سلامتی

خواص چای ترش برای سلامتی که شما را شوکه می‌کند

Rate this post

چای هیبیسکوس (Hibiscus tea) یا چای ترش (Sour tea)، یک نوع چای گیاهی است که می‌توان آن را هم به‌صورت گرم و هم به‌شکل سرد مصرف کرد. این چای به دلیل طعم ترش منحصر به‌فردش و همچنین نداشتن کافئین از محبوبیت زیادی برخوردار است.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

۱۵ تا ۳۰ درصد چای ترش را اسیدهای آلی تشکیل می‌دهند که به افزایش ایمنی بدن، داشتن پوستی بهتر، کاهش فشار و کلسترول خون، کنترل التهابات و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کنند. فواید چای ترش برای سلامتی را در مجله سبزینه راه بخوانید.

فواید چای ترش برای سلامتی چیست

چای ترش حاوی مقادیر بالایی ویتامین D، ویتامین C، ویتامین A، آهن، کلسیم، پتاسیم، اسید سیتریک و آنتی اکسیدان ها و آنتوسیانین است.

از فشار خون بالا جلوگیری می‌کند

اگر فشار خون شما بالا است، برای پایین آوردن آن چای ترش بنوشید. چای ترش به پایین آوردن فشار خون مشهور است. علت تاثیر چای ترش بر فشار خون این است که دارای خواص ضد التهابی و دیورتیک (ادرارآور) است. اما برای این‌که خوب جواب بدهد باید به مدت چند هفته روزی ۳ فنجان چای ترش بنوشید.

همچنین بخوانید:  این عادت‌ها آرام آرام شما را می‌کشند!

خواص و فواید چای ترش

چای ترش میزان کلسترول را پایین می‌آورد

در زندگی پرشتاب امروز، مشاهده می‌کنیم بسیاری از آدم‌ها با مشکلات سلامتی مرتبط با کلسترول دست به گریبان هستند، که شایع‌ترین آن افزایش میزان کلسترول LDL است. این دمنوش سرشار از آنتی‌اکسیدان است که برای پایین آوردن کلسترول LDL یا کلسترول بد مفید است. این در نهایت خطر حمله‌ قلبی، سکته و هرگونه بیماری قلبی عروقی را پایین می‌آورد.

چای ترش میزان قند خون را پایین می‌آورد

چای ترش برای کسانی که به دیابت نوع دوم مبتلا هستند نیز یک نعمت است. این چای دارای خواص هایپولیپیدمیک و هیپوگلیسمی است که میزان قند خون را پایین می‌آورد.

تضمین سلامت کبد

خوب این نیز یکی دیگر از کارکردهای آنتی‌اکسیدان موجود در این نوشیدنی است که رادیکال‌های آزاد را در بدن، بافت‌ها و سلول‌ها خنثی می‌کند.
برای همین از بدن در برابر این عوامل مخرب محافظت می‌کند.

درمان انقباضات پریودی

نوشیدن دمنوش گرم انقباضات دردناک پریودی را تسکین می‌دهد. اما برای تسکین فوری دمنوش خود را به چای ترش ارتقا دهید.

چای ترش افسردگی را درمان می‌کند

چای ترش سرشار از فلاوونوئیدهایی است که خاصیت ضدافسردگی دارند، برای همین با افسردگی مبارزه می‌کند. این نوشیدنی سیستم عصبی را تسکین می‌دهد، و با آرام کردن ما تعداد حملات اضطراب را کاهش می‌دهد.

کمک به گوارش کمک

چای ترش می‌تواند عملکرد روده و مثانه را بهبود ببخشد. چون دارای خاصیت دیورتیک است که ادرار را افزایش می‌دهد و تحرکات روده را تنظیم می‌کند. هم‌چنین برای درمان یبوست و سوءهاضمه و بهبود سلامت کلی دستگاه گوارش مفید است.

همچنین بخوانید:  تمرینات کگل؛ راهنمایی برای زنان

چای ترش برای کنترل وزن مفید است

گفته می‌شود عصاره‌ چای ترش میزان جذب نشاسته و گلوکز را، که ممکن است به افزایش وزن منجر شود، کاهش می‌دهد. هم‌چنین چای ترش تولید آمیلاز را متوقف می‌کند. آمیلاز سرعت فرآیند جذب کربوهیدرات را افزایش می‌دهد. بنابراین اصلا عجیب نیست که از این گل به عنوان یکی از مواد اولیه‌ محصولات لاغری استفاده می‌شود.

خواص چای ترش ضد پیری است

آنتی‌اکسیدان موجود در چای ترش علائم مشهود پیری را، از جمله از دست دادن رطوبت، حالت ارتجاعی و چین و چروک، از چهره‌ ما رفع می‌کند و به این طریق جوانی را به شما برمی‌گرداند.

چای ترش سرشار از ویتامین C است

میزان نیاز روزانه‌تان را به ویتامین C از چای ترش تامین کنید. ویتامین C کلید سلامت دستگاه ایمنی است تا از هرگونه عفونت ویروسی در امان بمانید.

چای ترش بیماری‌های قلبی را درمان می‌کند

نوشیدن حداقل ۱۴ فنجان چای ترش در هفته می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. این در برخی پژوهش‌ها مشاهده شده و برای همین است که از این گیاه دارویی به‌طور گسترده برای کاهش خطر حمله‌ قلبی استفاده می‌شود. اگر به خواص خوراکی‌ها علاقه‌مند هستید مطلب مصرف کشمش چه خاصیتی برای بدن دارد؟ را بخوانید.

چای ترش دستگاه ایمنی را تقویت می‌کند

محتوای ویتامین C موجود در چای ترش و خواص آنتی‌باکتریالی و ضدالتهابی آن برای تقویت دستگاه ایمنی و پیشگیری از آنفلولانزا و سرماخوردگی عالی است. اگر تب دارید برای رفع آن چای ترش بنوشید تا احساس بهتری داشته‌باشید.

فواید چای ترش برای سلامتی چیست

 

منبع : deltapayam.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا