زیبایی

بهداشت روزانه پوست چرب

Rate this post

پوست های چرب آنهائی هستند که به سهولت در معرض هجوم میکروب های گوناگون قرار می گیرد به همین علت دچار جوش های گوناگون و یا برآمدگی های مختلف می شوند و ضخیم و خشن به نظر می رسد اما ناگفته نماند که این نوع پوست ها معمولا دیرتر چروک می شوند. از همراهی شما با سبزینه راه سپاسگزاریم.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

انواع پوستانواع پوست عبارتند از :

  • پوست طبیعی
  • پوست چرب
  • پوست خشک
  • پوست مختلط

پوست طبیعی ما بین پوست چرب و خشک قرار گرفته است . می دانیم که پوست های خشک ، ظریف هستند . روپوست در همه جا نازک است و ترشح مواد چربی کافی نیست و چربی خود پوست هم کم است و این حالت با یک زود شکنی مویرگی همراه است و این مویرگها به آسانی گشاد می شوند و تولید تلانژکتازی میکنند و چنین پوستی زود شکن است و قابلیت تحریک زیادی دارد.
پوست چرب برعکس ، کلفت و دارای منافذ گشاد است، غده های چربی آن پرترشح و حجیم و طبقه شاخی رو پوست افزایش می یابد. خواه مابین منافذ یا در خود منافذ ترشح مایع چربی زیاد می باشد به پوست منظره براقی می دهد. این پوست ها برخلاف پوست های سابق بسیار مقاوم هستند.

پاکیزه کردن پوست چرب

پاکیزه کردن پوست چرب :

باید با نیرو پوست چرب پاکیزه شود زیرا پلیدیها به زودی به آن می چسبد و به این پوست آب و صابون می سازد. صابون های اسید را برای این پوست توصیه می کنیم، اگر پوست زیاد چرب باشد صبح و شب و اگر کم چرب باشد شب آن را با آب و صابون اسید شستشو دهید. اگر چربی باز زیاد بود با محلول های چربی بر که خاصیت قلیائی نداشته باشند آن را پاک کنید.

همچنین بخوانید:  خواص نمک دریا و حمام نمک: زیبایی پوست و بهداشت دهان

به این پوستها لوسیون های گوگردی می سازند ولی چون ممکن است سرخی، خارش پدید آورند از این رو بجا باید به کار روند.
هنگامی که لوسیون های رنگ بر چربی را زیاد کرد باید صابون های گوگردی یا اسید بکار برود.
این دستورها برای پوستهائی است که شوره آنها بسیار نباشد و اگر بسیار بود از راه داخل هم باید آنها درمان شوند.

نگهداری پوست چرب

نگهداری پوست چرب :

کرم هائی که برای پوست چرب بکار می روند نباید بهیچ روی مواد چرب داشته باشند. بیشتر کرم هائی که استئارات گوگرد دارند مفیدند و این کرم ها ممکن است پایه های اولیه درمان پوست چرب قرار بگیرند. به تازگی کرم هائی که ریشه آنها ماوراء مخمر است توصیه شده است.
به پوست های چرب باید پودر افزود و به بعضی پودر برنج. تنها برخی دیگر باید مواد دیگری هم داشته باشند. پودری که روی کرم چرب زده شود تکه تکه روی پوست بهم می چسبد و نازیبا می شود. پودر گوگرد و ابریشم هم نگهدارنده و هم درمان کننده است. شبها روی پوست چیزی قرار ندهید.

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا