ورزش

حرکات شکم برای چربی‌سوزی سریع

Rate this post

یکی از وفادارترین موجودات روزگار، چربی ناحیه شکم است؛ وقتی می‌آید به این زودی‌ها قصد برگشت ندارد، اما جای نگرانی نیست. با انجام حرکات شکم و پیروی از یک برنامه ورزشی و برنامه غذایی ورزشی، می‌شود با این چربی‌ها خداحافظی کرد.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

اگر شما هم مانند خیلی‌ها از داشتن چربی شکم، احساس ناراحتی می‌کنید و تصمیم گرفته اید با انجام تمرینات خاصی آن‌ را از بین ببرید با ما همراه شوید تا درباره تمرینات مربوط به شکم و زمان مناسب حرکات شکم بیشتر بدانید.

بهترین زمان برای تمرینات شکم

انتخاب زمان مناسب برای انجام تمرینات شکم با دستگاه بدنسازی یا با وزن بدن به شرایط بدنی شما بستگی دارد. اگر درصد چربی پایینی دارید و برای تخت شدن شکم و یا نمایان شدن عضلات شکمی می‌خواهید تمرین کنید، در انتخاب زمان انجام حرکات آزاد هستید!

شما می‌توانید در یک جلسه جداگانه فقط حرکت شکم بزنید، جلسات تمرینی شما می‌تواند صبح، ظهر یا عصر باشد. اگر هم درصد چربی پایینی ندارید، بهترین زمان برای انجام تمرینات شکمی، انتهای تمرینات اصلی شماست!
انجام تمرینات شکمی در یک جلسه جداگانه پیشنهاد نمی‌شود، چون در واقع تأثیر خاصی هم ندارد. شما با انجام تمرینات شکمی تنها عضلات شکم را درگیر می‌کنید، بنابراین اگر می‌خواهید درصد چربی خود را پایین بیاورید و شکمی صاف داشته باشید باید از یک برنامه کامل و ترکیبی استفاده کنید.

این برنامه تمرینی باید شامل ۶ الی ۹ ست حرکات بدنسازی شکم باشد. شما می‌توانید با کارشناسان ما در سبزینه راه مشورت کنید و با توجه به سابقه ورزشی‌تان یک برنامه متناسب با نوع اندام خود دریافت کنید.

چیزهایی که باید درباره تمرینات شکم بدانید

برای اینکه تمرینات شما، بهترین نتیجه را داشته باشد، باید نکات مربوط به تمرینات شکم را بشناسید و آن‌ها را رعایت کنید.

  • حداقل دو ساعت قبل از شروع ورزش غذا نخورید.
  • وعده غذایی‌تان که قبل از ورزش می‌خورید؛ سنگین و چرب نباشد.
  • تمرین با خواب شما حداقل سه ساعت فاصله داشته باشد.
  •  در بعضی از روزها که تمریناتی مثل سرشانه یا پا دارید، اگر ابتدای تمرین، حرکات شکم بزنید باعث می‌شود که انجام حرکات بعدی برای‌تان سخت شود.
  •  اگر یک جلسه را به شکم اختصاص می‌دهید، از گرم کردن و سرد کردن بدن، غافل نشوید.
  • در انجام حرکات شکم زیاده‌روی نکنید. بسته به سطح تمرین ۶ الی ۱۲ ست می‌توانید حرکت شکم بزنید. بهتر است نهایتا سه جلسه در هفته تمرین شکم را داشته باشید، چون عضلات شکم هم نیاز به استراحت دارند.
  • برای اینکه زودتر به هدف‌تان برسید؛ بهتر است که یک برنامه دقیق ورزشی داشته باشید تا تمامی عضلات شکم شما درگیر شود. عضلات شکمی از لحاظ درگیر شدن در حرکات ورزشی، به چند دسته عضلات راسته شکمی، مورب شکمی، وی کات (زیرشکم) و عضلات عمقی و عرضی تقسیم می‌شوند؛ عنوان مثال حرکت درازنشست عضلات راسته شکم، حرکت شکم قیچی عضلات زیر شکم، حرکت چرخش روسی عضلات مورب شکمی و حرکت پلانک عضلات عمقی را درگیر می‌کند.
حرکات شکم در بدنسازی

بهترین برنامه چربی سوز

برخی از افراد فکر می‌کنند انجام تمریناتی که تنها نواحی شکم و پهلو را درگیر کند، می‌تواند برای لاغری شکم موثر باشد، اما اصلا اینطور نیست.

همچنین بخوانید:  برای داشتن شکم تخت چه باید کرد؟

بهترین برنامه چربی‌سوز برنامه فول بادی و اسپلیت‌های بالاتنه و پایین‌‌تنه هستند؛
به‌عنوان مثال شنبه: گرم کردن، حرکات بالاتنه، حرکات شکمی، هوازی، سرد کردن / دوشنبه: گرم کردن، حرکات پایین تنه، حرکات شکم، هوازی، سرد کردن. بنابراین تمریناتی را انجام دهید که بالاتنه و پایین‌تنه بدن را درگیر می‌‌کند.

چرا با ورزش وزن کم می‌شود اما شکم کوچک نمی‌شود؟ (ویدیو)

تمرینات شکمی به تفکیک وسیله

تمرین شکم را هم می‌توان در خانه و بدون وسیله و هم در باشگاه و با استفاده از وسایل و تجهیزات مناسب مثل حرکات ورزشی با دمبل برای شکم انجام داد. در این بخش انواع تمرینات مربوط به شکم را (با وسیله و بدون وسیله) معرفی می‌کنیم.

حرکات شکم بدون وسیله

حرکات شکم با وسیله

 

منبع : fitamin.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا