده صبحانه به سلامتی لطمه بیشتری وارد می‌کند‌. افزایش احتمال ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و بیماری‌های دستگاه گوارش از عوارض مصرف سوسیس و کالباس در صبحانه هستند.

انواع کیک و شیرینی: این مواد خوراکی نه‌تنها ارزش غذایی کمی دارند؛ بلکه به دلیل دارا بودن چربی و کالری زیاد, سبب چاقی می‌شوند. همچنین چنانچه کیک و شیرینی در صبحانه مصرف کنید، عموماً دیرتر سیر می‌شوید و پس از آن سریع‌تر احساس گشنگی می‌کنید که به دلیل کاهش ناگهانی قند خون است و می‌تواند سبب پرخوری در طی روز شود.

کورن فلکس: این خوراکی اغلب محبوب بچه‌ها است. بسیاری از کودکان و نوجوانان ترجیح می‌دهند از کورن فلکس به عنوان یک صبحانه سریع استفاده کنند؛ اما رنگ مواد شیمیایی موجود در این مواد برای همه افراد مضر است و نه‌تنها چاقی بلکه احتمال ایجاد بیش فعالی در کودکان را افزایش می‌دهد.

قهوه: ممکن است در انتهای وعده صبحانه، یک فنجان قهوه در افزایش انرژی و افزایش چربی سوزی کمک کند؛ اما مسئله‌ای که در ارتباط با مصرف قهوه وجود دارد، نوشیدن آن به صورت ناشتا است. مصرف قهوه به صورت ناشتا می‌تواند اسیدیته معده را افزایش دهد و در طولانی‌مدت به معده آسیب وارد کند.

نوشابه: نوشابه نیز همچون سوسیس و کالباس از غذاهایی است که باید مصرف آن به حداقل برسد؛ اما مصرف نوشابه به صورت ناشتا، به دلیل وجود اسید کربنیک، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات گوارشی برای فرد شود.

همچنین بخوانید:  چای ماچا برای لاغری فوق‌العاده است!

داروها: اغلب داروها باید پس از غذا یا در بین غذا خورده شوند؛ اما به صورت کلی بهتر است که هیچگاه به صورت ناشتا دارو مصرف نکنی، به خصوص مسکن‌ها، آنتی‌بیوتیک، قرص ضدبارداری، ضدالتهاب‌ها و… می توانند سبب سوءهاضمه و آسیب به معده شوند.

صبحانه رژیمی

بهترین مواد غذایی برای صبحانه

عدسی یا خوراک لوبیا خانگی: این مواد غذایی سرشار از پروتئین گیاهی هستند و چنانچه به صورت خانگی و سالم تهیه شده باشند و از مواد کنسروی نباشند؛ می‌توانند برای مصرف یک صبحانه پروتئینی به ما کمک کنند و نیاز به مصرف غذاهای دیگر در وعده صبحانه را کاهش دهند.

تخم مرغ: چنانچه به دنبال یک صبحانه پروتئینی هستید، مصرف تخم مرغ به صورت املت با روغن کم، نیمرو، تخم مرغ سفت ویا عسلی می‌تواند بهترین صبحانه را برای شما بسازد. همچنین کسانی که کلسترول خون دارند، بهتر است از مصرف تخم مرغ پرهیز کنند.

خامه: یکی از لبنیات مفید برای خوردن یک صبحانه کامل است؛ اما بهتر است خامه همراه با عسل مصرف شود تا نه‌تنها طبع سرد آن متعادل گردد، بلکه ارزش غذایی بیشتری پیدا کند. مصرف خامه در وعده صبحانه برای افرادی که کلسترول و چربی خون دارند، ممنوع است. همچنین مصرف خامه به صورت تنها می‌تواند سبب گردد سریع‌تر احساس گشنگی کنید و معده شما خالی شود.

پنیر و گردو: پنیر سرشار از پروتئین است و یک گزینه مناسب در صبحانه سنتی ایرانی محسوب می‌گردد؛ اما باید پنیر را حتماً با گردو مصرف نمود، زیرا خوردن تنهایی پنیر سبب می‌شود عملکرد ذهن کاهش پیدا کند و مغز دچار تنبلی شود.

میوه و سبزی: برای خوردن بهترین صبحانه باید به مصرف ویتامین‌ها و همچنین فیبر کافی توجه کنید؛ به‌خصوص ویتامین C موجود در مرکباتی همچون پرتقال، در ابتدای روز نه‌تنها انرژی شما را افزایش می‌دهد و خستگی مغز را از بین می‌برد، بلکه به افزایش سیستم ایمنی بدن و مقابله با انواع بیماری‌ها در طی روز کمک می‌کند. همچنین مصرف سبزیجات همراه با صبحانه در عملکرد بهتر دستگاه گوارش، تاثیر زیادی دارد.

برای مصرف بهترین صبحانه از انواع نان سبوس‌دار، عسل و شیر کم چرب نیز در این وعده غذایی استفاده کنید‌.

بهترین صبحانه برای لاغری

بهترین صبحانه برای لاغری

همانطور که گفته شد صبحانه مهمترین وعده غذایی است که چنانچه مواد غذایی سالم و مغذی در آن مصرف شود، نه‌تنها در کاهش وزن و سلامت افراد تاثیر می‌گذارد؛ بلکه می‌تواند انرژی آن‌ها را برای فعالیت‌های روزانه تامین کند. بهترین صبحانه برای لاغری و یا همان صبحانه رژیمی، صبحانه‌ای است که شامل ریز مغذی‌ها، درشت مغذی‌ها و همچنین ویتامین‌ها باشد. بنابراین هرچه صبحانه سالم‌تری مصرف کنید، در لاغری و تناسب اندام شما تاثیر بیشتری دارد. بهترین زمان مصرف صبحانه ممکن است از نظر پزشکان مختلف، متفاوت باشد؛ اما اغلب آنها ساعت ۷ تا ۱۰ صبح را بهترین زمان برای مصرف بهترین صبحانه و دریافت مواد مغذی از آن می‌دانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا