ورزش

بهترین مکمل دارویی و بدنسازی برای افزایش قد

Rate this post

داشتن قد بلند و متناسب همواره یکی از معیارهای اصلی برای جذابیت و زیبایی اندام به شمار رفته است. فرقی ندارد مرد باشید یا زن، قد بلند همیشه جذاب است. اما همه افراد نمی توانند به صورت طبیعی قد بلندی داشته باشند چراکه اصلی ترین پارامتر تعیین قد انسان عامل ژنتیک است.

با این وجود راهکارهایی وجود دارند که می توانند به کودکان و حتی بزرگسالان کمک کنند تا قد بلندتری داشته باشند، که یکی از آنها استفاده از مکمل بدنسازی افزایش قد است.

اگر شما هم قصد خرید مکمل بدنسازی برای افزایش قد را دارید توصیه می کنیم به این مطلب که توسط سبزینه راه تهیه شده است توجه کنید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

منظور از افزایش قد چیست ؟

در همین ابتدا بهتر است بدانید که افزایش قد با استفاده مکمل تنها در سنینی امکانپذیر است که صفحات رشد بسته نشده باشند و بدن هنوز جای رشد داشته باشد. این صفحات رشد معمولا در آقایان تا سن ۲۵ سالگی و در خانم ها تا ۱۸ سالگی باز هستند.

هرچند در مورد آقایان پزشکان معتقدند که بهتر است از مکمل بدنسازی برای افزایش قد تا قبل از سن ۲۲ سالگی استفاده شود تا بتواند اثرگذار باشد.

به صورت کلی اگر سن شما از محدوده مورد اشاره رد شده باشد، مصرف هیچ مکمل بدنسازی یا انجام تمرینات ورزشی خاص نمی تواند موجب افزایش قد شما شود. هرچند مصرف منظم مکمل هایی مانند کلسیم و انجام ورزش های منظم می تواند مانع کاهش قد طبیعی در سنین بعد از ۴۰ سالگی شود.

عوامل موثر بر افزایش قد کدامند ؟

بهتر است در همین ابتدا توجه داشته باشید که در این مقاله در مورد افزایش قد در سنین زیر ۲۵ سال در آقایان و زیر ۱۸ سال در خانم ها صحبت می کنیم، چراکه تنها در این سنین است که می توان به متدهای افزایش قد که واقعا اثرگذار باشند اندیشید.

همچنین بخوانید:  نکات و ترفند های بدنسازی برای افراد لاغر اندام

علاوه بر ژنتیک که اصلی ترین عامل تعیین قد است، عوامل دیگری مانند تغذیه و رژیم غذایی، کیفیت خواب، تمرینات ورزشی مناسب و هدفمند و سبک زندگی سالم هم می توانند روی تعیین قد فرد تاثیر به سزایی داشته باشند.

پیشنهاد میشود مقاله آموزشی آیا بدنسازی قد را میسوزاند ؟ از مجله سبزینه راه را نیر جهت اطلاع بیشتر از تاثیر این ورزش در قامت نوجوانان را مطالعه کنید.

لیست غذاهای مناسب برای افزایش قد

جدای از مصرف مکمل بدنسازی برای افزایش قد مصرف غذاهای مناسب که منابع لازم برای بلندتر شدن قد را برای فرد فراهم می کنند هم می توانند برای افزایش قامت مفید باشند.

گرچه کنترل ورودی مواد مورد نیاز بدن در رژیم های غذایی خانگی بسیار سخت تر است، و میزان و طول اثرگذاری آن هم به مصرف مکمل بدنسازی اصل نمی رسد، اما به هر حال می تواند مفید باشد. غذاهای مناسب برای افزایش قد عبارتند از:

  1. شیر
  2. مرغ
  3. تخحم مرغ
  4. کلم برکلی
  5. اسفناج
  6. ماست
  7. جو دو سر
  8. گوشت
  9. سویا
  10. ماهی
  11. موز
  12. غلات
  13. برنج قهوه ای

همچنین برخی از مواد غذایی هستند که اگر می خواهید قد بلند و هورمون رشد فعالی داشته باشید، بهتر است از مصرف آنها، به خصوص در دوران رشد خودداری کنید. غذاهایی که عبارتند از:

  1. شکر
  2. نوشابه
  3. مواد غذایی فراوری شده

مکمل های افزایش قد بزرگسالان

مصرف مکمل ها و رژیم های غذایی که مواد مغذی زیر را در خود دارند می توانند برای افزایش قد مفید باشند:

۱ – کلسیم

کلسیم یکی از اصلی ترین عناصر برای رشد استخوان های بدن به شمار می روند که به ویژه کودکان باید در سنین رشد زیاد از آن بهره ببرند. مصرف کلسیم در دوران بلوغ و بزرگسالی، زمانی که هنوز صفحات رشد بسته نشده اند نیز همچنان می تواند در استخوان سازی، و در نتیجه افزایش قد موثر باشد.

همچنین بخوانید:  بدنسازی بانوان و حرکات ورزشی در خانه

کلسیم یک عنصر حیاتی برای استخوان سازی است که با جذب شدن به غضروف، کم کم باعث سفت شدن بافت آن و تبدیل آن به استخوان می شود.

مصرف کلسیم حتی در سنین میانسالی یعنی ۴۰ سال به بالا که روند کاهش چند میلی متری استخوان ها در سال آغاز می شود نیز می تواند مانع کاهش قد افراد مسن سال شود و از پوکی استخوان هم جلوگیری نماید.

جدای از مکمل بدنسازی افزایش قد حاوی کلسیم، مواد غذایی همچون گردو، بادام، شیر، کشک، تخمه آفتابگردان، کنجد و غیره منابع سرشاری از کلسیم برای بدن هستند. بنابراین بدنسازانی که قصد افزایش قد دارند بهتر است در رژیم های غذایی خود حتما از این مواد غذایی استفاده کنند.

  • مراقب مصرف بیش از اندازه کلسیم در کودکان باشید. چراکه مصرف بیش از حد این ماده در کودکی نه تنها باعث افزایش قد نمی شود، بلکه می تواند باعث بسته شدن زودهنگام صفحات رشد هم بشود.

برنامه مصرف مکمل کلسیم

برنامه مصرف کلسیم زیر به صورت عمومی می تواند برای بدن و افزایش قد مفید باشد:

۱ تا ۳ سال : ۵۰۰ میلی گرم کلسیم در روز

۴ تا ۸ سال : ۸۰۰ میلی گرم کلسیم در روز

۱۸ تا ۲۰ سال : ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم در روز

۲۰ تا ۵۰ سال : ۱۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم در روز (بسته به نظر پزشک)

۲- روی

روی یکی از مواد معدنی و مغذی است که در غده هیپوفیز وجود دارد. غده هیپوفیز عامل ترشح هورمون رشد HGH است. بنابراین مصرف مناسب منابع حاوی روی می تواند در تنظیم ترشح هورمون رشد موثر باشد. به یاد داشته باشید که کمبود روی در بدن می تواند موجب بروز اختلال در سیستم عضلانی-اسکلتی شده و منجر به کوتاهی قد شود.

همچنین بخوانید:  حرکت پله در ورزش

علاوه بر قرص های مکمل روی، غذاهای دریای مانند ماهی و غلاتی مانند عدس و نخود فرنگی، لبنیات و گوشت قرمز حاوی این ماده معدنی مفید هستند.

بهترین داروی گیاهی برای افزایش قد بزرگسالان

برخی اعتقاد دارند که مصرف یک معجون گیاهی خاص که از ترکیب ریشه گیاه جنسینگ، شیر و شکر درست می شود می تواند در افزایش قد بزرگسالان موثر باشد. البته باید در نظر داشته باشید ، خواص گیاهان دارویی موثر بوده ولی به مراتب مقدار زمان بیشتری برای مشاهده نتیجه لازم است که بتوانید بهبود رشد قد خود را با مصرف مکمل های گیاهی شاهد باشید.

کدام مکمل بدنسازی باعث افزایش قد برای ورزشکاران میشود ؟

مکمل بدنسازی افزایش قد که بیشتر از همه مورد توصیه قرار می گیرد، مکمل آرژنین است. آرژنین که یکی از منابع اصلی آن قرص ال-آرژنین ۱۰۰۰ است در واقع یک آمینو اسید نیمه ضروری است که نقش بسیار مهمی در سنتز کردن آمینو اسیدها و پروتئین در بدن دارد.

آرژنین با تحریک ترشح هورمون رشد روی بخش نرم و غضروفی استخوان تأثیر گذاشته و باعث می شود که این قسمت به مرور زمان و با جذب منابع کلسیم و ویتامین D کم کم سخت شده و به استخوان تبدیل شود.

روش مصرف ال-آرژنین

مکمل ورزشی افزایش قد ال-آرژنین به صورت قرص در دوز های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ وجود دارد که حتما باید با تجویز پزشک و تحت نظر او مصرف شود. این مکمل بدنسازی افزایش قد، همانطور که اشاره کردیم تنها روی ساخت غضروف اثر می گذارد و بدون وجود منابع کافی از کلسیم و ویتامین هایی مانند D و C نمی تواند اثر چندانی روی استخوان سازی داشته باشد.

مصرف قرص مکمل ال-آرژنین در دوزهای بالا ،یعنی ۶ تا ۱۰ گرم در روز می تواند با تحریک غده هیپوفیز ترشح هورمون رشد را حتی تا ۶۰ درصد هم بالا ببرد.

اما به یاد داشته باشید که اثرگذاری این مکمل بدنسازی افزایش قد تنها در سنین زیر ۲۵ سال برای آقایان و زیر ۱۸ سال برای خانم ها مفید است و بعد از آن تأثیری بر افزایش قد ندارد.

 

منبع : banidaroo.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا