سبک زندگی

حرکات ورزش یوگا برای کمردرد

Rate this post

تسکین کمردرد با حرکات یوگا: بیشتر افراد حداقل یکبار در طول زندگی خویش کمردرد را تجربه کرده اند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید و از دردکمر رنج می‌برید، می‌توانید از حرکات مختلف یوگا برای بهبود آن استفاده کنید.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

مطالعات مختلف نشان می‌دهد که قدرت تمرینات باستانی که بر روی کشش، قدرت و انعطاف پذیری تاکید می‌کنند برای تسکین دردهای موجود در کمر مناسب است. در حقیقت، مطالعات متعدد نشان داده است که یوگا می‌تواند دردی که در کمر وجود دارد را با بهبود عملکرد آن تسکین دهد.

افرادی که از تمرینات یوگا یا کلاس‌های کششی استفاده می‌کنند، دوبرابر بیشتر از سایر افراد درد کمر خود را بهبود بخشیده‌اند. با اینکه انجام تمرینات یوگا به هنگام وجود دردهای شدید به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود اما افرادی که دردهای گاه و بی گاه دارند یا از دردهای مزمن کمر رنج می‌برند می‌توانند از برخی از حرکات یوگا بهره مند شوند.

زمانی که می‌خواهید یک برنامه تناسب اندام جدید آغاز کنید بهتر است از پزشک خود در این مورد سوال کنید. بعد از اینکه از پزشک خود اجازه گرفتید، هفت تمرینی که در ادامه بیان می‌کنیم را انجام دهید. شما می‌توانید این تمرینات را به هر ترتیبی که دوست داشتید انجام دهید و به تدریج شدت و زمان آن را افزایش دهید.

  1. حرکت سگ با صورت رو به پایین:

حرکات یوگا برای درمان دیسک کمر,downward-facing-dog حرکت سگ با صورت رو به پایین

این حرکت کلاسیک یوگا برای کشش کل بدن عالی است و می‌تواند عضلات بزرگ را هدف قرار دهد. این موضوع به پشتیبانی از ستون فقرات و بهبود دردهای کمری کمک فراوانی خواهد کرد.

همچنین بخوانید:  عوارض نگه داشتن مدفوع برای سلامت

این تمرین را امتحان کنید:

به صورت چهار دست و پا بنشینید. آرنج دستان خود را کشیده و قسمت بالای کمر بین دو شانه را آزاد کنید. زانو ها را بالا آورده و در این حالت پشت خود را از لگن خاصره به سمت عقب بکشید. در این حالت بازوها و کمر شما در یک خط قرار می‌گیرد. حالا پاهای خود را بکشید. برای اینکه بتوانید کشش بیشتری به همسترینگ خود وارد کنید، به آرامی پاشنه‌های خود را به سمت کف زمین ببرید. این حرکت را برای ۵ الی ۱۰ تنفس ادامه دهید و سپس ۵ الی ۷ بار تکرار کنید.

  1. حرکت کودک:

حرکات یوگا برای درمان دیسک کمر,child-pose حرکت کودک

این حرکت ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما یک کشش فعال در بدن ایجاد می‌کند و به تسکین دردهای کمر کمک فراوانی خواهد کرد. همچنین این حرکت برای کاستن استرس قبل از رفتن به رختخواب مفید خواهد بود.

این حرکت را امتحان کنید:

خوب اول از هر کاری باید زانو بزنید. بر روی پاهای خود بنشینید تا پاشنه‌هایتان به سمت بیرون باشد. پیشانی خود را روی زمین قرار دهید و دستان را بالای سر بر روی زمین نگه دارید. این حرکت را می‌توانید چندین بار در روز تکرار کنید.

  1. حرکت Pigeon:

حرکات یوگا برای درمان دیسک کمر,حرکت Pigeon

این حرکت که ممکن است برای مبتدیان در انجام تمرینات یوگا کمی چالش برانگیز باشد، یک تمرین عالی و کامل محسوب می‌شود.

این تمرین را امتحان کنید:

روی زمین زانو بزنید و پشت خود را صاف نگه دارید. سپس زانوی سمت چپ خود را به پشت بدن بکشید. در این حالت انگشتان و زانوی پای راست باید در نزدیکی ران قرار گیرد. به سمت جلو خم شوید و یک نفس عمیق بکشید. حالا قفسه‌ی سینه را به سمت جلو ببرید. ۵ الی ۱۰ بار نفس بکشید و سپس پای خود را عوض کنید و اگر نیاز بود دوباره آن را تکرار کنید.

  1. حرکت مثلثی:

حرکات یوگا برای درمان دیسک کمر,triangle-pose حرکت مثلثی

حرکت مثلثی برای کشش پشت و پاها بسیار عالی است و می‌تواند به درمان دردهای کمری کمک کند. برای انجام این حرکت به تمرکز زیادی نیاز خواهید داشت.

همچنین بخوانید:  پرطرفدارترین عینک سال 1401، بهترین عینک سال 2022 را بشناسید

این حرکت را امتحان کنید:

ابتدا بر روی پاهای خود و به صورت صاف بایستید. حالا پای چپ خود را سه الی چهار قدم به سمت جلو ببرید و یک زاویه ۴۵ درجه به بدن خود بدهید. دستان خود را روی زمین بگذارید. دست چپ خود را کنار پا قرار دهید و سعی کنید ران چپ و راست را به صورت مستقیم و صاف نگه دارید. در ابتدا ممکن است نتوانید با دست راست خود زمین را لمس کنید. پس زیاد به خودتان فشار نیاورید.تنها تا جایی که می‌توانید خم شوید. حالا پای خود را عوض کنید و در صورت نیاز آن را تکرار نمایید.

  1. حرکت Cat and Cow:

حرکات یوگا برای درمان دیسک کمر,حرکت Cat and Cow

این حرکت یوگا برای تسکین دردهای کمر بسیار مناسب است. شما می‌توانید این حرکت را به عنوان تسکین دهنده دردهای کمری انجام دهید یا در برنامه روزانه خود بگنجانید.

این حرکت را امتحان کنید:

چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید.ستون فقرات خود را در حالت طبیعی نگه دارید. به آرامی به کمر خود قوس دهید و سر را بالا ببرید. به سمت عقب بروید و سپس به سمت جلو باز گردید. این حرکت به ستون فقرات شما کمک می‌کند در موقعیت خنثی قرار گیرد و عضلات را ریلکس می‌کند و از تنش موجود در بدن می‌کاهد. این حرکت را ۱۰ بار انجام دهید. اگر نیاز بود دوباره آن را تکرار کنید.

  1. حرکت Upward Forward Bend:

حرکات یوگا برای درمان دیسک کمر,حرکت Upward Forward Bend

این حرکت گاهی از اوقات خم شدن به سمت جلو نیز نامیده می‌شود. این حرکت باعث کشش همسترینگ و عضلات پشت می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که در صورت وجود درد در نزدیک باسن ممکن است این حرکت برای شما مضر باشد و بهتر است آنرا با مشورت پزشکتان انجام دهید.

همچنین بخوانید:  علت شکست در ازدواج چیست؟

این حرکت را امتحان کنید:

اول از هر کاری بر روی پاهای خود بایستید و پاهای خود را به عرض شانه باز کنید. زانوی خود را شل کنید. در حالیکه نفس می‌کشید، کمر خود را به آرامی به سمت جلو خم کنیدو سعی کنید به سمت کف زمین بروید. اگر نتواستید کاملا خم شوید زیاد نگران نباشید. برای روزهای اول این موضوع کاملا عادی است. زمانی که همسترینگ شما احساس کشش راحتی داشت خم شدن را متوقف کنید. حالا این حرکت را ۵ الی ۷ بار تکرار کنید.

  1. حرکت Upward-Facing Dog:

حرکات یوگا برای درمان دیسک کمر,حرکت Upward-Facing Dog

این حرکت می‌تواند قفسه سینه را باز کند، عضلات شکمی را به کشش وادارد و کمر شما را درگیر نماید.

این حرکت را امتحان کنید:

بر روی زمین دراز بکشید. صورت شما باید به سمت زمین باشد. حالا کف دست خود را روی زمین قرار دهید. در حالیکه پاهای خود را به سمت یکدیگر می‌کشید و قسمت بالای پا را به سمت کف زمین فشار می‌دهید از کشش پشت خود استفاده کنید تا بتوانید قفسه سینه را از روی زمین بلند کنید. سعی کنید ران خود را به صورت صاف نگه دارید. این حرکت را ۵ الی ۱۰ بار تکرار کنید و نفس بکشید. اگر نیاز بود آن را دوباره انجام دهید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا