ورزش

بهترین مواد غذایی برای قبل و بعد از تمرین کدام است؟

Rate this post

شاید این سوال بسیاری از افراد است که بهترین مواد غذایی برای قبل و بعد از تمرین چه غداهایی هستند؟ چگونه با استفاده از قدرت تغذیه به نتیجه مطلوب برسیم؟ آیا این باور، درست است که باید ساعت ها پس از ورزش چیزی نخوریم تا چربی سوزی کنیم؟

با خواندن این مطب در مجله ورزش و پزشکی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

وقتی که صحبت از تناسب اندام می شود، بعضی از سوالات را تقریباً هر روز می شنویم : چطور می توانم سریع تر وزن کم کنم، بیشتر کالری بسوزانم و چطور می توانم به اندازه کافی  انرژی و قدرت کافی در هر جلسه تمرینی  داشته باشم؟

درحالیکه عوامل دیگری ممکن است وضعیت  فرد را تحت تاثیر قرار دهد، یک جواب ساده به همه سوالات وجود دارد: درست بخورید، پاسخ دقیق تر این است که در زمان مناسب، غذای مناسب بخورید.

باید این نکته را همیشه به خاطر بسپارید: بهترین راه برای داشتن یک بدن فیت و عالی، ترکیب ورزش منظم و خوردن غذای مناسب در زمان مناسب است.

تغذیه قبل و بعد از هر تمرین برای سوزاندن کالری بیشتر، حفظ انرژی، ساخت عضلات، کاهش وزن و بالا بردن سرعت ریکاوری ضروری است.

اهمیت خوردن قبل از تمرین

چه شما قبل از تمرین چیزی بخورید یا نخورید تحقیقات نشان داده است که بدن وابسطه به ژنتیک و سطح فعالیت هر فردی مقدار مشخصی چربی می سوزاند، با این حال اگر شما به طور منظم با معده خالی تمرین کنید در نتیجه بدن شما عضلات خود را از دست می دهد.

همچنین بخوانید:  ورزش با توپ در منزل برای لاغری و تناسب اندام

علت این است که وقتی  شما گرسنه باشید، بدن شما برای حفظ تعادل و بقا  مجبور به تغییر حالت می شود یعنی به جای اینکه مانند همیشه کلیه و کبد مسئول رساندن  پروتئین بدن باشند، بدن مجبور می‌شود این پروتئین را از راه دیگری تامین کند و بهترین انتخاب برای بدن  تامین پروتئین از عضلات است. هنگامی که این اتفاق می افتد شما توده عضلانی خود را  از دست می‌دهید، در نهایت این امر باعث کند شدن در روند سوخت و ساز بدن می‌شود و کاهش وزن برای شما سخت تر خواهد شد.

اگر به خاطر داشته باشید در مطالب قبلی توضیح دادیم که داشتن عضلات بیشتر مساوی است با سوزاندن کالری بیشتر زیرا بدن با درصد عضلات بیشتر به نسبت بدن با درصد چربی بالاتر سوخت و ساز بیشتری دارد پس ما به دنبال حفظ عضلات بدن خود هستیم و نباید با تغذیه نادرست باعث شویم که عضلات ‌مان را از دست دهیم. بعلاوه، اگر شما با معده خالی تمرین کنید انرژی مورد نیاز برای اجرای یک جلسه‌ی تمرینی شدید را نخواهید داشت پس مجبورید از ادامه تمرین دست بکشید.

نتیجه اینکه با خوردن غذای مناسب قبل از تمرین ماشین چربی ساز بدن خود را روشن کنید و این باور نادرست را که اگر با معده خالی تمرین کنید بیشتر چربی‌سوزی می‌کنید را فراموش کنید و کنار بگذارید.

 حال سوال خیلی از افراد این است که قبل از تمرین چه چیزی بخوریم؟

بهترین تغذیه برای  قبل از تمرین شامل نوعی از کربوهیدرات پیچیده و پروتئین است .که به برخی از آنها در زیر اشاره کرده ام:

همچنین بخوانید:  ورزش سفت کردن سینه در منزل با 7 حرکت فوق‌العاده

۵۴۸۹fae7f2f07_-_rbk-workout-foods-tkfood-7-s2

۱ عدد موز + ۱ لیوان شیر

ساندویچ کوچکی از سینه مرغ

یک سیب زمینی کوچک بهمراه بروکلی بخارپز (۱ فنجان)

جو دوسر (۱/۲ فنجان) بهمراه توت‌ (۱ فنجان)

۲ عدد تخم مرغ آبپز + ۱ عدد سیب زمینی کوچک پخته

نان جو + ۱ قاشق کوچک کره بادام زمینی

پنیر کم چرب + گردو + نان جو

در مطلب بعدی به شما توضیح خواهم داد بهترین مواد غذایی که می‌توانید بعد از تمرین بخورید کدام است.

منبع : fitlady.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا