زیبایی

خواص نمک دریا و حمام نمک: زیبایی پوست و بهداشت دهان

Rate this post

خواص نمک دریا به دلیل فواید بی نظیر و طعم دلچسبی که نسبت به باقی نمک ها دارد چند سالیست مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

با خواندن این مطب در مجله زیبایی و پزشکی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

این نکته را باید در نظر داشت که با دانستن فواید و خواص هر ماده ای علاوه بر آن که سطح دانش خود را بالا می بریم می توانیم از آن ماده به بهترین نحو برای سلامتی خود بهره گیریم.
در این مقاله ابتدا آشنایی کلی با نمک دریا خواهیم داشت، سپس به طور کلی خواص آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نمک دریا چیست؟

نمکی که از فرآیند تبخیر آب دریا بدست می آید معروف به نمک دریا است؛ خواص نمک دریا و مهم تر از آن ارزش غذایی که دارد نسبت به باقی نمک ها به اندازه قابل توجهی بالاتر هست، به همین دلیل طرفدارن بسیاری برای خود پیدا کرده است.
این نمک مانند باقی نمک های خوراکی متشکل از سدیم کلراید است، اما عاملی که آن را از باقی نمک ها متمایز می کند، داشتن مواد معدنی مفید برای بدن می باشد؛ این مواد معدنی شامل کلسیم، منیزیم کلرید، آهن، زینک، سولفات و پتاسیم هستند.

نکته: نمک دریا نسبت به باقی نمک ها طعم دلچسب تری دارد، به گونه ای که امروزه آشپزان خبره در رستوران ها برای لذیذ تر شدن غذای خود به مصرف آن روی آورده اند.

خواص نمک دریا برای سلامت دهان

همیشه این را شنیده ایم که فلوراید برای سلامت دهان و دندان بسیار عالی است؛ فلوراید علاوه بر ضد عفونی کردن دهان باعث استحکام مینای دندان نیز می شود.
طعم فلوراید برای اکثر افراد ناخوشایند است و برخی با استفاده از این نوع دهان شویه ها دچار حالت تهوع یا واکنش های آلرژیک می شوند؛ با این حال حذف دهان شویه ریسک خرابی دندان و لثه را بالا خواهد برد.
خبر خوب این است که، نمک دریا در خود دارای فلوراید است و می توان مقداری از آن را با آب مخلوط کرده و از این محلول جای دهان شویه های شیمیایی استفاده کرد، با این کار بدون شک سلامت دهان را برای خود تضمین کرده ایم.
نکته: با بهره گیری از خواص نمک دریا زخم های لثه و التهابات آن نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

آیا نمک دریا برای قلب مضر است؟

افرادی که دارای فشار خون بالا و یا ناراحتی قلبی هستند نمک حکم سم را برای آن ها دارد، اما خبر خوب این است که بیماران قلبی و فشار خون به اندازه متعادل و با خیال راحت می توانند از نمک دریا استفاده کنند.

همچنین بخوانید:  ریداستیم ؛ روشی غیرتهاجمی برای رسیدن به لاغری

از خواص نمک دریا این است که برخلاف باقی نمک ها به جریان خون کمک شایانی می کند؛ این بدان علت است با داشتن مواد معدنی موجود به خصوص منیزیوم باعث خواهد شد خون رقیق شود و در نتیجه ی این کار احتمال گرفتگی عروق و فشار به قلب کاهش پیدا خواهد کرد.

نکته: وجود منیزیم در بدن گردش خون را بسیار بهبود می بخشد.

البته این نکته را باید در نظر داشت که از نمک دریا باید به اندازه متعادل مصرف کرد، چرا که در هر صورت سدیم کلراید کم موجود در آن، می تواند باعث عوارض خطرناکی شود.

آشنایی با فواید حمام نمک

تنها یکبار کافی است در محلول نمک دریا خوابیده باشید تا به فواید بی نظیر آن پی ببرید. نمک دریا باعث خواهد شد آنزیم ها عملکرد درست تری در بدن داشته باشند.
همچنین این نمک خاصیت ضد عفونی کنندگی بالایی را دارا می باشد و سطح بدن را از میکروب و باکتری ها پاک خواهد کرد.
یکی از نقاط قوت حمام نمک دریا این است که، فعالیت هورمون های بدن را نیز تنظیم می کند و این خود کمک بزرگی برای کاهش فشار عصبی و افسردگی در افراد می باشد.
حمام نمک در سطح و داخل بدن با وجود تمام فعل و انفعالاتی که باعث خواهد شد رخ بدهد، از لحاظ فیزیکی و عصبی بدن را به نرمال ترین حالت خود خواهد رساند؛ در نتیجه این حمام در آخر برای افرادی که از این حمام بهره می گیرند خواب آسوده را به ارمغان می آورد.

همچنین بخوانید:  نکاتی برای ۲۰ کیلو کاهش وزن یا بیشتر

اسکراب با نمک دریا و زیبایی صورت

نمک دریا یکی از بهترین اسکراب های صورت برای روشن کردن رنگ پوست و جوانسازی به حساب می آید. تنها کافی است مقداری از آن را با روغن مناسب پوست خود مخلوط کرده و به صورت دورانی بر روی پوست ماساژ دهید.

نمک دریا علاوه بر پاکسازی سطح پوست کمک شایانی به گردش خون در صورت خواهد کرد؛ همین عامل به شادابی و سرزنده بودن پوست بسیار کمک خواهد کرد.

در آخر

خواص نمک دریا و همچنین فواید آن در زیبایی به اندازه ای است که کم کم انسان ها برای استفاده های مختلف به آن روی می آورند.
اما ید این نمک برای کمک به کارکرد مناسب تیروئید بسیار پایین است، در نتیجه اگر این نمک جز چاشنی اصلی غذای شما محسوب می شود بهتر است، مواد خوراکی ید دار را نیز به غذای مصرفی خود اضافه کنید.

منبع : quickfit.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا