زیبایی

لاغری با لیزر ؛ معرفی 5 دستگاه و بررسی سازوکار هرکدام

Rate this post

لاغری با لیزر به عنوان یکی از روش‌های سریع و راحت برای کاهش چربی‌های بدن است.
برای حذف چربی‌های قسمت‌های مختلف بدن می‌توان از این روش استفاده کرد.

با خواندن این مطب در مجله زیبایی و تناسب اندام سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

این موضوع وقتی نیاز می‌شود که چاقی در قسمت‌هایی از بدن بیشتر به چشم می‌خورد. طوری که اغلب از بین بردن آنها کار بسیار دشواری است.
بهتر است با ادامه متن همراه باشید تا در ابتدا تعریفی کلی از چاقی و لاغری موضعی را برایتان بیان کنیم تا در ادامه آن ضرورت نیاز کاهش وزن با لیزر را نیز متوجه شویم. سپس سراغ معرفی انواع دستگاه‌ها برای این هدف نیز خواهیم رفت.

چاقی موضعی چیست؟

چاقی موضعی به عنوان بدترین نوع از چاقی برای افراد است. اگر فردی به صورت متعادل چاق باشد، با ورزش کردن و رژیم غذایی مناسب می‌تواند لاغر شود و با کاهش وزن، چربی در نقاط مختلف بدن نیز کاهش خواهد یافت.

در مقابل گاهی اوقات برخی از افراد، قسمت‌هایی از بدنشان وزن و سایزی نرمال دارند، اما قسمت‌هایی از بدن آنها نسبت به سایر قسمت‌ها چاق‌تر و بزرگتر به نظر می‌رسند.

در این میان روش‌هایی برای لاغری وجود دارند که برای لاغری موضعی در افرادی که از چاقی در برخی قسمت‌های بدن، رنج می‌برند بسیار مناسب هستند.

برخی ورزش‌ها تا حدی به بهبود این عدم همخوانی سایزها کمک می‌کنند اما گاهی این راه حل‌ها موثر واقع نمی‌شوند و افراد همواره به دنبال راهکارهایی برای تناسب اندام و سایز می‌گردند. دستگاه‌های لاغری با لیزر ابداع شده‌اند تا به افراد در این وضعیت یاری رسان باشند.

لاغری با انواع دستگاه‌های لیزری

از انواع لیزر برای کاهش وزن و کاهش چربی می‌توان بهره برد.
افرادی که مبتلا به اضافه وزن و چاقی مفرط هستند، می‌توانند از روش‌های لاغری با جراحی استفاده کرده و سپس چربی‌های باقی مانده را توسط لیزر از بدن خارج کنند.

از لیزر می‌توان به عنوان راه حلی در کنار سایر روش‌ها برای کاهش چربی بهره برد. کاهش وزن توسط رژیم‌های غذایی و فعالیت‌های ورزشی برای برخی افراد کافی نیست. در نتیجه می‌توان از روش‌هایی مثل لاغری با لیزر برای از بین بردن چربی‌های انباشته شده و اشباع استفاده کرد.

توان لیزر مشخص می‌کند که برای لاغری کدام قسمت مناسب‌تر است. لیزر می‌تواند چربی‌های داخل سلولی را آزاد کرده و با انجام فعالیت‌های بدنی منجر به تخلیه و دفع آنها شود. با چند جلسه رفتن به مطب پزشک و تحت درمان قرار گرفتن می‌توان به نتیجه ایده آل و مورد نظر دست یافت.

همچنین بخوانید:  50 ایده جالب بافت آفریقایی برای 2022 (قسمت اول)

انواع دستگاه‌های لاغری با لیزر

1. دستگاه لاغری لیپولیزر

به عنوان بهترین روش برای لاغری موضعی به این روش می‌توان اشاره کرد. از جمله لیزرهای بی خطر و کم‌تهاجم به شمار می‌رود که برای انجام لیپوساکشن می‌تواند به فرد در رسیدن به اندام متناسب کمک کند.

لیزر لیپولیز با شدت پایین و دمای سرد برای از بین بردن چربی‌های اضافی در نقاط مختلف به کار برده می‌شود. این روش جزء جراحی‌های زیبایی محسوب می‌شود. قسمت‌هایی از جمله غبغب، سینه مردان، بازوها، ران‌ها، صورت، باسن و چربی‌های ناشی از زایمان و قسمت‌های دیگر بدن را می‌توان با این روش لاغر کرد.

تنها با ایجاد دو یا یک سوراخ کوچک به قطر یک یا دو میلی‌متر به وسیله میکرو کانولا، نیروی مشخصی به چربی‌های مورد نظر وارد می‌شود. در پی آن چربی‌ها شکسته شده و در طول فرایندهای متابولیسمی بدن به صورت طبیعی و به مرور زمان خارج می‌شوند.

لیپولیزر چه عوارضی دارد؟

از آنجایی که این روش یکی از بهترین روش‌های لاغری موضعی است، عوارض بسیار کمی را بر جای می‌گذارد. از عوارض احتمالی این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

این دو مورد اغلب بعد از استفاده از لیپولیزر بروز داده می‌شوند. البته معمولا پس از چند روز از بین می‌رود. در صورتی که بعد از عمل، از محل لیزر خوب مراقب شود، آن قسمت دچار عفونت نخواهد شد.

لیپولیز برای چه افرادی مناسب‌تر است؟

با توجه به متفاوت بودن مقدار چربی در افراد مختلف، لاغری با لیزر لیپولیز مناسب برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که زیر پوست خود یک تا 6 سانتی‌متر چربی دارند. برای چربی کمتر و یا بیشتر از این مقدار، روش مناسبی محسوب نمی‌شود.

علاوه بر این موضوع افرادی که با این روش قصد کاهش سایز دارند لازم است تا از سلامت پوست برخوردار باشند و همینطور از افتادگی پوست شدید برخوردار نباشند. اما خوشبختانه امروزه روش‌هایی نیز برای حذف پوست اضافه ایجاد شده است که می‌تواند پس از لاغری با لیپولیز موثر واقع شود.

2. دستگاه لاغری هایفو لیپولیز

در این روش از دستگاهی به نام لیپوسونیک برای برداشتن چربی‌های انباشته شده استفاده می‌شود. در نتیجه کاهش سایز اطراف کمر نیز برای فرد حاصل خواهد شد. این روش بدون نیاز به عمل جراحی است و عوارض جانبی برای بدن و حتی سلول‌ها به همراه ندارد.

در این روش نیز از تکنولوژی به کار گرفته شده در سونوگرافی استفاده می‌شود که موجب مرگ همیشگی سلول‌های چربی خواهد شد. در عمق 1 الی 2 سانتی متری زیر پوست امواج متمرکز برای لاغری با لیزر وارد شده و روی سطح پوست سوختگی و آسیبی را وارد نخواهد کرد.

با وارد کردن امواج فراصوت در منطقه مورد نظر از بدن، در هر جلسه فرد 3 الی 5 سانتی متر، چیزی بیش از یک سایز، از منطقه تحت درمان از دست می‌رود.

همچنین بخوانید:  چگونه موی آسیب‌دیده را ترمیم کنیم؟

لاغری با هایفو لیپولیز برای چه افرادی مناسب‌تر است؟

این روش لاغری با لیزر، برای جنسیت‌های مختلف مناسب است اما برای افراد با بیماری خاص اغلب توصیه نمی‌شود. این روش بسیار عالی برای افرادی است که نیاز به حذف چربی‌های زائد در ناحیه شکم و پهلوها دارند. البته طبق نیاز ممکن است از این روش برای لاغری سایر قسمت‌ها مانند لاغری ران نیز به کار برده شود.

اغلب در مواردی که شاخص توده بدنی یا BMI افراد بالاتر از 30 باشد نیز این روش توصیه می‌شود. معمولا سه ماه بعد از استفاده از این روش نتیجه کاهش سایز 3 الی 5 سانتی‌متری بروز داده خواهد شد. البته لازم به ذکر است دو هفته پس از انجام این روش کاهش سایز دیده می‌شود و تا 6 ماه ممکن است اثرگذاری کامل آن زمان نیاز داشته باشد.

3. دستگاه لاغری اولترا کویتیشن

برای بهره بردن از این روش نیازی نیست پزشک حضور داشته باشد و به عنوان یک روش نظیر سونوگرافی که توسط امواجی با فرکانس پایین و شدت بالا، در سالن‌های ورزشی نیز برای لاغری از آن استفاده می‌شود.

در این روش از امواج فراصوت برای حمله به چربی‌های رسوب کرده در بافت‌ها استفاده می‌شود. قسمت‌هایی از بدن مثل پهلوها، باسن، زانوهای داخلی، سینه مردان و شکم را با این روش می‌توان لاغر کرد.

لاغری با لیزر کویتیشن چه عوارضی دارد؟

معمولا در این روش، عوارض چندانی برای فرد ایجاد نمی‌شود. اما ممکن است علاوه بر اینکه بافت چربی می‌سوزد، بافت‌هایی نظیر بافت‌های ماهیچه‌ای یا عصبی نیز تحت تاثیر قرار بگیرند.
حتی گاهی ممکن است چربی‌های آزاد شده در بدن رها شده و وارد جریان خون شوند.

جالب است بدانید با انجام این روش، مقدار چربی موجود در خون افزایش می‌یابد.
این موضوع به صورت موقت ایجاد می‌شود معمولا پس از مدتی از بین می‌رود. اما افرادی که به صورت ژنتیکی یا بر اساس سبک زندگی نادرست، به کلسترول بالای 300 و تری گلیسیرید بالای 500 مبتلا هستند، نباید از این روش استفاده کنند. همچنین باید در مورد این موضوع به پزشک خود اطلاع دهند.

همچنین این روش برای خانم‌های باردار و شیرده، اصلا روش مناسبی نیست. به هیچ وجه نباید از این روش برای کاهش چربی استفاده کنند.
حتی افرادی که به تازگی وضع حمل کرده‌اند نیز باید مدتی صبر کنند سپس سراغ این روش برای کاهش وزن بروند.

نکته دیگری که در رابطه با این روش وجود دارد، افرادی هستند که وسیله الکترونیکی در بدن خود دارند. مانند افرادی که از دستگاه ضربان ساز قلب استفاده می‌کنند. حتی باید افرادی که بیماری قلبی دارند، پیش از استفاده از این روش، به پزشک خود آن را اطلاع دهند.

در حالت کلی پیش از انجام لیزر کویتیشن باید وجود هر نوع بیماری یا شرایط خاص را به پزشک اطلاع داد.

4. لاغری با لیزر و امواج رادیو فرکانسی

این روش که با نام RF نیز شناخته می‌شود.
با گرم شدن سلول‌های چربی، بافت همبند شکسته می‌شوند و رها سازی اسیدهای چرب بدن شکل می‌گیرد. بعد از آن وارد سیستم لنفاوی شده و بافت‌های چربی کوچک می‌شوند. این موضوع لاغری فرد را در پی دارد. این روش بسیار مناسب برای رفع شلی و افتادگی پوست بر اثر چاقی و موارد بسیار کاربردی نظیر آن است.

همچنین بخوانید:  تخم‌ مرغ یا تخم پرندگان؟

این روش ممکن است قرمزی و التهاباتی ایجاد کند که پس از چند روز از بین می‌رود. با استفاده از این روش در برخی افراد ممکن است در سطح پوست قسمت تحت درمان تو رفتگی‌ها و حساسیت ایجاد شود.

5. لاغری با لیزر استرابری

با استفاده از این روش لاغری با لیزر در کنار رژیم غذایی اصولی، لاغری تضمینی ایجاد خواهد شد. این نوع از لیزر از مجموعه‌ای سرد که کاملا بی‌ضرر هستند تشکیل شده است.

لیزر استرابری به شکل یک کمربند طراحی شده است که این لیزرها را در کنار یکدیگر روی شکم یا موضع قرار می‌دهند. بعد از آن امواج به بافت چربی نفوذ می‌کنند و به مرور زمان سبب کاهش سایز و کاهش چربی می‌شوند.

حداقل 10 دقیقه زمان برای قرار دادن این کمربند بر روی موضع مورد نظر در نظر گرفته می‌شود. البته گاهی با توجه به حجم چربی موجود، ممکن است این زمان تا 20 دقیقه یا بیشتر طول بکشد. نتیجه لاغری با لیزر استرابری اغلب در همان جلسه مشاهده می‌شود و پس از اتمام لیزر، مجدد سایز اندازه‌گیری خواهد شد.

برای لاغری با لیزر استرابری معمولا بیش از 8 جلسه و دو مرتبه در هفته باید زمان صرف شود. همچنین در کنار آن باید فعالیت بدنی مناسب و رژیم غذایی تنظیم شده توسط پزشک را رعایت کرد.

لاغری با لیزر مناسب چه افرادی است؟

پس از شناختی که نسبت به دستگاه‌های لاغری با لیزر بدست آمد، بهتر است بدانیم این روش برای لاغری مناسب چه افراد با چه شرایطی است؟

  • این روش‌ها برای افرادی که اضافه وزن زیادی ندارند و به دنبال لاغری موضعی هستند بسیار مناسب است.
  • افرادی که بر اثر بالا رفتن سن، استخوان‌های ضعیف و حساس دارند و توان ورزشی ندارند.
  • وقتی چربی‌ها به حدی اشباع شده و رسوب کرده‌اند که با ورزش و رژیم‌های غذایی از بین نمی‌روند، لاغری با لیزر بسیار مناسب است.
  • افرادی که صحت و سلامت جسمانی و روانی کامل دارند.
  • افرادی که سابقه بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی و حتی دیابت را ندارند.
  • برای افرادی که به مصرف داروهای ضد انعقاد خون نیازی ندارند مناسب است.

در این میان افرادی نیز هستند که انواع رژیم لاغری را تجربه کرده و نتیجه مد نظر را بدست نیاورده‌اند، بهتر است سراغ روش‌های لاغری با لیزر بروند تا به نتیجه مطلوب برسند.
اما در پی دست یافتن به کاهش وزن با لیزر باید روند درستی از رژیم غذایی را پیش ببرند تا مجدد به چرخه چاق و لاغر شدن، وارد نشوند.

سخن پایانی

بهتر است افراد همواره سعی کنند تا با رژیم غذایی مناسب و اعتدال در خورد و خوراک در کنار فعالیت‌های ورزشی، وزن ایده آل خود را حفظ کنند.
معمولا این نوع از سبک زندگی برای داشتن تناسب اندام همیشگی کاملا موثر است.
اما در صورتی که به روش‌های لیزری برای درمان اضافه وزن رجوع کردند، لازمست تا بعد و در حین دوره درمان تحت دستگاه‌های لاغری با لیزر همواره وعده‌های غذایی خود را کنترل شده مصرف کنند و اعتدال را رعایت کنند تا مجددا چربی‌ها برنگردند.

منبع : quickfit.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا