تناسب اندام

تاثیرات متوقف کردن بدنسازی بر روی بدن

Rate this post

متوقف کردن تمرین با وزنه، باعث ایجاد عوارض نامطلوب «عدم تمرین» و یا از دست دادن تغییرات حاصل از تمرین، همچون افزایش قدرت و اندازه‌ی عضلات می‌شود. دستاوردهای تناسب اندام که از طریق سال‌ها تمرین با وزنه به دست آمده، آهسته‌تر از دستاوردهای تمرینات سنگینی که بین ۲ تا ۶ ماه به دست آمده، به حالت اول برمی‌گردد.

عوارض عدم تمرین، در طول یک هفته ورزش نکردن، خودشان را نشان می‌دهند! مطلع شدن از عواقب عدم تمرین، باعث می‌شود تا آگاهانه در زمینه‌ی تناسب اندام تصمیم گیری کنید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

تاثیرات عضلانی

بعد از متوقف کردن تمرینات بدنسازی، عضلات شما به طرز چشمگیری کوچک می‌شوند! در حقیقت، هرکس که مقدار بیشتری عضله از طریق تمرین کردن به دست آورده است، با عدم تمرین، حجم عضلات بیشتری را از دست می‌دهد.

هر عضله اگر میلیون‌ها فیبر میکروسکوپی نداشته باشد، حداقل هزاران عدد را دارد! با عدم تمرین، مقدار قطر فیبرهای عضلانی شما کاهش پیدا می‌کنند، که همین باعث می‌شود بعد از مدتی، شاهد کاهش سایز چشمگیری در عضلاتتان باشید.

کاهش قدرت

هر فیبر عضلانی دارای پروتئین‌های انقباضی آکتین و میوزین است. در طی حرکات یک عضله، فیبرهای عضلانی روی هم سر می‌خورند، و آکتین و میوزین به فیبرهای اطراف خود وصل می‌شوند و یکدیگر را به طرف دیگر می‌کشند.

بدنسازی باعث تولید آکتین و میوزین اضافی در هر فیبر عضلانی می‌شود. حالا، وقتی عضلات شما به دلیل عدم تمرین کوچک‌تر می‌شوند، میزان پروتئین‌های انقباضی شما نیز کاهش می‌یابد و قدرت‌تان کم می‌شود.

همچنین بخوانید:  با ساعت ورزشی V800 پلار آشنا شوید

کاهش انرژی

انرژی عضلانی، سرعت و قدرت را با هم ترکیب می‌کند. برای مثال، انرژی است که، در هنگامی‌که با چوب بیسبال ضربه می‌زنید، و یا با وزنه‌ی ۵۰ کیلویی پرس سینه می‌زنید، سرعت و نیروی شما را تعیین می‌کند.

بدنسازی از راه‌های مختلفی انرژی شما را بهبود می‌دهد. برای مثال، تمرینات قدرتی، ارتباط بین مغز و عضلات شما را بهبود می‌بخشد و به فیبرهای عضلانی شما امکان فعالیت بیشتر با سرعت بالاتر، می‌دهد.

حالا، عدم تمرین، علاوه بر کوچک کردن اندازه‌ی عضلات شما، باعث از بین رفتن فواید عصبی و روانی حاصل از تمرین کردن می‌شود، و منجر به کاهش انرژی عضلانی می‌شود.

تغییرات قلبی عروقی

هنگام تمرین با وزنه، همان طور که عضلات شما منقبض می‌شوند، رگ‌های خونی داخل عضلات در حال تمرین، تنگ‌تر می‌شوند، در نتیجه ماهیچه‌ی قلب شما می‌بایست با شدت بیشتری پمپاژ کند تا خون کافی در داخل رگ‌های فشرده شده جاری شود.

طی ماه‌ها تمرین با وزنه بصورت هفتگی، ضخامت عضلانی یکی از چهار حفره‌ی قلبی که به بطن چپ شناخته می‌شود افزایش می‌یابد، و باعث می‌شود ماهیچه‌ی قلب شما قوی‌تر شود. عدم ورزش، تمام دستاورد‌های عضلات ماهیچه‌ی قلب شما را از بین می‌برد، و قدرت قلب شما را به سطح قبل از تمریناتتان برمی‌گرداند.

تاثیرات روی ترکیب بدنی

ترکیب بدنی، وزن کل بدن شما را به چربی یا جرم بدون چربی تقسیم می‌کند. به طور کلی، ترکیب بدنی به عنوان درصدی از وزن بدن شما که از چربی تشکیل شده است، و همچنین به عنوان درصد چربی بدن شناخته می‌شود.

بعنوان مثال، فردی با ۱۰۰ کیلو وزن و ۲۵ کیلو چربی، دارای ۲۵٪ چربی بدن است. در شرایط عدم تمرین که کاهش عضله اتفاق می‌افتد و چربی ذخیره شده‌ی بدن افزایش می‌یابد، درصد چربی بدن شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

همچنین بخوانید:  پروتئین سویا و وی در بدنسازی

بسیار خب، آیا هنوز هم حاضر هستید تا تلاش کنید و روی زیبایی اندامتان کار کنید؟ هیچ چیز نباید شما را از ورزش و تناسب اندام باز دارد. به شبکه‌های اجتماعی ما بپیوندید، کمکتان می‌کنیم انگیزه‌تان را حفظ کنید. قرار نیست هیچوقت ورزش را رها کنید، اینطور نیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا