زیبایی

۷ نکته‌ای که باید پیش از بوتاکس کردن بدانید

Rate this post

وقتی فهمیدم بوتاکس به مشکل چین و چروک صورت کمک می‌کند با خودم گفتم امتحانش کنم. من هر روز برای بهتر کردن وضعیت ظاهری‌ام آرایش می‌کنم. آیا واقعاً بین آرایش و بوتاکس موقت تفاوتی وجود دارد؟

 

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

اکنون از عمل بوتاکسی که انجام داده‌ام راضی هستم اما چیزهایی می‌دانم که تا پیش از انجام بوتاکس در مورد آن‌ها اطلاعی نداشتم. اگر قصد انجام بوتاکس دارید، این ۷ نکته را در نظر داشته باشید:

 

نکات مهم درباره بوتاکس کردن

بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک

بوتاکس چین و چروک را از بین نمی‌برد

از آن جایی که بوتاکس، عملی برای مقابله با چین و چروک و خطوط صورت است، گمان کردم که با چند تزریق می‌تواند تمام این نواقص را به کلی از صورتم پاک کند.
اما بعدها اینطور متوجه شدم که در بسیاری از مراجعان، بوتاکس بیش از اینکه برطرف‌کننده باشد، عاملی بازدارنده است. ترکیبات این عمل در واقع ماهیچه‌های صورت را “منجمد” می‌کند تا مانع از به وجودآمدن و عمق‌گرفتن چین و چروک روی آن‌ها شود.
دکتر اِستی ویلیامز، متخصص امراض پوستی در حوزه زیبایی و پزشکی و جراحی می‌گوید: «هر خط و خطوط ثابتی که وجود دارد، چه خطی روی پیشانی باشد و چه چینی عمیق، بوتاکس از بین برنده آن نخواهد بود. بوتاکس اتو نیست.»
بنابراین، هرچه زودتر بوتاکس کنید، اثر بازدارنده آن را نیز زودتر تجربه خواهید کرد. به همین دلیل است که سن گرایش به انجام بوتاکس در سنین ۲۰ تا ۳۰ سال است.

همچنین بخوانید:  مردم دنیا برای زیبا ماندن چه می کنند ؟

موقت است (موقت‌تر از آنچه گمان می‌کردم)

با دانش کمی که از بوتاکس داشتم گمان می‌کردم که تاثیرات معجزه‌آسای آن تا همیشه باقی می‌مانند. اما حقیقت این نیست.
دکتر ویلیام می‌گوید: «میانگین ماندگاری تاثیر بوتاکس بر خطوط میان ابرو، پیشانی و کنار چشم تقریبا چیزی بین ۳ تا ۴ ماه است.» و البته که عواملی نیز وجود دارند که می‌توانند عمر اثرگذاری بوتاکس را کاهش دهند.

تزریق بوتاکس

درد دارد (حداقل برای زمانی کوتاه)

هنگامی که در اولین قرارم برای انجام بوتاکس حاضر می‌شدم، اندک تصوری از درد و سر و کار داشتن با سوزن داشتم. اما فرض درد و درد سوزنی که توی سرتان فرو می‌کنند دو چیز کاملاً متفاوت است.
از آن جا که تجربه هر کس متفاوت است، ورود چندباره سوزن، برای من خیلی بیشتر از دردی که انتظار داشتم به اندازه نیش زدن یک پشه باشد، درد داشت. علی‌رغم قرار دادن کمپرس یخ روی سرم، باز هم تا نیم ساعت پس از اتمام تزریقات احساس درد می‌کردم.
علاوه بر درد، انتظار صدایی که فرو شدن سرنگ به پوستم ایجاد می‌کرد را هم نداشتم؛ صدایی همچون صدای راه رفتن روی برف. (از آن دست صداهایی که به طور عادی نمی‌خواهید در سرتان فرو شود.)
البته خوشبختانه این صدای آزاردهنده تنها چند ثانیه دوام داشت.

کارهایی که پس از بوتاکس نمی‌توان انجام داد

قطعا پس از انجام بوتاکس قصد دویدن در بعد از ظهر پنجشنبه را نداشتم اما ای کاش می‌دانستم که انجام برخی از فعالیت‌ها بلافاصله پس از بوتاکس توصیه نمی‌شود.
طبق دستور پزشک تا ۶ ساعت پس از انجام بوتاکس، ورزش‌کردن، دراز‌کشیدن و یا مصرف ایبوپروفن (یا هرگونه داروی رقیق‌کننده دیگر) که می‌تواند منجر به کبودی در نواحی تزریق شود، قدغن شد.
دکتر ویلیامز چنین دستوراتی را تایید و اضافه می‌کند که: «بلافاصله پس از انجام بوتاکس سرتان را صاف نگه دارید و تا دو ساعت به هیچ عنوان سرتان را خم نکنید. تا روز بعد انجام هرگونه ورزش سنگین نیز ممنوع است.»

همچنین بخوانید:  آیا بیش از حد از نرم کننده‌ی مو استفاده می‌کنید؟

telegraph

بوتاکس تنها در انحصار سلبریتی‌ها نیست

از پیشانی صاف بسیاری از بازیگران می‌توان فهمید که عمل بوتاکس امری رایج میان سلبریتی‌هاست. همینطور که برای انجام این کار دودل بودم، تصمیم گرفتم در مورد آن با اطرافیان خودم نیز صحبت کنم.
با صحبت کردن با آن‌ها متوجه شدم که بسیاری از دوستان و فامیلم این عمل را پشت سر گذاشته‌اند. ظاهرا انجام چنین کاری (دست کم در میان افراد هم‌سن و سال و با شرایط اقتصادی مشابه به خودم) اصلاً نادر و کمیاب نیست.
با اینکه انجام بوتاکس قطعاً هزینه‌بر است اما باز هم هزینه آن به هزینه‌های عمل جراحی و یا ژل‌هایی همچون ژوویدرم یا رستیلین حتی نزدیک هم نیست.

بوتاکس کردن نقص اخلاقی نیست

به‌خاطر عقیده‌ای که پیش از این داشتم، در بخشی از وجودم احساس می‌کردم که انجام بوتاکس به معنای زیر پا گذاشتن اصول و عقاید اخلاقی‌ام است. به علاوه اینکه به عنوان فردی عمیقاً مذهبی، همیشه پایبند این عقیده بودم که خودبینی گناه است.
اما به این نتیجه رسیدم که گرایش به جذاب به نظر رسیدن (یا دست کم خشمگین به نظر نرسیدن) طبیعی و مفید است. اگر می‌توانستم با قدرت طبیعی خودم جلوی چین و چروک و اخم کردن را بگیرم، حتما چنین کاری می‌کردم! کمی کمک پزشکی برای رسیدن به این مهم ضرری ندارد.

احساس خوشایندی

احساس “منجمدشدن” در واقع احساس خوشایندی است

اگر میان عموم مردم تنها یک عامل برای ترسیدن از بوتاکس وجود داشته باشد، آن چیزی به جز همچون رباتی بی‌احساس به نظر رسیدن نیست. اینکه نتوانید بخش‌های خاصی از صورتتان را حرکت دهید ترسناک نیست؟ جواب من که منفی است.
ناتوانی در حرکت دادن ابروهایم وقتی که شوهرم کنایه می‌زند یا وقتی بچه‌هایم خرده کیک‌هایشان را روی فرش می‌ریزند در واقع جای شکر هم دارد.
حرکات صورت ما هر کدام بار احساسی دارد. احتمالاً شنیده‌اید که می‌گویند خندیدن می‌تواند احساس شادمانی را در شما به وجود آورد. از طرفی اخم نکردن نیز به همین احساس ختم می‌شود.
تحقیقی صورت گرفته در ژورنال زیبایی پوست در سال ۲۰۰۹ به این نتیجه رسید که افرادی که با بوتاکس کردن، جلوی اخم‌کردنشان را گرفته‌اند، کمتر دچار خلق و خوی منفی می‌شوند.
این روزها وقتی نگاهی به خودم در آینه می‌اندازم، می‌بینم که شادمان‌تر از گذشته به نظر می‌رسم. اگر خودم، خودم را اینچنین می‌بینم، پس در نگاه دوستان و خانواده‌ام نیز همین خواهم بود. همین کافیست تا رضایت خودم از بوتاکس را اعلام کنم.

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا