طب سنتی

درمان موثر میخچه و زگیل با پماد گیاهی ادیب

Rate this post

میخچه چیست؟

میخچه به طور کلی در نقاط دارای فشار، به طور معمول در پایین پا و کناره های انگشتان پا ایجاد می شود و ممکن است بسیار دردناک باشد.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

میخچه و پینه می تواند برای فرد آزار دهنده باشد و اغلب با یکدیگر نیز اشتباه گرفته می شوند.
میخچه یک تکه کوچک از پوست ضخیم شده و مرده با هسته مرکزی است. میخچه نرم اما سطح بسیار نازک تری دارد و معمولاً بین انگشتان 4 و 5 رخ می دهد. میخچه در واقع دانه ای بی عیب، ریز و گسسته است که اگر روی یک قسمت از پا که فشار به آن وارد می شود باشد، می تواند بسیار حساس و آزاردهنده باشد. میخچه بیشتر تمایل دارد که در پایین پا ایجاد شود و برخی از پزشکان معتقدند که این وضعیت به دلیل مجاری متصل به عروق ایجاد شده است.
پینه ضخیم ترین لایه خارجی پوست بوده و بدون درد است. پینه می تواند روی دست، پا یا هرجایی که اصطکاک مکرر در آن ناحیه وجود دارد، ایجاد شود. پینه مانند میخچه، انواع مختلفی دارد. پینه کف پا در پایین پا پدیدار می شود.

درمان موثر میخچه و زگیل با پماد گیاهی ادیب

چه عواملی باعث ایجاد میخچه و پینه می شوند؟

برخی از میخچه ها و پینه های پا به دلیل راه رفتن نامناسب ایجاد می شوند، اما بیشتر آنها ناشی از پوشیدن کفش های نامناسب است. کفش های پاشنه بلند از طرفداران پر و پا قرص میخچه و پینه هستند. آنها انگشتان پا را تحت فشار زیادی قرار می دهند و زنان را چهار برابر بیشتر از مردان درگیر مشکلات مربوط به پا می کنند. از دیگر عوامل ایجاد کننده میخچه و یا پینه می توان به تغییر شکل پا و پوشیدن کفش یا صندل بدون جوراب اشاره کرد که منجر به اصطکاک پوست پا با کفش یا صندل می شود.

همچنین بخوانید:  همه چیز درباره بیماری ویتیلیگو (پیسی ، برص) + راه درمان

مالش یا فشار می تواند باعث ایجاد میخچه نرم یا پینه کف پا شود. اگر شما یا اطرافیانتان دچار پینه یا میخچه شدید و دلیل ایجاد آن، فشار و اصطکاک در آن ناحیه نبود می توانید با پزشک خود در این مورد مشورت کنید. زیرا ممکن است یک زگیل باشد یا توسط جسم خارجی ایجاد شده باشد.
باید به این نکته توجه داشته باشید که پاها بیشتر وقت خود را در یک محیط بسته و مرطوب می گذرانند، در مکانی ایده آل برای تولید باکتری. به همین دلیل مستعد ابتلا به انواع عفونت و باکتری خواهند بود.

زگیل کف پا

زگیل ها بر اساس مکانی که برروی بدن ظاهر می شوند نامگذاری شده اند. برای مثال زگیل کف دست در دست ها و زگیل کف پا در پایین پا ایجاد می شود.
تقریباً همه افراد در بعضی از زمان های زندگی خود دچار زگیل می شوند.

زگیل کف پا و زگیل کف دست چیست؟

زگیل کف پا و زگیل کف دست رشد غیرسرطانی پوستی است که در اثر عفونت ویروسی در لایه بالایی پوست ایجاد می شود. علت این نوع زگیل ها یک نوع ویروس به نام ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV است. انواع بسیاری از این ویروس وجود دارد و آنهایی که باعث ایجاد زگیل مشترک روی دست و پا می شوند، با گونه ای که باعث زگیل های تناسلی می شوند، متفاوت است.

برخی افراد به اشتباه فکر می کنند زگیل کف پا یا زگیل کف دست بدخیم است. در واقع آنها مضر نیستند و معمولا در طی حدود دو سال، بدون درمان از بین می روند. با این حال، زگیل ها بسته به موقعیت آنها می توانند باعث تحریک یا درد جزئی شوند.

همچنین بخوانید:  چای و دمنوش های گیاهی موثر در لاغری و افزایش متابولیسم

زگیل کف پا و زگیل کف دست چگونه به نظر می رسند؟

به طور متوسط زگیل کف پا و زگیل کف دست کوچک و تقریباً به اندازه یک دانه عدس هستند. اما بعضی از زگیل ها بزرگتر می شوند. گاهی اوقات زگیل کف پا می تواند به صورت خوشه ای رشد کند و به آنها زگیل های موزاییکی نیز گفته می شود.
گاهی اوقات میخچه یا پینه با زگیل کف دست یا کف پا اشتباه گرفته می شود. در برخی از زگیل ها، نقاط سیاه کمی ظاهر می شود، این نقاط سیاه رگ های خونی کوچکی هستند که در زگیل رشد کرده اند.

درمان موثر میخچه و زگیل با پماد گیاهی ادیب

علت ایجاد زگیل کف پا یا زگیل کف دست چیست؟

زگیل از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. انتقال می تواند غیر مستقیم باشد. به عنوان مثال، كودكی كه زگیل روی دست دارد ممكن است سطح زمین بازی را لمس كند و سپس توسط كودك دیگری لمس شود و زگیل گسترش یابد. یا فرد مبتلا به زگیل کف پا، بدون پوشیدن دمپایی حمام از دوش استفاده می کند و سپس فرد دیگری از آن استفاده می کند و زگیل شیوع پیدا می کند.

خطر ابتلا به زگیل در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است. کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند حساس تر هستند. اما کسانی هم که دارای سیستم ایمنی قوی و سالمی هستند نیز، می توانند به زگیل مبتلا شوند.

درمان میخچه و زگیل کف دست و پا

این پماد محصول داروسازی ادیب اکسیر بوده و از ترکیب سه گیاه دارویی موثر در طب سنتی که شامل سیر، شاتره و سیاه دانه می شود، ساخته شده است. ترکیب گیاهان دارویی گفته شده به همراه سرکه، یک محلول بسیار قوی ایجاد می کنند، که می تواند انواع زگیل را سوزانده و از ریشه بیرون بکشد.

همچنین بخوانید:  معده دندان ندارد!

تحقیقات انجام شده بر روی این پماد نشان می دهد، 80 درصد از بیمارانی که دچار زگیل و 77 درصد از بیمارانی که دچار میخچه بوده اند، با استفاده از پماد ضد میخچه و زگیل ادیب، به بهبودی کامل دست پیدا کردند، این خبر بسیار خوشایندی برای کسانی است که به این مشکلات دچار هستند. از دیگر مزیت های این پماد نیز می توان به بهبودی کامل زخم و محل میخچه و زگیل اشاره کرد که نشان دهنده کیفیت بالای بهبودی توسط این پماد گیاهی است.

 

نوار چسب

نوارچسب یکی از داروهای خانگی برای زگیل است. یک نوار کوچک بر روی زگیل قرار دهید و آن را به مدت شش روز بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید. سپس نوار را برداشته، زگیل را در آب خیس کنید و آن را به آرامی پاک کنید. این روند را بارها تکرار کنید تا زگیل از بین برود. این روش درمانی ممکن است دو ماه طول بکشد. از این درمان انتظار معجزه نداشته باشید زیرا احتمالاً نتیجه آن بهتر از پماد ضد زگیل نخواهد بود.

درمان های بدون نسخه زگیل

شامل دارویی هایی است که به صورت موضعی استفاده می شوند. مانند ژل، پماد، لوسیون  و … که معمولاً شامل اسید سالیسیلیک هستند و با لایه برداری از پوست، زگیل را برطرف می کنند. گزینه دیگر اسپری انجماد است که باعث از بین رفتن بافت زگیل می شود. این روش های درمانی تقریباً در 50٪ مواقع، موجب درمان زگیل می شوند.

درمان های پزشکی

این نوع درمان ها عموماً موثرتر هستند و شامل فرآیند فریز کردن زگیل با نیتروژن مایع، از بین بردن زگیل با لیزر یا جراحی یا استفاده و تزریق دارو برای تقویت سیستم ایمنی بدن است تا بدن شما را از ویروس پاک کند.

درمان موثر میخچه و زگیل با پماد گیاهی ادیب

اما باید گفت که زگیل درمان سریع و آسان ندارد. به عنوان مثال، درمان خانگی زگیل های دست ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد. درمان زگیل پا نیز چالش برانگیزتر است زیرا بیشتر زگیل در زیر سطح پوست قرار دارد. حتی اگر یک درمان موفقیت آمیز باشد، زگیل می تواند دوباره ظاهر شود.
اگر زگیل آزار دهنده نباشد، پزشکان توصیه می کنند که آن را بحال خود رها کنید تا با گذشت زمان، به لطف سیستم ایمنی بدن، به خودی خود ناپدید شود.

منبع : marhamteb.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا