طب سنتی

بهترین مواد غذایی برای عضله سازی

Rate this post

به گفته کارشناسان تغذیه، مصرف زیاد گوشت تنها راه رشد حجم عضلات نیست و روش های متعدد دیگری برای جذب مواد مغذی لازم برای افزایش عضلات به شیوه ای سالم و با استفاده از گیاهان وجود دارد. اگر به دنبال گیاهانی برای عضله سازی هستید به موارد توجه کنید :

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

1- اسفناج

اسفناج سبزی عضله‌ساز و منبع خوبی از «گلوتامین» است. گلوتامین در رشد عضلات نقش بسزایی دارد و باعث افزایش قدرت و استقامت عضلات می‌شود. شما می‌توانید در رژیم غذایی خود مصرف این سبزی مغذی را قرار دهید.

2- چغندر

چغندر منبع خوبی از «بتائین» است که باعث تقویت کبد، ترمیم مفاصل و افزایش قدرت و استقامت عضلات می‌شود. این ماده‌ی غذایی همچنین باعث افزایش انرژی می‌شود و ضد خستگی است.

3- سیب

پلی‌فنول موجود در سیب باعث افزایش چربی سوزی شده و این دلیل خوبی است که از این میوه به عنوان منبع خوبی از کربوهیدرات قبل از تمرین ورزشی استفاده کنید. سیب به افزایش قدرت و رفع خستگی عضلات کمک کرده و به شما اجازه می‌دهد تا زمان طولانی‌تری تمرین سخت‌تری داشته باشید.

4- پرتقال

پرتقال به افزایش رشد، قدرت و استقامت عضلات کمک می‌کند، به خصوص اگر قبل از تمرین ورزشی مصرف شود.

5- طالبی

این میوه کربوهیدرات خوبی دارد و می‌توان به عنوان اولین ماده‌ غذایی در صبح، بعد از خواب شبانه و گرسنگی از آن استفاده کرد. طالبی یکی از میوه‌هایی است که بعد از تمرین ورزشی خستگی شما را زود از بین می‌برد. مصرف طالبی به دلیل داشتن مواد مغذی باعث عضله‌سازی می‌شود.

همچنین بخوانید:  روغن هسته انگور؛ آشنایی با خواص و عوارض جانبی

6- جوانه گندم

این ماده‌ غذایی سرشار از زینک، آهن، سلنیوم، پتاسیم، ویتامین B، پروتئین، فیبر و اسید آمینه‌هاست. این ترکیبات باعث شده جوانه‌ی گندم یک منبع عالی از کربوهیدرات دیر هضم و پروتئین با کیفیت باشد که غذای کاملی برای قبل از تمرین است.

7- نان ازگیل

این نان از غلات کامل ارگانیک جوانه زده تهیه شده و چون سرشار از پروتئین و ۹ آمینواسید ضروری است که بدن به تنهایی قادر به تولید آن‌ها نیست، برای عضله‌سازی بسیار مفید است.

8- برنج قهوه ای

برنج قهوه‌ای غذایی عضله ‌ساز است. غلات کامل، هضم غذا را کند کرده، انرژی مورد نیاز شما را در طول روز و تمرین تامین و به افزایش ترشح هورمون رشد کمک می‌کند. این ماده‌ی غذایی در کاهش چربی بدن و به دست آوردن استقامت و رشد عضلات، بسیار موثر است.

منبع : marhamteb.com
حتما بخوانید : میوه خشک؛ خوب یا بد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا