روانشناسی

رایج ترین اشتباهات مردان در زندگی زناشویی که زنان را آزار می دهد

Rate this post

همه ما در زندگی شخصی و زناشویی خود مرتکب اشتباهاتی می شویم که ممکن است از آن اطلاعی نداشته باشیم. گاهی این اشتباهات، پایه های زندگی مشترکمان را به لرزه در می آورند. در این مقاله از مجله سبزینه راه، رایج ترین اشتباهات مردان که موجب رنجش همسرانشان خواهد شد را آورده ایم. با ما همراه باشید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

رایج ترین اشتباهات مردان در زندگی زناشویی که زنان را آزار می دهد

برای اینکه زندگی زناشویی خوبی داشته باشیم لازم نیست که به دنبال معجزه باشیم! خوشبختی در زندگی زناشویی و داشتن یک زندگی زناشویی موفق بعد از ازدواج هیچ ارتباطی به رویاپردازی و ایده آل نگری نداشته و در عین حال چیزی نیست که بدون هیچ گونه تلاش و اراده ای تحقق پذیرد.

اگر واقعا قصد بهبود شرایط زندگی زناشویی خودتان را دارید یکی از بهترین اقداماتی که می توانید انجام دهید شناسایی عوامل مخرب در زندگی است که در ادامه ذکر می کنیم:

همچنین بخوانید:  بهترین خوراکی ها برای تقویت مغز و حافظه

۱- دیگر تحسینش نمی کنید

زن ها نیاز دارند که از جانب مردانشان مورد تحسین و تمجید قرار گیرند، اما بیشتر مردان تغییراتی که همسرشان در خانه و ظاهر خود ایجاد می کنند، را متوجه نمی شوند.

توصیه میکنیم اگر متوجه تغییری در خانه و ظاهر همسرتان شدید، به او بگویید تا او تصور نکند فراموشش کرده اید و برایتان ارزشی ندارد.

۲- به زنان دیگر توجه می کنید

زنان طاقت تعریف و تمجید شما از زنان دیگر را ندارند و سریعا به این کار شما واکنش نشان می دهند.

اگر می خواهید همسرتان را به اوج عصبانیت برسانید از غذا، زیبایی و خانه داری زن دیگری در مقابل او تعریف کنید اما باید عواقب این کار را به جان بخرید!

برای داشتن یک زندگی آرام به همسرتان توجه کنید زیرا او به توجه شما نیاز دارد و در واقع این توجه و تعریف شما می تواند روحیه و انرژی او را از درون زیاد کند و شما می توانید در پرتو انرژی زنانه ی او به آرامش برسید.

۳- در کارهای منزل هیچ کمکی به او نمی کنید

بیشتر مردان با اینکه می دانند همسرشان به کمک نیاز دارد دست به هیچ کاری در خانه نمی زنند و بدین طریق همسرشان را عصبانی می سازند. درست است بیشتر زنان به طور مستقیم از همسرشان کمک نمی خواهند اما اگر بدون گفتن زن همسرش به او کمک کند آن وقت است که مرد جایگاه ویژه ای در قلب زن پیدا خواهد کرد‌.

مردها باید بدانند که انجام امور خانه در روحیه همسرشان به شدت تاثیر می گذارد. برای بیشتر زن ها، کارهای خانه و تمیز بودن آن نقش مهمی در احساس شان نسبت به زندگی دارد و اینکه همسرشان در این امر به آنها کمک کند می تواند به زندگی امیدوارشان کند.

همچنین بخوانید:  ۱۴ راهکار برای مقابله با بی خوابی و بدخوابی

۴- هیچوقت به او هدیه نمی دهید

این اشتباه رایجی در میان مردان است. بعد از مدتی که کنار همسرتان زندگی می‌کنید، دیگر از شور و اشتیاق اوایل رابطه خبری نیست.

شاید از لحاظ مالی در مضیقه باشید، شاید هم زندگی کنار همسرتان روزمره و عادی شده باشد. اما فراموش نکنید که هرقدر هم از رابطه‌تان گذشته باشد، باز هم با خرید هدیه برای همسرتان خوشحالش می‌کنید.

اگر کمی برای این منظور به خودتان سختی بدهید، نتایج خوب آن را در رابطه‌تان خواهید دید.

۵- همسرتان را با زنان دیگر مقایسه می کنید

زنان شاید خود گاهی مواقع همسرشان را با مرد دیگری مقایسه کنند اما از مقایسه شدن به شدت متنفرند زیرا مقایسه کردن، احساس حقارت به زن می دهد و فکر می کند مهمترین زن در زندگی همسرش نیست.

مردی که همسر خود را با مادر، عشق گذشته یا به طور کلی هر زنی مقایسه می کند، باعث می شود همسرش احساس بی ارزش بودن بکند؛ حتی اگر منظوری پشت این مقایسه نباشد!

۶- با همسرتان صحبت نمی کنید

گاهی کنار همسرتان بنشینید و با او صحبت کنید. از روز کاری‌اش بپرسید، برایش از رؤیاهای‌تان بگویید و از علایق مشترک و هر چیز دیگری که دوست دارید صحبت کنید. تنها در این صورت است که تبدیل به بهترین دوست شما می‌شود و به معنای واقعی شریک زندگی‌تان خواهد بود.

صحبت نکردن با همسر باعث ایجاد فاصله بین شما خواهد شد و این اصلا خوب نیست!

۷- خیلی شلخته هستید

شلختگی مرد در خانه ، توهین مستقیم به زن است زیرا تلاش های او در حفظ تمیزی و نظم خانه نادیده گرفته می شود. پس اگر می خواهید همسرتان را عصبی نکنید نظافت را رعایت کنید و وسایلتان را خود از روی زمین بردارید.

همچنین بخوانید:  روانشناسی شخصیت چیست؟

۸- احساساتتان را مخفی می کنید

رابطه میان زن و شوهر محدود به کنارِ هم بودن نیست. رابطه زمانی خوب و سالم خواهد بود که زن و شوهر با مشارکت و همکاریِ یکدیگر زندگی را پیش ببرند و دوستِ هم باشند.

به همسرتان ابراز علاقه کنید، به او بگویید چقدر دوستش دارید و از بودن در کنارش لذت می برید.

اگر شما این کار را نکنید ممکن است همسرتان به‌ دنبال کسی بگردد که از ابراز احساسات حقیقی‌اش به او واهمه‌ای نداشته باشد.

۹- تاریخ های مهمی مثل روز تولد و سالگرد ها را فراموش می کنید

یادتان باشد همیشه مناسبت های خاص را به همسرتان تبریک بگویید و با خرید یک هدیه کوچک و یا یک شاخه گل از اینکه سالها در غم و شادی در کنار شما بوده تشکر کنید، باور کنید یک هدیه کوچک نیز کافیست زیرا بعد مالی هدیه زیاد مهم نیست ، این کار موجب پایداری محبت و صمیمیت می گردد.

۱۰- شرایط و احساسات همسرتان را در روابط جنسی در نظر نمی گیرید

برخی از مردان به تنش هایی که روزانه به زنان وارد می شود، بی توجهند و بدون در نظر گرفتن شرایط روحی و جسمی همسرشان از آنها توقع برقراری رابطه ی جنسی دارند. اما اقایان باید بدانند که زنها، زندگی جنسی شان را با زندگی روزمره ی خود ارتباط می دهند و از این رفتار همسرشان و درک نکردن وضعیت آنان بیزارند.

کلام آخر

اگر می خواهید همیشه شریک زندگی تان را شاد و خوشحال نگه دارید در حضور دیگران از توانایی های او تعریف و تمجید کنید وبه او احترام بگذارید و، از او قدر دانی کنید و به حرف های او گوش کنید ، آنوقت است که خواهید دید همسرتان عاشق شما خواهد شد و یک زندگی بدون تنش خواهید داشت.

منبع : gazane.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا