سبک زندگی

تاثیر مد و استایل در شخصیت و اعتماد به نفس چیست!؟ آیا مد در روحیه شما تاثیر مثبت دارد؟!

Rate this post

به نظر شما، تاثیر مد و استایل در شخصیت و اعتماد به نفس شما تا چه حد است؟! آیا سبک لباس پوشیدن و مد شما بر روی شخصیت شما هم تاثیر خواهد گذاشت!؟ آیا مد و استایل؛ در روحیه شما تاثیر دارد؟! آیا استفاده از لباس شیک و زیبا، اعتماد به نفس و عزت نفس شما را بیشتر می‌کند!؟ در مورد تاثیر مد و استایل در شخصیت انسان چه میدانید؟! در این سری از مطالب آموزشی مد و استایل رسانه سبزینه راه تمام حقایق مهم در مورد تاثیر لباس، استایل و مد بر شخصیت، اعتماد به نفس و روحیه شما را آموزش خواهیم داد. پس از مطالعه کامل این مطلب، به درک عمیق تری از زیبای و نقش آن در اعتماد به نفس و روحیه، خواهید رسید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

تاثیر مد و استایل در شخصیت هر فرد تا چه حد است؟

قرن ها گفته شده است که “لباس، انسان را میسازد”. به طور کلی، انتخاب و خرید انواع لباس، عطر و جواهرات، اتفاقی نیست و پیام های زیادی را در مورد فرهنگ، سن و جنسیت به مردم می‌دهد. مد و استایل (fashion)؛ بخش مهم از زندگی ما است. بنابراین بررسی علمی تاثیرات واقعی آنها بر انسان ها ضرورت دارد.

طبق مطالعات صورت گرفته، بین پوشیدن لباس های خاص و تاثیرات روانی آن بر روی خود فرد و شخص مقابلش، ارتباطات مستقیمی وجود دارد. خوشبختی از بیرون نمی‌آید، بلکه از نگرش شما است. ظاهر هر انسانی، احساسی که در لباستان دارید، در روحیه شما تاثیر می‌گذارد.
در نتیجه از نظر روانشناسی، مد و استایل؛ بر روی اعتماد به نفس و روحیه شما، تاثیر زیادی دارد. حال روحی و اعتماد به نفس خود را در زمانی که لباس مناسب و شیک پوشیده اید را با زمانی که از لباس معمولی و یا زشت استفاده کرد اید را باهم مقایسه کنید!. شما با داشتن یک استایل شیک، شاد تر خواهید بود.

مد با موقعیت و شخصیت یک انسان مرتبط است

از طرفی دیگر مد با موقعیت و شخصیت یک انسان مرتبط است. در حالی که لباس ها، هزاران سال پیش اطلاعاتی در مورد شغل یا موقعیت فرد در جامعه ارائه میکردند، امروزه حتی ارزش بیشتری دارند. هنوز هم در برخی از صنایع، لباس کار پوشیده میشود اما در اوقات فراغت شما مطابق سلیقه خود میپوشید.
غالبا ما با انتخاب انواع استایل خود؛ وجود درونی خود را بروز میدهیم. در اصل، پوشش یکی از مهمترین سیگنال های اجتماعی است که ارسال می‌کنید. زیرا آنچه میپوشید، هویت شما را نشان خواهد داد. پس در انتخاب مد و استایل زنانه و مردانه خود بیشتر دقت کنید.

تاثیر باورنکردنی مد و لباس در تاریخ انسان و ایجاد طبقات جدید در جامعه

سبک و استایل، ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما نقش مهمی در گذر تاریخ داشته است. در واقع مد به تازگی متولد شده و منشا علل و تکامل لباس در طول قرن ها بوده است.

در گذشته، مراقبت از لباس و تصویر شخصی، نشان دهنده تعلق به یک طبقه اجتماعی مرفه بود و بر فاصله بین غنی و فقیر تاکید داشت. پس از وقوع انقلاب فرانسه که آرمان های برابری طلبانه آنها بر مد نیز منعکس شد، کلاه گیس ها و لباس های گلدوزی شده به وجود آمدند. تاریخ اروپای قرن نوزدهم ثابت میکند که در آن زمان درک تفاوت های اجتماعی در لباس به ویژه برای آقایان دشوار بود.

با گذشت زمان نوع پوشش و لباس پوشیدن تغییر یافته است.

با صنعتی شدن اروپا، تولید انبوه لباس بدون توجه به مد پایدار، اخلاق گرا یا مد سبز (Sustainable fashion) و فست فشن، به تدریج جایگزین دست دوزی و خیاطی گردید. از طرفی دیگر باعث ایجاد یکنواختی بین اقشار اجتماعی شد. امروزه دنیای مد تحت سلطه فروشگاه های زنجیره ای و شرکت های چند ملیتی حاضر در همه کشورها است که المان های مانند مانتو سال و یا رنگ سال را انتخاب میکنند. بنابراین برای مثال یک جوان ایرانی، همان لباس یک جوان هندی و یا ترکیه ای را دارد.

همچنین بخوانید:  بیوتین (Biotin) چیست؟ آیا بیوتن به درمان ریزش مو کمک میکند؟

اگرچه جهانی شدن آداب و رسوم از یک سو تفاوت های اجتماعی را نابود کرده است، از طرف دیگر به نفع همسان سازی نسل های جدید بود. با گذشت زمان، سبک های مختلف و متمایزی شکل گرفت که هر یک از آنها نماد یک جریان هنری در خرده فرهنگ هستند.
سبک و استایل این جریان به راه افتاده، با سایه های معمولا تیره از بنفش گرفته تا آبی و مشکی مشخص میشود. انتخاب رنگ و روانشناسی رنگ ها، میتواند در لباس، مد و آرایش منعکس شود.

در مطالب قبلی سبزینه راه، درباره انواع رنگ گرم و رنگ سرد، استایل مونوکروم و رنگ های که شما را لاغر تر نشان میدهد توضیح دادیم.

تاثیر مد و استایل در شخصیت انسان تا چه میزان است!؟

تاثیر مد و استایل در شخصیت، بسیار زیاد است. هر چه بیشتر خود واقعی تان باشید، احساس بهتری در لباس و زندگی خود خواهید داشت. هر چه شما زیباتر باشید، عزت نفس و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. مهم نیست دیگران در مورد شما چه قضاوتی خواهند کرد، خود شما بزرگترین قضاوت کننده درباره خودتان هستید. استفاده از لباس زیبا، استایل شیک، شما را خوش اندام تر از همیشه نشان خواهد داد و به نمایان شدن زیبایی های شما کمک خواهد کرد.

روانشناسی مد و استایل؛ به بررسی رابطه همه جانبه و چند وجهی هر یک از ما با لباس ها و اکسسوری ها میپردازد. همچنین، این تنوع لباس، برخی از فرآیندهای اجتماعی و شناختی را با محیط مرتبط میسازد و اهداف، هویت، انگیزه ها، دانش و ارتباطات را نشان میدهد. انتخاب مناسب انواع استایل، انواع آرایش لایت و یا انواع آرایش تند، رنگ مو و حتی انتخاب انواع پارچه مناسب برای استفاده در لباستان، به قضاوت دیگران در مورد شما کمک میکند.

از جمله تاثیر مد و استایل در شخصیت، میتوان به بیان احساسات و روابط درونی هر کس با استفاده از فشن و لباس خود است.

لباس ها بیانگر چیزی است که از درونتان احساس میکنید.

به طور کلی، لباس ها و اکسسوری ما با دیگران صحبت میکنند و مانند پوست دوم هستند. میتوان گفت که کمد لباس این امکان را به شما میدهد تا تصویری کلی از خود بسازید و از ثبات در شخصیت خود محافظت نمایید.
علاوه بر این، پوشش را میتوان به عنوان امتدادی از خود، در نظر گرفت که آنچه را که در درون خود احساس میکنید بیرون بیاورید. به علاوه از طریق آن بتوانیم برخی از جنبه های شخصیتی خود را پوشش دهیم و یا دستکاری کنیم، تا آن را به ایده آل خود نزدیک کنیم.

سعی کنید لباس هایتان را بر اساس المان های مانند انواع فرم بدن خود انتخاب کنید.

روانشناسی رنگ لباس و تاثیر آن بر اعتماد به نفس و هویت افراد

همانطور که گفتیم، رنگ ها و سایه ها در انتخاب ظاهر و پوشش اهمیت بسزایی دارند. طبق نظریه روانشناسی و مطالعات، رنگ های لباس؛ بیش از هر چیزی از شخصیت و هویت شما میگویند. مد و استایل های با رنگ تناژ قوی و تند همچون قرمز، زرد، نارنجی و یا سفید؛ نشانه شخصیت قوی و عزت نفس بالا هستند.

رنگ های لباسی که انتخاب میکنید بیش از هر چیزی از شخصیت شما میگویند.

سایه های سبز، قهوه ای و آبی توسط زنان و مردان محتاط تر پوشیده می‌شود که دوست ندارند در جمع به چشم بیایند. از سوی دیگر، بنفش میتواند تجلی روحیه حساسی باشد که قدر چیزهای کوچک را می‌دانند و به جنبه های پنهانی علاقه دارند! در آخر، مشکی را داریم که پیام های مختلفی را ممکن است منتقل کند. رنگ سیاه، ظرافت و همینطور حریم خصوصی شخص را بیان مینماید.

برای آموزش های مهم در زمینه آرایش و زیبایی، این سری از مطالب سبزینه راه را دنبال کنید.

همچنین بخوانید:  بهترین میوه ها در دوران بارداری

تاثیر استایل رسمی و غیر رسمی در شخصیت انسان

به گفته روانشناسان بزرگ دنیا، پوشاک و استیل رسمی، میتوانند به ما در نحوه دیدن جهان کمک کنند. پوشیدن کت و شلوار اداری و استایل اداری و یا استایل کلاسیک، احساس قدرت و شکوه را به طور چشمگیری ایجاد مینماید. غالبا لباس های رسمی، اعتماد به نفس کافی را به شما وارد میکنند و در عین حال انرژی منفی را از شما دور مینمایند.

استایل رسمی باعث ایجاد اعتماد بنفس و استایل غیر رسمی باعث افزایش معاشرت شما خواهد شد.

در مقایسه با آنها، لباس های غیر رسمی، به روابط عمومی شما و معاشرت با دیگران کمک خواهد کرد. طبق مطالعات دانشگاه هاروارد، زمانی که لباس و سبکی غیر رسمی دارید، رفتار دوستانه ای با خود پیدا میکنید و همینطور خلاقیت خود را تقویت مینمایید. این در حالی است که کت و شلوار رسمی؛ روابط شما با دیگران کمتر میکند.

بانوان بیشتر بدانند: انواع سبک و مدل میکاپ عروس! شیکترین مدل آرایش عروس را آموزش ببینید.

بسیاری از مردم با توجه به موقعیت، مجبور هستند که در محیط کاری، دانشگاه، اداره و یا مدرسه خود، یونیفرم و یا لباس رسمی بپوشند. این مسئله باعث بهتر شدن عملکرد و نحوه کار آنها میشود. ما از لحاظ عاطفی و حسی به کمد لباس خود تعلق خاطر داریم و ممکن است از هر کدام آنها انرژی مثبت یا منفی دریافت کنیم.

بیشتر بدانید: دامن مناسب اندام مختلف زنانه چیست؟ راهنمای انتخاب دامن بر اساس انواع فرم بدن.

نقش مد و استایل در اعتماد به نفس انسان

همانطور که در مد سبز یا پایدار خواندین، بهتر است لباس هایی که با آنها احساس خوبی ندارید را اهدا کنید تا افراد دیگر از آن لذت ببرند. سعی کنید لباس هایی را تهیه کنید که بر اندام شما بنشیند و دوستشان داشته باشید. نحوه پوشش شما میتواند بر کاهش میزان استرس، افسردگی و اظطراب، که در طول روز دارید تاثیر بگذارد.
لباس های رنگ روشن میتوانند سریع ترین راه حل برای یک روز بد باشند. استفاده از رنگ سال نیز به شما کمک میکند.

لباسی را برای پوشش خود انتخاب کنید که دوست دارید.

در مورد تاثیر مد و استایل زنانه و مردانه در شخصیت، باید بدانید که لباس هایی که میپوشید، اطلاعات زیادی را به اطرافیان منتقل میکنند. مد و استایل شما؛ شخصیت شما و برداشتی که میخواهید ایجاد کنید را بیان خواهند کرد. تیپ و فشن، به شما احساس راحتی میدهند و یا برعکس حس شرمندگی به وجود می آورند.
بنابراین، بدیهی است که لباسی که میپوشید روی اعتماد به نفس شما تاثیر گذار است. به گونه ای که برخی از این لباس ها، این قدرت را دارند که اعتماد به نفس را منفجر سازند. بعضی از لباس ها به شما کمک میکنند تا با اعتماد به نفس رفتار کنید و حتی به شما، بخشی شخصیت را میدهد که در آن لحظه به آن نیاز دارید.

چنانچه لباسی را بپوشید که در آن خودتان احساس راحتی داشته باشید، در نتیجه اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

مطالعه بیشتر: ۷ مورد از گرانترین برند لباس در دنیا چیست؟ با ویژگی های عجیب بهترین لباس در دنیا آشنا شوید.

استایل و لباسی که عزت نفس شما را افزایش میدهد چیست؟

ملاک اول برای استایل و لباسی که عزت نفس شما را افزایش میدهد، داشتن احساس راحتی است. منظور از راحتی این نیست که حتما، برای مثال یک کفش کتانی استفاده کنید. شما میتوانید با پوشیدن یک کفش پاشنه دار که به آن عادت کرده اید، حس خوب و راحتی داشته باشید. منظور از ناراحتی، چیزی است که واقعا باعث آزار ما شود.

لباسی که شما سبکش را دوست دارید باعث افزایش اعتماد بنفس میشود.

در اصل، لباسی که باعث شود شما با نگاه کردن به خود در آینه، اعتماد به نفس کافی را داشته و از خود راضی باشید، مناسب خواهد بود. برای مثال، کسانی که معمولا جوراب شلواری، شلوار جین و یا گرم‌کن گشاد میپوشند، هر کدام از آنها به سبکی خود را می‌پوشانند. برخی از آنها دوست دارند، جلب توجه کنند و برجسته باشند.

بهتر است در مورد انواع مدل شلوار زنانه و ویژگی هر کدام بیشتر بدانید.

پس نتیجه میگیریم که استایل و لباسی که عزت نفس شما را افزایش میدهد؛ در واقع همان لباسی است که خود شما دوست دارید و انتخاب میکنید.

تاثیر مد و دکوراسیون منزل در روحیه اشخاص

علاوه بر پوشش و استایل، مد در انواع دکوراسیون خانه و طراحی داخلی و تصمیماتی که برای آن میگیرید بر روحیه و خلق و خوی شما تاثیر میگذارد. این ایده فقط مختص به محافل تخصصی نیست و به همین دلیل است که توجه بیشتر به رفاه و محیطی که در آن زمان خود را میگذرانیم، اهمیت ویژه ای دارد.

دکوراسیون منزل بر خلق و خوی افراد تاثیر گذار است.

بازسازی یک آپارتمان کار دشواری نیست! اما به گونه ای که طراحی مجدد آن شخصیت مالک را به دیگران منعکس کند. هدف گذاری برای خلق و خوی عالی از طریق تغییرات صحیح و مناسب در منزل شما میتواند بدون متخصص حرفه ای کاری دشوار باشد. با این حال با رعایت یکسری نکات ساده که اشاره خواهیم کرد، خانه خود را تبدیل به یک پناهگاه مثبت کنید.

همچنین بخوانید:  علائم و درمان عفونت گوش در نوزادان

در این مورد بخوانید: اکسسوری منزل چیست؟ با شیکترین انواع دکوراسیون منزل آشنا شوید.

ایجاد فضای مناسب برای داشتن خلق و خوی خوب

افزودن فرش های رنگارنگ، جدا کننده های چوبی حکاکی شده، پرده های شفاف و جدا کننده های بامبو، فضا را بدون محدود کردن جریان طبیعی نور بهبود میبخشد. جریان آزاد انرژی، در یک اتاق برای ترویج نیروی مثبت ضروری است. مطالعات نشان میدهد، طبقات تیره تر تاثیر بهتری بر خلق و خو دارند.

میتوانید یک فرش پشمالو به رنگ خاکستری روشن و یا سبز انتخاب کنید تا عنصری از طبیعت را به اتاق خود افزایش دهید. از طرفی دیگر، عناصر چوبی به قدرت ذهنی و رشد شخصی شما عالی هستند. بنابراین سعی کنید، فضای منفی را از چیدمان مبلمان حذف نمایید. به خاطر داشته باشید که حذف فضای مرده، انرژی منفی را از اتاق بیرون میکند.

دکور شیک و مناسب منزل برای افزایش آرامش در انسان

یکی دیگر از قوانین طلایی طراحی منزل این است که چیده شدن بیش از حد دکوراسیون میتواند تاثیرات منفی را داشته باشد. از نظر علمی، ثابت شده که گروه بندی عامل ایجاد احساسات منفی میشود و انرژی افراد را کاهش میدهد.
اعتقاد بر این میباشد که اشیا باید به صورت هماهنگ و نه متقارن چیده شوند. به همین دلیل است که سبک مینیمالیسم، اخیرا بسیار رایج شده است. مهم تر اینکه، شخصی سازی فضای خانه بخش مهمی از هویت و شخصیت هر فرد میباشد. اشیا و دکورها در داخل شیشه، کریستال و یا آینه، محیط را خیلی آرام میکنند.

از تاثیر مد و استایل در شخصیت و اعتماد به نفس غافل نشوید

در نهایت، از طریق پیشنهادات بسیاری که سیستم مد ارئه میدهد، مشخص شد که میتوان شخصیت خود را بیان کرد. بنابراین ویژگی های آسیب شناسانه را که در رابطه با مد و استایل مردانه و زنانه به وجود می‌آید را شناسایی نمود.
در واقع هدف این است که افراد از آنچه که به وسیله لباس و اکسسوری مد، اطلاع رسانی میشود، آگاه شوند. همچنین از طریق خرید محصولات مد به اشخاص این فرصت داده خواهد شد تا سبک خود را ایجاد نمایند. با توجه به مدهای فعلی خلق و خو، احساسات و موقعیت اجتماعی، نوع پوشش را تغییر میدهد و میتواند با یک تغییر اساسی، باعث افزایش عزت نفس آنها گردد.
بدین ترتیب شما با تغییر لباس های خود، دید مثبت تری نسبت به خود خواهید داشت. پس بهتر است از بیرون شروع کنید، یعنی از طریق پوست دوم تا به بعدهای عمیق تر خود دست یابید.

نحوه مد و لباس پوشیدن افراد موفق

موضوع این نیست که بگوییم مد اهمیتی ندارد و یا بی فایده است! چرا که همانطور که اشاره کردیم، استایل و نوع پوشش در شخصیت، فرهنگ، رفتار و اعتماد به نفس افراد نقش مهمی را ایفا میکند. اما مسئله این است که نظر افراد موفق در مورد نوع پوشش خود چیست؟

اگر به پوشش افراد موفق دنیا از جمله باراک اوباما را دیده باشید، آنها همواره از استایل مینیمال و لباس های یکسان پیروی میکنند. امروزه ما با جامعه ای بیش از حد مادی گرا و سطحی روبرو هستیم.

افراد موفق از یک سبک لباس و استایل مینیمال پیروی میکردند.

بدیهی است که چیزهای بسیار مهم تری در عرصه زندگی و موفقیت در جهان وجود دارد که نیازمند زمان میباشند. بنابراین جای تعجب نیست که تعداد زیادی از افرادی که موفق شده اند و مشاغل بزرگی ایجاد کرده اند، دنباله رو این فلسفه هستند.
برای مثال قدرتمندترین مرد ایالات متحده، باراک اوباما (Barack Obama) در مصاحبه ای توضیح داد: ” شما دیده اید که من فقط کت و شلوار خاکستری، مشکی یا آبی میپوشم. سعی میکنم تصمیمات و انتخاب ها را محدود کنم. زیرا نمیخواهم زمان زیادی را برای اینکه چه بخورم و یا بپوشم، صرف نمایم. چون خیلی چیزهای مهم تری دارم”.
سپس او با اشاره به یک مطالعه انجام شده، ثابت میکند که چگونه یک عمل ساده تصمیم گیری، توانایی ما را برای انتخاب ها و تصمیمات جدید کاهش میدهد!

از طرفی دیگر استیو جابز(Steve Jobs) (موسس آیفون، مک بوک و آی پد) نیز همیشه با یک سبک پوشش مینیمال (Minimal style) در جامعه ظاهر میشد. او با یک تیشرت یقه مشکی، شلوار جین و کفش کتانی استایل خود را پوشش میداد.

منبع : vaghtemod.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا