ورزش

تمرینات تقویت میان تنه و باریک کردن این عضلات

Rate this post

حتما تا به حال تبلیغات زیادی دید‌ه‌اید که ادعا کرده‌اند بدون ورزش کردن می‌توانند شما را به لاغری شکم و پهلو و تقویت میان تنه برسانند. خب بهتر است فراموششان کنید!

در دنیای خیال شاید لازم نباشد ورزش کنیم؛ شاید بدون ورزش بدنمان قوی باشد، شاید هم کمر دردی وجود نداشته باشد. ولی فقط در دنیای خیال این‌طور است! دنیای واقعی شکل دیگری دارد.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

میان تنه کجاست؟

عضلات میان تنه شما یعنی عضلات مرکزی بدنتان یعنی شکم، پهلوها و پشت. این عضلات آن‌قدر مهم است که به آن‌ها، عضلات هسته بدن هم می‌گویند! یعنی هسته بدن شما!

عضلات میان تنه شما از ستون فقراتتان محافظت می‌کند و ساختار کلی بدن شما را شکل می‌دهد.

آناتومی میان تنه

عضلات میان تنه از دو بخش اصلی تشکیل شده‌است:

  1. عضلات سطحی : شامل عضلات راست شکمی، مایل داخلی، مایل خارجی و راست کننده‌های کمر است.
  2. عضلات عمقی : شامل عضلات عرضی شکم، چند سر یا مالتی فیدوس، دیافراگم و کف لگنی است.
همچنین بخوانید:  فیتنس چیست ؛ تفاوت فیتنس و بدنسازی

شکل زیر آناتومی عضلات میان تنه را نشان می‌دهد.

ضرورت تقویت عضلات میان تنه

اگر از تقویت میان تنه خود باز بمانید در خطر آسیب‌دیدگی و گودی کمر هستید. ضعف عضلات میان‌تنه بدن می‌تواند شما را در معرض آسیب‌دیدگی‌های مختلف کمر قرار دهد: اگر عضلات شکم یا پشتی شما ضعیف است یا کنترل کمی بر روی آن‌ها دارید، در حین حرکات روزمره بیشتر در معرض خطر آسیب‌دیدگی است.

اما کمر درد و آسیب دیدگی تنها عوارض ضعف عضلات میانی بدن نیستند.

کسی که از ضعف عضله رنج می‌برد به زودی در معرض موارد دیگری هم است:

  • فرم بدنی غلط
  • تعادل کمتر و ضعیف
  • ضعف در عملکرد ورزشی
  • ضعف در انجام کارهای روزمره زندگی
  • درد گردن
  • انعطاف پذیری کم
  • آمادگی جسمانی ضعیف
  • و در نهایت شکم بزرگ و اضافه وزن

آموزش تمرینات تقویت میان تنه در خانه

حالا که برای تقویت عضلات میان تنه خود قانع شدید برایتان خبر خوشحال‌کننده‌ای داریم! در ادامه با نظر مربیان سبزینه راه، یک سری تمرین آسان پیلاتس برای تقویت میان تنه قرار داده‌ایم که در روز 10 دقیقه هم وقتتان را نمی‌گیرد. در ادامه تمرینات ورزشی برای تقویت و فرم‌دهی به عضلات میان تنه را معرفی می‌کنیم.

تمرین‌های عضلات مورب شکمی:

1. کرانچ پهلو خوابیده

2. کرانچ تاچ

3. پلانک پهلو

تمرین‌های عضلات شکم و زیرشکم:

1. کرانچ پا عمود

2. کرانچ معکوس

3. کرانچ قورباغه ای

4. پلانک

سخن پایانی

در این مطلب سبزینه راه به توضیح درباره آناتومی میان تنه، ضرورت انجام تمرینات و حرکات ورزشی این عضلات و معرفی بهترین تمرینات برای تقویت میان تنه و عضلات آن پرداختیم.

 

منبع : fitamin.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا