ورزش

چرا بدن بدنسازان سیاه می‌شود ! رنگ بدنسازی چیست ؟

Rate this post

اگر مسابقات بدنسازی ، زیبایی اندام یا پوستر افراد مشهور در این ورزش را دیده باشید، حتما متوجه رنگ غیرعادی پوست آن‌ها شده‌اید ؛ بدن‌هایی بسیار برنزه شبیه به مجسمه‌هایی از جنس آهن ! شاید این سطح از تیرگی عجیب به نظر برسد ، اما سبب می‌شود عضلات و اندامی که سال‌ها یک بدنساز برای پرورش آن زحمت کشیده است ، بهتر نمایش داده شود .

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

 

چرا بدن بدنسازان سیاه می‌شود ؟

اکثر افراد ، قهرمانان پرورش اندام را با بدن‌هایی درخشان و تیره به خاطر می‌آورند . اما ، دلیل سیاه شدن بدنسازان چیست؟ قبل از هر چیز یادآوری می‌کنیم دلیل این سیاهی استفاده از رنگ مخصوص بدن است . به کار بردن لایه‌ای از رنگ روی پوست ، آخرین تلاش هوشمندانه بدنسازان برای برجسته نشان دادن عضلات و نمایش دقیق تناسب اندام آن‌ها  در مسابقات است .

اسپری رنگ بدنسازی چیست ؟

همان طور که برای یک بدنساز ، خرید مکمل بدنسازی مهم است ، خرید اسپری یا رنگ بدن نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است . در میان محصولات مختلفی که برای رنگ کردن پوست بدنسازان در بازار عرضه می‌شوند ، اسپری‌ها بسیار محبوب هستند . اما با استفاد از این محصول می‌توانید با ایجاد سایه‌های برنزه در قسمت‌های مختلف بدن ، برخی ماهیچه‌ها را برجسته‌تر و برخی قسمت‌ها را پنهان کنید ! این موضوع در افرادی با پوست روشن بسیار مهم است . پوشاندن آسیب‌های پوستی با اسپری به شما کمک می‌کند شانس بیشتری برای برنده شدن در رقابت‌های پرورش اندام داشته باشید .

همچنین بخوانید:  حرکت اسکات برای خوش‌فرم شدن عضلات پا

 

بهترین مزیت‌های استفاده از رنگ بدنسازی چیست ؟

شاید مهم‌ترین مزیت استفاده از این محصول ، کمک به نشان دادن جزئیات و برجستگی عضلات است ؛ در واقع ، اگر ماهیچه‌های ورزشکاران زیر نور صحنه مسابقات بین‌المللی اصطلاحا بدون کات به نظر برسد ، تمام تلاش آن‌ها به هدر خواهد رفت . از مهم‌ترین مزایای استفاده از رنگ بدنسازی عبارتند از :

  • لاغرتر نشان دادن بدن
  • افزایش جذابیت و جلب رضایت داوران
  • نمایش جزئیات عضلات و انحنای ماهیچه‌ها
  • پوشاندن آکنه‌ و لک‌های ناشی از مصرف استروئیدها
  • جلوگیری از محو شدن بدن در نورپردازی‌های قوی صحنه مسابقات
  • ایجاد پوستی صاف و یکدست با پوشاندن مشکلات پوستی مانند : زخم‌ها ، ترک‌‌ها و علائم کشش پوستی

فراموش نکنید ، بدنسازان بیش از سایرین نگران ظاهر خود هستند ، زیرا به معنای واقعی کلمه براساس ظاهرشان قضاوت می‌شوند . به همین دلیل در مقاله : « آیا بدنسازی قد را کوتاه می‌کند ؟ » به یکی دیگر از سؤالات رایج در مورد این رشته ورزشی پرداخته‌ایم.

آیا استفاده از رنگ بدنسازی برای بدن مضر است؟

خوشبختانه امروزه رنگ بدن بدنسازی در انواع مختلف و متناسب با نوع پوست افراد تولید می‌شود . به دلیل ترکیبات روغنی موجود در این محصول ، بهتر است قبل از مصرف حتما با یک متخصص مشورت کنید تا با توجه به رنگ و جنس پوست خود ، رنگ مناسب را انتخاب کنید . برخی از مهم‌ترین عوارض استفاده از این محصول که می‌تواند ناشی از انتخاب نادرست یا استفاده از رنگ‌های تقلبی باشد ، عبارتند از :

  • آکنه یا جوش
  • التهاب پوستی
  • احساس خارش
  • بروز حساسیت
همچنین بخوانید:  فرم دهی باسن با بهترین حرکات ورزشی متناسب با فرم بدن شما

تأکید می‌کنیم ضمن مشورت با متخصصین ، در هنگام خرید به مراکز معتبر مراجعه کنید . این موضوع در مورد تهیه سایر محصولات بدنسازی نیز صدق می‌کند .  برای درک اهمیت این مسئله مقاله : « عوارض مکمل‌های بدنسازی چیست ؟ » را مطالعه کنید .

 

چرا بدنسازان پوست را برنزه می کنند ؟

غیرطبیعی به نظر رسیدن ظاهر بدن بعد از استفاده از رنگ ، برای برخی افراد ناخوشایند است ؛ همچنین ، ممکن است تصور شود این رنگ تیره همواره باید روی پوست بدنسازان وجود داشته باشد . از آنجائی‌که ظاهر افراد در پذیرش اجتماعی آن‌ها اثرگذار است ، اغلب بدنسازان در هنگام ازدواج با سؤالاتی نظیر : آیا بدنسازان باید برنزه کنند ؟ مواجه می‌شوند . این تنها یکی از چالش‌هایی است که بدنسازان با آن مواجه می‌شوند . در این زمینه خواندن مقاله : « چرا بدنسازان ازدواج نمی‌کنند ؟ » خالی از لطف نیست .

هنر برنزه کردن در بدنسازی به همان اندازه مهم است که انجام تمرینات و رعایت رژیم غذایی برای ساختن اندام عالی اهمیت دارد . وقتی قسمت‌های مختلف بدنتان را برنزه می‌کنید ، باعث ایجاد تضاد بین آن‌ها و سایر اندام‌ها می‌شوید ؛ در نتیجه عضلات شما مشخص‌تر و بزرگ‌تر از آنچه واقعاً هستند ، به نظر می‌رسند .

نحوه استفاده از رنگ بدن در بدنسازی چگونه است ؟

اگر می‌خواهید بدن خود را رنگ کنید ، این کار بسیار آسان است . ابتدا باید متناسب با نوع و رنگ پوست خود ، یکی از با کیفیت‌ترین برندهای رنگ بدن بدنسازی را تهیه کنید . این ماده به راحتی روی پوست پخش می‌شود ، اما بهتر است با توجه به نوع رنگ ( اسپری یا کِرِم ) مطابق با دستورالعمل درج شده روی آن مصرف شوند . بعد از استفاده عملا می‌‌فهمید : چرا بدن بدنسازان سیاه می‌شود ؟ .

منبع : banidaroo.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا