تغذیه سالم

دسر رژیمی ، ۴ مدل دسر خوشمزه!

Rate this post
افرادی که تحت رژیم لاغری قرار دارند نیز دوست دارند پس از صرف هر وعده غذایی و یا در بین روز، از انواع دسرهای خوشمزه استفاده کنند. به همین دلیل این افراد به دنبال بهترین انواع دسر رژیمی هستند. در این مطلب از غفازی دایت قصد داریم چند نوع دسر رژیمی و کم کالری به شما معرفی کنیم تا با یادگرفتن انواع دسر فوری رژیمی، میان وعده‌ای خوشمزه برای خود تهیه نمایید؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

دسر رژیمی با هویج

دسر رژیمی با هویج

در این بخش می‌خواهیم یک کاپ کیک هویجی به شما یاد بدهیم که خواص بسیاری دارد و کالری آن کم است. در این دسر رژیمی با هویج سعی شده است با استفاده از قوانین رژیم کتو یا همان رژیم کتوژنیک، میزان کربوهیدرات به حداقل رسیده و تنها مقداری چربی در غذا وجود داشته باشد. این میزان چربی به جذب پیش‌ساز ویتامین A موجود در هویج که محلول در چربی است، کمک می‌کند.

برای تهیه این دسر به یک عدد تخم مرغ، نصف هویج، ۲ قاشق غذاخوری آرد بادام، نصف قاشق غذاخوری بکینگ پودر، یک قاشق چای خوری اسفرزه پودر شده، نصف قاشق غذاخوری کره آب شده، مقداری نمک و دارچین، یک قاشق زنجبیل خشک شده و مقداری گل میخک نیاز دارید. در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق غذاخوری خامه همزده، نصف قاشق اریتریتول، نصف قاشق پنیر خامه‌ای و نصف قاشق غذاخوری عصاره وانیل برای تهیه رویه کاپ کیک استفاده نمایید. می‌توانید به‌جای اریتریتول از شیرین کننده‌های گیاهی دیگر استفاده نمایید.

همچنین بخوانید:  خواص چای سیاه برای لاغری ، پوست و مو!

برای تهیه دسر رژیمی با هویج، تمام مواد لازم در تهیه آن را در یک کاسه بریزید و خوب با یکدیگر مخلوط کنید تا یکدست شوند. این دسر فوری رژیمی را به مدت یک دقیقه و نیم درون ماکروویو قرار دهید؛ چنانچه میخواهید از فر برقی استفاده کنید، باید با خلال دندان پخته شدن کاپ کیک را چک کنید. مواد لازم گفته شده برای رویه کاپ کیک را درون ظرفی مخلوط می‌کنیم و سپس در یک قیف ریخته و به‌صورت مخروطی بر روی کاپ کیک‌ها میریزیم و آنها را تزئین می‌کنیم. این دسر رژیمی با هویج نوش جان!

دسر رژیمی با پودر ژلاتین

دسر رژیمی با پودر ژلاتین

می توان به کمک پودر ژلاتین، بستنی ژلاتینی خوشمزه برای روزهای گرم تابستان تهیه کرد.

مواد لازم برای تهیه دسر رژیمی با پودر ژلاتین سه عدد تخم مرغ، ۲ قاشق عصاره وانیل، یک چهارم قاشق چای‌خوری نمک دریایی، چهار پیمانه خامه همزده، ۴ قاشق غذاخوری پودر ژلاتین و دو عدد دانه وانیل است.

به جز دانه‌های وانیل، تمام مواد را در ظرف ریخته و با یکدیگر ترکیب می‌کنیم. سپس آن‌ها را درون یک قابلمه روی بن ماری می‌گذاریم تا به نقطه جوش برسند. پس از آن که شروع به جوش زدن کردند، مواد را از روی بن ماری برمی‌داریم و سپس اجازه می‌دهیم کمی سرد شوند. سپس درون ظرفی دیگر می‌ریزیم و ظرف جدید را درون یخچال می‌گذاریم. پس از ۳ تا ۴ ساعت که در یخچال استراحت کردند، می‌توانیم این دسر رژیمی با پودر ژلاتین را به صورت اسکوپی سرو کرده و در صورت تمایل با دانه‌های وانیل تزیین کنیم.

همچنین بخوانید:  رژیم ولومتریک چیست؟

دسر فوری رژیمی

دسر فوری رژیمی با چای سبز

چای سبز خاصیت لاغرکنندگی و کالری‌سوزی دارد و بسیاری از افراد طعم آن را دوست دارند. به همین دلیل یک دسر فوری رژیمی که مناسب روزهای گرم تابستان است با چای سبز آموزش داده‌ایم.

برای تهیه بستنی چای سبز، به ۳ گرم تراشه پوست لیمو، ۲۰۰ میلی لیتر آب، ۴۵ میلی لیتر لیموترش، چهار ورق ژلاتین، ۲۰۰ گرم پنیر، ۲۰۰ میلی لیتر چای سبز و دو عدد تخم مرغ که سپید و زرده آن را جدا کرده‌ایم، نیاز داریم.

ابتدا ورقه‌های ژلاتین را در آب سرد می‌گذاریم تا خیس بخورد و پس از خارج کردن از آب، چای سبز را با آن‌ها مخلوط می‌کنیم. پس از آن ۲۰۰ میلی لیتر آب را همراه با تراشه پوست لیمو و عصاره لیمو به آن‌ها اضافه می‌کنیم. زرده تخم مرغی که جدا کرده بودیم را میزنیم و پس از آنکه یک‌دست شد، به مخلوط خود اضافه می‌کنیم و سپس خوب هم میزنیم تا ترکیب شوند. پنیر و شیرین‌کننده مورد علاقه خود را به این مواد اضافه می‌کنیم. سفیده تخم مرغ را آنقدر هم میزنیم تا پف کند و سپس به ترکیب خود اضافه می‌نماییم. این مخلوط را در ظرف مناسبی ریخته و درون فریزر می‌گذاریم تا زمانی که سفت شود. باید آن را در فواصل زمانی متناوب از فریزر بیرون آورده و خوب تکان دهیم تا کریستال‌ها و بخش‌های متبلور شده از بین برود و سپس دوباره درون فریزر قرار دهیم. آن‌قدر این دو مرحله را تکرار می‌کنیم تا بستنی ما خامه‌ای شده و به قوام مورد نظرمان برسد. دسر فوری رژیمی با چای سبز شما آماده است.

همچنین بخوانید:  ماست یونانی چیست و چه خواصی دارد؟

دسر رژیمی بدون شکر

دسر رژیمی بدون شکر

ممکن است برخی از افراد به مصرف میوه‌ها به عنوان دسر رژیمی علاقه داشته باشند؛ به همین دلیل می‌خواهیم یک دسر رژیمی با موز و توت فرنگی و گلابی و کیوی آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر رژیمی بدون شکر، یک عدد کیوی، یک عدد گلابی، ۴ عدد توت فرنگی، یک عدد موز و مقداری نعنا است. همچنین می‌توانید از شکلات تلخ برای طعم‌دهی استفاده کنید.

برای تهیه این دسر فوری رژیمی کافی است میوه‌ها را بشویید. کیوی، موز و گلابی را پوست بکنید و به قطعات کوچک تبدیل نمایید؛ سپس میوه‌ها را به ترتیب دلخواه روی سیخ‌های چوبی قرار دهید. می‌توانید دوطرف سیخ را بر روی لبه یک ظرف گود مثل کاسه قرار دهید، به‌طوریکه میوه ها در وسط باشند و شکلات تلخی که از قبل آب کرده‌اید را بر روی میوه‌ها بریزید؛ طوری‌که مقدار اضافی آن به ظرف زیر آن‌ها وارد شود. کمی نعنا درصورت دلخواه روی آن‌ها بریزید و سپس در یخچال گذاشته تا سرد شود و شکلات آن سفت گردد. دسر رژیمی بدون شکر شما آماده است.

دسر رژیمی

دسر و رژیم غذایی

در یک رژیم لاغری اصولی نباید میزان جذب ویتامین‌ها و مواد معدنی را محدود کرد ویا حج غذای مصرفی را در حدی کم کرد که نتوان نیاز روزانه بدن را تامین نمود. با این‌وجود، کاهش حجم غذای مصرفی می‌تواند در کاهش حجم معده تاثیر بگذارد و در عین حال برای تامین نیاز روزانه بدن مفید باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا