سلامتی

گیاهانی که باید مبتلایان به قندخون و دیابت مصرف کنند

Rate this post

در ادامه گیاهان دارویی بسیار مفیدی را به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به جنگ دیابت بروید.

با خواندن این مطب در مجله سلامتی سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

تمامی گیاهان و ادویه‌جات که در این مطلب آورده شده خواص ضد دیابتی و یا ضدالتهابی دارند و می‌توانند موجب کاهش التهابات مزمن در بدن شوند، فقط کافی است آن‌ها را روی همه‌ غذاها بپاشید. همراه مجله سبزینه راه باشید تا با گیاهان موثر در درمان دیابت بیشتر آشنا شوید.

گیاهان موثر در درمان دیابت

گیاه خوش عطر ریحان

این گیاه به سالاد، سوپ و پاستا عطری خوشایند می‌بخشد. در مطالعه‌ای درباره‌ دم‌نوش‌های گیاهی مشخص شد زردچوبه، رزماری، مرزنجوش، پونه، و ریحان، پنج پیشتاز حاوی فلاوونوید‌ها هستند. ریحان، به طور خاص قند خون را کاهش می‌کند.

دیابت

گیاه بابونه

بابونه قند خون را کاهش می‌دهد و با دفع قند از خون و ذخیره‌ آن در کبد مانع از عوارض دیابت می‌شود. پس از یک روز کاری سخت، دم‌نوشی آرامش‌دهنده‌تر و تسکین‌دهنده‌تر از یک فنجان چای بابونه وجود ندارد.

پودر دارچین

براساس مطالعات متعدد مشخص شد دارچین قند خون را کاهش می‌دهد. مصرف دارچین همراه با غذا، التهابات را التیام بخشیده و در نتیجه‌ کاهش کلسترول و افزایش سوخت و ساز بدن، منجر به کاهش وزن می‌شود. البته، مادامی که دارچین را می‌پزید، فواید آن را خنثی می‌کنید.

همچنین بخوانید:  ویتامین ضد پوکی استخوان

زیره‌ سبز

زیره‌ سبز نوعی ادویه‌ از خانواده‌ جعفری است که با عدس قرمز یا برنج قهوه‌ای تناسب خوبی را پدید می‌آورد. از آن سخاوتمندانه بهره ببرید، زیره، قند خون و کلسترول را کاهش می‌دهد. زیره همچنین تاثیری مثبتی بر بیماری‌های مزمن ناشی از دیابت دارد که بسیار نیز خطرناک هستند.

شوید

شوید همراه با ماهی، تخم مرغ و قارچ بسیار لذیذ است. سال‌ها پیش به‌طور عمده برای افزایش شیر زنان استفاده می‌شد. اما درحال حاضر به عنوان گیاهی موثر در مبارزه با دیابت شناخته شده است.

رازیانه

رازیانه وقتی به عنوان سبزی خورده می‌شود، طعمی بی‌نظیر دارد. از سوی دیگر، دانه‌ این گیاه عطری قوی‌ دارد، دم‌نوش رازیانه برای نفخ نوزادان فوق‌العاده است. هم سبزی و هم دانه‌ آن شامل ترکیباتی شیمیایی است که با دیابت مبارزه می‌کند.

سیر

سیر در کنار ریحان، پونه و روغن زیتون طعم و مزه‌ خاصی به غذاها می‌بخشد. سیر برای عملکرد قلب مفید است و از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند، درست مانند پیاز، موسیر، پیازچه که همگی از یک خانواده هستند. اگر به خواص خوراکی‌ها علاقه‌مند هستید مطلب از خواص پادشاه میوه‌های پاییزی چه می‌دانید! را بخوانید.

پیشگیری از دیابت با این گیاهان

زنجبیل

زنجبیل گیاهی فوق‌العاده در مبارزه با دیابت و چربی خون بالاست، زیرا به طرق مختلف با دیابت مبارزه می‌کند و حتی به کاهش وزن نیز کمک می‌کند.

گیاه ‎‏نعناع‎

‎نعناع فلفلی شامل آنتی اکسیدان‌های طبیعی‎ ‎ضد دیابت‎‎، بیماری ‏قلبی، پیری و‎ ‎سرطان‎ ‎هستند. طعم فوق‌العاده‌ای به چای می‌دهد. دم‌نوش تازه‌ی آن را جایگزین چای کیسه‌ای ‏نمائید. نعناع عضلات نزدیک معده و مری را آرام می‌کند؛ افراد مبتلا به رفلاکس باید از نعناع دوری کنند. اما برای سایرین یک ‏نوشیدنی خوش طعم است که به گوارش کمک می‌کند‎.

همچنین بخوانید:  این آجیل سلامت قلب شما را تضمین می‌کند

‎‏مریم گلی‎

مریم گلی حاوی آنتی‌اکسیدان‌های ضد دیابت است. طعم قوی آن در خورشت‌ها عالی ‏است، در عین حال دم‌نوشی آرامش بخش و تسکین دهنده است.

‎‏زردچوبه‎‎

‎زردچوبه، یک پای ثابت ادویه‌ کاری است. ‏احتمالا بهترین داروی گیاهی یا ادویه برای پیشگیری از سرطان است. زردچوبه ادویه‌ایی ایده‌آل برای مبتلایان به دیابت ‏است، تحقیقات نشان می‌دهد زردچوبه از خاصیت ضدالتهابی، ضدپیری، آنتی‌اکسیدانی، محافظت عصبی، ‏محافظت از قلب، کاهش‌دهنده‌ وزن و عملکرد ضد عفونی‌کنندگی برخوردار است.

دیابت و گیاهان

 

منبع : deltapayam.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا