سبک زندگی

۷ بهترین راه درمان کمردرد بدون دارو و جراحی

Rate this post

راههای کاهش درد دیسک کمر

درد یک موضوع شخصی است. آزمایش خون یا اسکن نمی تواند وجود درد و حسی که در شما وجود دارد را تشخیص دهد. چیزی که ممکن است درد یک فرد را تسکین دهد ممکن است در شما کارساز و مفید نباشد. این موضوع بدین خاطر است که درد در همه افراد یکسان نیست.

همانند حس گرمی یا شادابی، درد چیزی است که در مغز و بر اساس اطلاعات حسی که از بدن دریافت می‌کند ایجاد می شود. فاکتورهای زیادی تعداد دردهایی که توسط مغز دریافت می شود را تحت تاثیر خود قرار می دهد. اضطراب، خستگی و حتی انتظار درد می تواند این حس را افزایش یا کاهش دهد.

روش های زیادی برای تسکین درد وجود دارد. بیشتر این روش ها هیچ ارتباطی با مصرف قرص های مسکن ندارند. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.


  1. زمان خود را با دوستانتان بگذرانید

راههای کاهش درد دیسک کمر

تنها بودن می تواند حس درد را در شما بیشتر کند.زمانی که با دوستان خود ارتباط برقرار می کنید ترشح اندورفین در مغز افزایش پیدا می کند.

همانطور که می دانید اندورفین یک ماده شیمیایی خوب است که می تواند فعالیت ها را در مرکز مغز آرام سازد و همین امر باعث بهبود درد شما می شود.

همچنین بخوانید:  محبوبترین و بهترین برند کفش دنیا (15مورد از تاپترین ها)

به همین خاطر زمانی که در کنار دوستان صمیمی خود هستید حس درد کمتر به سراغتان می اید. از سوی دیگر جدا شدن از جامعه باعث بدتر شدن کمردرد می شود و می تواند حال شما را بدتر سازد.


  1. بخندید

درمان کمردرد شدید بدون دارو

خندیدن نیز یکی از کاهنده های قدرتمند درد در انسان‌هاست.

مطالعات انجام شده نشان می دهد که خندیدن در کنار دوستان، تماشای فیلم‌های سرگرم کننده، تعریف کردن یک جوک و موارد این چنینی می‌تواند درد را کمتر کند. در این شرایط نیز سطح اندورفین افزایش پیدا می کند.


  1. ماساژی را زمانبندی کنید

روش کاهش درد کمر

مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشان می دهد که ماساژ دادن می‌تواند درد را کمتر نماید یا حداقل درک افراد از درد را کاهش دهد. گیرنده‌های فشار که در پوست شما وجود دارد به لمس کردن سایر افراد پاسخ می‌دهد.

اینکار از طریق فعالسازی عصب واگ در مغز انجام می شود. فعالیت های افزایش یافته در عصب واگ می تواند استرس را تسکین ببخشد. کاهش استرس باعث کاهش درد می شود.

مقاله مرتبط: کاهش درد با ماساژ درمانی

  1. تمرینات ورزشی را فراموش نکنید

بهترین راه درمان کمردرد بدون دارو و جراحی

مطالعه انجام شده نشان می‌دهد یک تمرین ایروبیک ۲۵ دقیقه ای همچون دویدن، دوچرخه سواری و شنا کردن می تواند حس درد را تا ۲۸ درصد کاهش دهد. چه به کمردرد مبتلا باشید یا از یک درد مزمن همچون فیبرومیالژیا رنج ببرید، تمرینات ورزشی می تواند مفید و کمک کننده باشد.

یک مطالعه مرتبط که در مجله Pain منتشر شده است نشان می دهد ورزشکاران نسبت به سایر افراد تحمل و استقامت بیشتری در برابر درد دارند. این تیم مطالعاتی بیان کرده است که انجام تمرینات ورزشی می تواند گیرنده های اپیوئید را فعال سازد که همین امر باعث بهبود درد می شود. بیشتر داروهای بدون نسخه و مسکن های تجویز شده نیز باعث فعالسازی سیستم اپیوئیدی شما می شود.

همچنین بخوانید:  لاغری با افزایش متابولیسم

البته برای شروع ورزش با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا حرکات ورزشی مناسب شما را معرفی کند.


  1. کشش‌های مختلفی را امتحان کنید

بهترین راه درمان کمردرد بدون دارو و جراحی

مطالعه انجام شده نشان می دهد که انجام تمرینات یوگا یا سایر کشش ها در هفته می‌تواند کمردرد شما را بهبود ببخشد.

در این مطالعه افراد تقریبا ۵۵ دقیقه در هفته تمرینات کششی را انجام دادند. نویسندگان این مطالعه بر این باورند که بخش ذهنی یوگا می تواند درد فیزیکی را بهبود ببخشد.


  1. به خودتان توجه داشته باشید:

بهترین راه درمان کمردرد بدون دارو و جراحی

مطالعات متعدد نشان می دهد که تمرینات حضور ذهن می تواند درد را تسکین ببخشد.

نویسندگان این مطالعات هنوز به درستی نحوه کار ذهن آگاهی و تمرکز حواس را نمی دانند اما مطالعات و پژوهش های آن ها نشان می دهد که تمرکز حواس و حضور ذهن با فعالسازی سیستم اپیوئیدی کار نمی کند.

این موضوع بدین معنی است که تمرکز حواس می تواند درد را به هنگامی که مسکن‌ها سازگار و موثر نبوده است بهبود ببخشد.


  1. از فوم رولر و طب سوزنی استفاده کنید:

از بین بردن کمردرد بدون مسکن

استفاده از فوم رولر می تواند درد را کاهش دهد. بر اساس مطالعات انجام شده استفاده از طب سوزنی نیز می تواند درد را تا ۵۵ درصد کاهش دهد.

همانند ماساژ، استفاده از فوم رولر و طب سوزنی می تواند درد را با افزایش فعالیت در اعصاب واگ در مغز کاهش دهد.

منبع:
majalesalamat

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا