ورزش

تاثیر افزایش سوخت و ساز بدن در چربی سوزی

Rate this post

نوشیدن چای سبز ، عضله سازی بیشتر ،خوردن فلفل قرمز، کرفس و  ….

لیست کارهایی که شما می توانید انجام دهید تا سوخت و ساز بدن تان را افزایش دهید بی نهایت است اما آیا واقعاً این کارها بر کاهش وزن تاثیر دارند؟ در جواب این سوال، چرچ پرفسور مرکز تحقیقاتی در دانشگاه لوییزیانا آمریکا می گوید: میزان سوخت و ساز بدن یا همان متابولیسم بدن شما به دو چیز بستگی دارد: ژنتیک و سایز بدن شما.

با خواندن این مطب در مجله ورزش و تناسب اندام سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

اگر پدر و مادر شما دارای متابولیسم (سوخت وساز بدن) بالایی هستند شما نیز سوخت و ساز بدن تان بالا خواهد بود و اگر آنها سوخت و سازشان پایین است شما هم بدنتان از ژنتیک خود پیروی می کند و به خواسته شخصی شما توجهی نمی کند و شما کار خاصی نمی توانید انجام دهید.

اگر شما جثه ی بزرگی دارید شما قطعاً سوخت و ساز بالای دارید و اگر جثه ی کوچکی دارید سوخت و سازتان پایین است. می توان اینطور تصور کرد که بدن انسان ماشینی است که هر چه بزرگتر باشد سوخت بیشتری می خواهد. همین نظریه باعث می شود خانمی که می خواهد وزن کم کند(جثه اش را کوچکتر کند درحالی که متابولیسمش را زیاد کند) کارش بسیار دشوار شود .

با اینکه نمی توان سوخت و ساز بدن را چندان تغییر داد اما این تغییرات کوچک در خانم ها می تواند بر بدن آنها اثرداشته باشد و سوزاندن حتی چند کالری بیشتر  نیز در یک بازه ی زمانی طولانی مدت می تواند بسیار تاثیرگزار باشد.

همچنین بخوانید:  لاغری ران پا با ورزش!

تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن ۲ تا ۴ فنجان چای سبز روزانه می تواند متابولیسم شما را ۵۰ کالری در روز بالا ببرد درست است این مقدار چایی برای این میزان از کالری بی انصافی است اما توجه کنید که عادت کردن به این روش یعنی شما سالیانه چند کیلو کم می کنید و متابولیسم‌تان را نیز بالا می برید.

تحقیقی  در یکی از مجلات پزشکی امریکایی به چاپ رسید که نشان می داد افرادی که به مدت ۱۲ هفته هر روز فلفل قرمر استفاده کردند در نهایت تغییر چشمگیری در متابولیسمشان ایجاد نشد ولی سطح سوخت چربیشان افزایش یافت و از چربی شکمشان کم شد.

رعایت رژیم غذایی و مصرف موادی که به طور طبیعی چربی‌سوزی می‌کنند بسیار خوب است اما بهترین و ایده‌آل‌ترین کار برای شما این است که در کنار یک عادت غذایی خوب ورزش را هم بگنجانید.

فعالیت بدنی و به طور ویژه تمرینات مقاومتی و تمرین با وزنه به شما کمک میکند تا متابولیسمتان را تنظیم کنید. هر چه شما عضله ی بیشتری بسازید سوخت و ساز بدن تان بالاتر می‌رود این یعنی بدن شما با داشتن عضلات بیشتر در طول روز حتی زمانیکه شما در حال استراحت هستید و فعالیت ندارید هم کالری بیشتری می‌سوزاند.

مهم این است که شما باید حرکت کنید و فعالیت داشته باشید و در نهایت کاهش وزن با تلاش به دست می آید، شاید  قبول این واقعیت برای بعضی افراد سخت باشد ولی حقیقت دارد.

منبع : fitlady.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا