تناسب اندام

دستبند تناسب اندام پلار لوپ

Rate this post

محصولات پلار همیشه جایگاه ویژه‌ای در قلب من دارند! اولین سنسور ضربان قلب من پلار بود. و هنگامی که در زمینه‌ی سلامتی و تناسب اندام تحصیل می‌کردم نیز، تکیه‌ام بر محصولات خاص پلار بود. این شرکت، از زمانی که من کودک بودم محصولات ورزشی‌اش را به طوری طراحی و تولید می‌کرد که با رعایت تمامی استانداردها واقعا قابل استفاده می‌بود.

با ظهور دستبندهای تناسب اندام، پلار یکی از آن برندهایی بود که با جدیتی که در زمینه‌ی تناسب اندام دارد، باید خودی نشان می‌داد. تصور کنید زمانی که فهمیدم پلار نیز دستبند تناسب اندام ارائه کرده است چه هیجانی سراپای مرا در بر گرفت، پلار لوپ! سریعا یک لوپ خریدم و تا الان چند ماهی است که دائم به دستم بسته شده است!

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

ظاهر و راحتی لوپ

نسبت به آن اندازه‌ای که توقع می‌رود هم، کمی جمع و جورتر و باریک‌تر است. اما بندی قرص و محکم، و ورزشی دارد. صفحه‌ی نمایشش انگار اطلاعات مورد نیازتان را فریاد می‌زند! من دوست داشتم دستبند تناسب اندامم دارای یک نمایشگر رنگ و وارنگ باشد، اما آنچه در مورد پلار می‌دانم این است که قطعا این LED تک رنگ و قرمز را بدون دلیل انتخاب نکرده است. نمایشگر پلار، براحتی در زیر نور آفتاب دیده می‌شود.

دستبند تناسب اندام پلار لوپ

با وجود اینکه بند لوپ کاملا محکم و به اندازه‌ی کافی ضخیم است، اما مثلا هنگام کار با لپ‌تاپ اصلا مزاحمتی برایتان ایجاد نمی‌کند. از آنجایی که پلار همه چیز را می‌داند، این دستبند را طوری طراحی کرده تا بندش مزاحم شما نبوده و از طرفی بتوانید به آسانی آنرا اندازه‌ی دستتان کنید.

به طوری که با یک راهنمای ساده، اندازه‌ی مچتان را می‌گیرید و اضافه‌ی بندش را می‌برید. بهمین راحتی! البته این کار به تجربه و علم هوا فضا احتیاجی ندارد، اما بهرحال درکتان می‌کنم که برای اولین بار برای چیدن بند دستبندتان کمی دلهره داشته باشید.

دستبند تناسب اندام پلار لوپ

گزینه‌های نمایشگرش را می‌توانید با یک دکمه‌ی لمسی که بر روی لوپتان قرار دارد، تغییر دهید. هیچگونه برآمدگی یا دکمه‌ای بر روی پلار وجود ندارد، تنها یک عبارت POLAR بر روی بندش نقش بسته است.

همچنین بخوانید:  آیا باید به خاطر درد ناحیه تحتانی کمر ورزش را متوقف کرد؟

برای اینکه دکمه‌ی لمسی لوپ کار کند، باید لوپتان به دستتان چسبیده باشد، بنابراین مطمئن شوید که به خوبی آنرا اندازه‌ی مچتان کرده‌اید.

دقت پلار لوپ

اگر با سرعت ۵ کیلومتر بر ساعت، ۵۸۲ گام بردارید، پلار لوپ آنرا ۵۱۶ قدم تخمین خواهد زد. یعنی ۱۱.۳۰ درصد خطا. حالا اگر با سرعت ۱۲ کیلومتر بر ساعت، ۹۴۲ گام بردارید، میزان خطا به ۰.۳۰ درصد خواهد رسید.

این اعداد و ارقام، بهترین دقتی نیستند که تا بحال دیده‌ام، اما واقعا کافیست! پلار لوپ می‌تواند با یک حسگر ضربان قلب نیز همراه شود. اما از آنجایی که هنوز بدین صورت تستش نکرده‌ام، نمی‌توانم دقتش بهمراه استفاده از حسگر ضربان قلب را برایتان بگویم.

اما مطمئن باشید که به راحتی با حسگرهای ضربان قلب پلار همراه می‌شود و اطلاعات بیشتری برایتان جمع‌آوری خواهد کرد. بدین ترتیب از داده‌هایی که در طول تمرینات برایتان جمع‌آوری خواهد کرد شگفت‌زده خواهید شد.

نحوه‌ی ارائه و دسترسی به اطلاعات

در حال حاضر پلار لوپ، هم با گوشی‌های هوشمند iPhone و هم با گوشی‌های هوشمند android همگام سازی می‌شود. حداقل لوپ من که با iPhone 4s و LG Nexus 5 براحتی کار کرد. همچنین می‌توانید لوپ خود را با برنامه‌ی FlowSync بر روی کامپیوترتان که دارای سیستم‌عامل ویندوز یا مک باشد، بوسیله‌ی همان کابل شارژ، همگام کنید.

اطلاعات ارائه شده کاربردی است، اما به کمی زمان احتیاج دارید تا حجم اطلاعات جمع‌آوری شده افزایش یافته تا بتوانید تاریخچه‌ی فعالیت‌هایتان را زیر نظر بگیرید و استفاده‌ی بیشتری ببرید.

بیایید اول به ظاهر برنامه‌ی تحت وب لوپ نگاهی بیندازیم، در این صفحه به چهار لبه به نام‌های «Feed»، «Explore»، «Diary» و «Progress» دسترسی دارید.

برنامه‌ی تحت وب لوپ، شما را از داده‌های تمام کسانی که در سراسر دنیا از لوپ استفاده می‌کنند نیز با خبر می‌کند! می‌توانید این داده‌ها را در نقشه‌ی جهانی ببینید، روی نام‌ها کلیک کنید، تمریناتشان را ببینید و حتی آنها را دنبال کنید!

دستبند تناسب اندام پلار لوپ

در لبه‌ی «Feed»، تمرینات شما بهمراه داده‌های دریافت شده از سنسور ضربان قلب H6 یا H7 تان، بصورت خلاصه آورده شده است. می‌توانید تعیین کنید که تمرینتان بصورت عمومی به اشتراک گذاشته شود یا تنها به کسانی که شما را دنبال می‌کنند نمایش داده شود یا اینکه بصورت شخصی باقی بماند.

همچنین بخوانید:  افزایش تاثیر تردمیل با تمرینات اینتروال تردمیل

دستبند تناسب اندام پلار لوپ

در لبه‌ی «Diary» می‌توانید پیشرفتتان را بصورت روزانه، هفتگی یا ماهانه ببینید. در حال حاضر از آنجایی که تنها دو گزینه‌ی تمرین، یا عدم فعالیت در این بخش وجود دارد، احتمالا فضاهای سفید زیادی خواهید دید. ممکن است شما پیاده روی کرده باشید، در خانه اینطرف و آنطرف رفته باشید، یا حتی تمرینی انجام داده باشید، اما به جهت اینکه از سنسور ضربان قلب استفاده نکرده‌اید، آن فعالیت‌هایتان بصورت تمرین در نظر گرفته نشده باشند.

دستبند تناسب اندام پلار لوپ

آنطور که بنظر می‌رسد، حالت مشاهده‌ی ماهانه در این قسمت کمی کاربردی‌تر است. در یک نگاه، خواهم دید که در چه روزهایی به هدف ۱۸۰۰۰ قدمم در روز رسیده‌ام. همچنین می‌توانم ببینم که مجموعا چند ساعت تمرین داشته‌ام.

لبه‌ی «Progress» هم، اطلاعات جزئی‌تری از جلسات تمرینی شما که توسط سنسور ضربان قلب جمع‌آوری شده است را به شما ارائه خواهد داد. شما می‌توانید میانگین ضربان قلبتان، و میزان کالری‌های سوزانده‌تان با توجه به قد و وزنتان را ببینید. همچنین نموداری از ضربان قلبتان را نیز خواهید دید.

دستبند تناسب اندام پلار لوپ

همچنین می‌توانید توسط دو میله‌ی لغزانی که در نظر گرفته شده، بخش خاصی از تمرینتان را انتخاب کنید تا اطلاعاتی همچون میانگین ضربان قلبتان در بازه‌ی مورد نظر را به شما نشان دهد. مثلا ممکن است میانگین ضربان قلب شما ۱۴۵ تپش در دقیقه بوده باشد، اما در بازه‌ای که انتخاب کرده‌اید، میانگینش به ۱۶۲ تپش در دقیقه تغییر کند. این ویژگی زمانی به کارتان خواهد آمد که بخواهید بدانید شدت تمرینتان کافی بوده است یا نه.

مثلا من ۱۰ دقیقه‌ی اول و ۵ دقیقه‌ی آخر تمریناتم را به گرم کردن و سرد کردن اختصاص می‌دهم، بنابراین همین ۱۵دقیقه باعث خواهد شد تا میانگین ضربان قلبم در طول تمرین دقیق نباشد.

برنامه‌ی موبایل لوپ

صفحه‌ی اصلی برنامه‌ی موبایل لوپ، فعالیت های روزانه‌ی شما را بر روی یک محیط دایره‌ای بنمایش می‌گذارد. آن قسمت‌هایی از این دایره که آبی رنگ هستند برای لوپ معنی دارد. تنها با یک نگاه به این صفحه در موبایلتان کلی اطلاعات دریافت خواهید کرد. مثلا:

  • از ساعت ۱۱۳۰ صبح تا ۵۳۰ خوابیده‌اید
  • روز نسبتا پر فعالیتی داشته‌اید
  • حدود ساعت ۳ عصر با استفاده از سنسور ضربان قلب تمرین کرده‌اید
  • و از ساعت ۸۳۰ عصر تا ۱۱ شب، پلار لوپ به دستتان نبوده است
همچنین بخوانید:  چگونه به سرعت لاغر و عضلانی شویم؟

دستبند تناسب اندام پلار لوپ

در برنامه‌ی موبایل لوپ، می‌توانید فعالیت‌هایتان در هفته و ماه را در یک نگاه بررسی کنید. اگر رنگ‌های آبی بیشتری می‌بینید، این یک علامت خوب است. همچنین می‌توانید جزئیات اطلاعاتی که سنسور ضربان قلبتان در حین تمرینات برای شما جمع‌آوری کرده است را هم ببینید. و البته از جملات راهنما و انگیزه دهنده‌ی پلار هم لذت ببرید.

دیگه چی؟

لوپ همچنین خواب شما را هم زیر نظر می‌گیرد. دکمه‌ای برای فشار دادن هنگام خواب وجود ندارد، و این اتفاق بصورت جالب توجهی کاملا بصورت خودکار رخ می‌دهد. لوپ شما، پس از زیر نظر گرفتن خوابتان به شما خواهد گفت که چند ساعت خواب راحتی داشته‌اید و چند ساعت خوابی نا آرام.

همچنین لوپ شما ضد آب است! پس می‌توانید حتی هنگامی که با دوستانتان به استخر می‌روید، دستبند تناسب اندام شیک و ظریف خود را به دستتان ببندید تا فعالیت شنای شما را نیز برایتان حساب کتاب کند! هرچند لوپ نمی‌تواند تعداد کرال شما یا مسافت طی شده در شنایتان را بسنجد، اما هنوز هم برایتان کاربرد دارد و اطلاعات تمرین شما را جمع آوری می‌کند. اگر حسگر ضربان قلب هم داشتید که چه بهتر!

دستبند تناسب اندام پلار لوپ

گزینه‌ی Activity بر روی لوپ، به شما خواهد گفت که چه مقدار باید فعالیت داشته باشید تا به هدف روزانه‌تان برسید. این اطلاع رسانی بواسطه‌ی سه گزینه‌ی RUN, WALK و UP به شما اعلام خواهد شد. و آنطور که پلار توضیح داده است UP به معنی فعالیت سبک، WALK به معنی فعالیت با شدت متوسط و RUN به معنی تمرینات سنگین است.

مزایای دستبند پلار لوپ در یک نگاه:

  • دقت قابل قبول در شمارش گام‌ها
  • ضد آب
  • عمر مناسب باتری
  • قابلیت همگام شدن با سنسورهای ضربان قلب
  • محاسبه‌ی کالری با توجه به خصوصیات شما
  • بدون سایز از پیش تعیین شده، خودتان اندازه‌اش کنید!
  • اعلام زمان

با توجه به تجربیاتی که پلار در زمینه‌ی تجهیزات ورزشی دارد، بنظر من لوپ، یک دستبند تناسب اندام تمام عیار است، که اگر آنرا با حسگر ضربان قلب پلار نیز همراه کنید، بی نظیر خواهد بود.

آیا نمی‌دانید که چقدر در روز فعالیت می‌کنید؟ آیا نمی‌دانید که این مقدار فعالیت شما برای کاهش وزن یا تناسب اندامتان کافیست یا نه؟ و آیا نیاز به وسیله‌ای دارید تا دائما به شما یادآوری کند که حرکت کنید؟ دستبند لوپ، برای شما طراحی شده است! قول می‌دهم که ضرر نخواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا