سلامتی

درمان خانگی و سریع معده درد چیست؟

Rate this post

روزانه تعداد زیادی از افراد معده درد را تجربه می‌کنند. درد معده عوامل مختلفی می‌تواند داشته باشد. راهکارهای رهایی از این درد وحشتناک چیست؟

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

با استفاده از یکسری داروهای گیاهی و همچنین استفاده از کمپرس آب گرم، نوشیدن آب کافی و حمام آب گرم می‌توانید به کاهش درد معده خفیف کمک کنید ولی در صورتی که درد معده مداوم و شدید است حتما به پزشک متخصص برای درمان مراجعه کنید. مجله سبزینه راه در ادامه به معرفی برخی از روش‌های درمان خانگی و سریع معده درد اشاره می‌کند.

زنجبیل

مصرف زنجبیل برای رفع سوءهاضمه و درد ناشی از آن، حالت تهوع و استفراغ بسیار مناسب بوده و می‌توان آن را به صورت تازه یا پودر آن داخل غذا و هم‌چنین به صورت دمنوش استفاده شود. مصرف این داروی گیاهی منجر به افزایش سرعت تخلیه معده و تنظیم سیگنال‌های سیستم عصبی معده خواهد شد.

دمنوش مخصوص معده درد

دارچین

مصرف دارچین به سریع‌تر هضم شدن غذا کمک کرده و به رفع سوزش سر دل و سوءهاضمه نیز کمک بزرگی خواهد کرد. از این داروی گیاهی می‌توان به صورت ادویه و یا چای دارچین استفاده کرد.

بابونه

مصرف بابونه برای رفع نفخ و گاز معده ، اسهال و حالت تهوع و هم‌چنین سوءهاضمه بسیار مفید بوده و می‌توان آن را به صورت خشک شده و یا دمنوش استفاده کرد.

همچنین بخوانید:  آیا میوه خشک‌شده مضر است؟

نعناع فلفلی

مصرف این داروی گیاهی برای رفع در معده که ناشی از سندروم روده تحریک پذیر است بسیار مناسب بوده و آن را می‌توان به صورت کپسول نیز استفاده کرد.

زیره

از این داروی گیاهی برای رفع درد معده ناشی از اسید معده، گاز معده و التهاب روده استفاده می‌شود. و از زیره می‌توان به صورت پودر و یا دمنوش و همچنین عرق زیره استفاده کرد.

شیرین بیان

این داروی گیاهی برای رفع سوءهاضمه و درمان زخم معده بسیار مفید است. امروزه از مکمل آن برای درمان درد معده استفاده می‌شود.

عسل

از عسل می‌توان برای درمان معده درد استفاده کرد. البته در صورت مصرف غذاهای چرب و سرخ‌شده و هم‌چنین مصرف دخانیات و مشروبات الکلی. ترکیب عسل با دارچین، ترکیب عسل با آب جوش و جوشانده‌ عسل و دارچین برای درمان معده درد موثرند.

عوامل موثر در ایجاد معده درد

عوامل موثر در پیشگیری از بروز معده درد

  • عدم مصرف لبنیات هنگام معده درد
  • عدم مصرف مشروبات الکلی
  • عدم مصرف دخانیات
  • نوشیدن آب‌میوه‌های حاوی اسید سیتریک
  • پیروی از رژیم غذایی حاوی فیبر
  • عدم مصرف غذاهای پرچرب و سرخ شده و کافئین
  • عدم مصرف غذاهای جامد هنگام بروز درد معده
  • مصرف غذاهای قابل هضم
  • مصرف وعده‌های کوچک غذایی

درمان خانگی و سریع معده درد چیست

 

منبع : deltapayam.com
حتما بخوانید : چرا لاغر نمیشم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا