سلامتی

خواص جادویی کاسنی برای دستگاه گوارش و لاغری

Rate this post

گیاه کاسنی علفی است سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مفید که از جمله آن‌ها می‌توان به ویتامین C، ویتامین E، اسید فولیک، آهن و زینک اشاره کرد.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

خواص کاسنی به‌قدری زیاد است که از آن به عنوان گیاه جادویی یاد می‌کنند. کمک به کاهش وزن، جلوگیری از بیماری‌های گوارشی، غلبه بر اضطراب و کاهش خطر احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی از فواید کاسنی هستند. مجله سبزینه راه در این مطلب شما را با خواص کاسنی برای سلامتی آشنا می‌کند.

کمک به گوارش

یکی از فواید کاسنی کمک به گوارش است. زیرا حاوی «اینولین» بوده که یک پری بیوتیک قوی است. پری بیوتیک‌ها دسته‌ای از باکتری‌های مفید برای بدن هستند. از اینولین برای مبارزه با برخی ناراحتی‌ها و مشکلات روده و گوارش مانند ریفلاکس معده، سوء‌هاضمه و سوزش معده استفاده می‌شود. زیرا اینولین میزان اسید را در دستگاه‌های بدن کاهش می‌دهد.

 

پیشگیری از سرطان

پیشگیری از سرطان یکی دیگر از خواص کاسنی است. مصرف عصاره‌ کاسنی می‌تواند از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری بکند. گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که این امر به‌خاطر وجود فروکتان‌ها در کاسنی است که خاصیت ضدتوموری و آنتی اکسیدانی دارند. پلی فنول‌ها و فیتوکمیکال‌های (یا همان مواد شیمیایی گیاهی، ترکیبات شیمیایی‌ای هستند که به‌طور طبیعی در گیاهان ساخته می‌شوند و بیشتر اثرات پزشکی دارند تا تغذیه‌ای) موجود در کاسنی تأثیر مثبتی در پیشگیری از سرطان‌های مختلف مانند سرطان پستان و سرطان روده‌ بزرگ دارد.

همچنین بخوانید:  ۴ ماده غذایی که بیماری قلبی را ضربه فنی می‌کند

کاهش وزن

کاسنی منبع خوبی از الیگوفروکتوز و اینولین بوده که خودشان شکلی از فیبر هستند. اینها با کمک به کاهش وزن می‌توانند به داشتن وزن ایده آل شما کمک بکنند. هردوی اینها در تنظیم هورمون «گرلین» موثرند. این هورمون اسید آمینه‌ای است که با احساس گرسنگی در ارتباط است. کاسنی با کاهش میزان گرلین، باعث جلوگیری از پرخوری می‌شود و کمک می‌کند فرد زودتر احساس سیری بکند و در نتیجه وزنش کاهش یابد. اگر به دنبال کاهش وزن هستید مطلب آیا قهوه واقعا لاغر می‌کند؟ را بخوانید.

 

درمان یبوست

درمان یبوست یکی دیگر از خواص کاسنی است. اینولین به‌عنوان یک فیبر طبیعی این خاصیت را برای مصرف‌کنندگان کاسنی به ارمغان آورده است. فیبر می‌تواند حجم مدفوع را افزایش بدهد و به حرکات لوله‌ی گوارش و ترشح شیره‌ی معده کمک بکند. درنتیجه گوارش بهبود یافته و میزان یبوست بسیار کاهش می‌یابد. با روان‌شدن و تنظیم فرایند گوارش احتمال بروز مشکلات و بیماری‌های گوارشی مانند سرطان معده و روده‌ی بزرگ در افراد کاهش می‌یابد.

تقویت دستگاه ایمنی

کاسنی چندین خاصیت دارد که به‌لطف آنها به‌عنوان یکی از مواد تقویت کننده‌ سیستم ایمنی شناخته می‌شود. کاسنی خاصیت ضدباکتری داشته و می‌تواند برخی سویه‌های خطرناک باکتری‌ها را از بین ببرد. همچنین ترکیبات پلی‌فنولیک کاسنی نیز به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند. فیتوکمیکال‌های موجود در کاسنی به‌عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کنند و رادیکال های آزاد را از گردش خون می‌زدایند. درنتیجه خطر برخی مشکلات و بیماری‌ها مانند بیماری های قلبی و سرطان‌ها کاهش می‌یابد.

 

منبع : deltapayam.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا