تغذیه سالم

رژیم لاغری یک روز در میان ، یک نمونه رژیم فستینگ !

Rate this post

این روزها افراد بسیاری به دنبال انواع رژیم لاغری سریع رایگان هستند که بتوانند در مدت زمان کوتاهی، میزان زیادی وزن کم کنند؛ به همین دلیل زمانی رژیم کتوژنیک و رژیم کانادایی در بین مردم طرفداران زیادی پیدا کرده بود و ادعا می‌کرد در مدت زمان ۱۳ روز می تواند میزان زیادی کاهش وزن ایجاد کند؛ اما همانطور که در مطلبی دیگر از سایت سبزینه راه توضیح دادیم، رژیم کانادایی به دلیل سرعت بالا و کاهش وزن زیاد، نه‌تنها سبب می‌شود سلامت افراد به خطر بیفتد، بلکه فرد به سرعت به وزن قبلی خود باز می‌گردد و حتی ممکن است افزایش وزن بیشتری داشته باشد.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

به همین دلیل در این مطلب به سراغ یکی دیگر از انواع رژیم های لاغری رفتیم که به آن رژیم لاغری فستینگ یک روز در میان می‌گویند که یک نوع از رژیم فستینگ است.در این مطلب از سبزینه راه می‌خواهیم شما را با یک نمونه رژیم فستینگ یا همان رژیم فستینگ یک روز در میان، آشنا نماییم؛ پس با ما همراه باشید.

/>

رژیم لاعری یک روز در میان

رژیم لاغری فستینگ به پنج شکل انجام می‌شود که شاید معروف‌ترین آن رژیم لاغری یک روز در میان باشد. در رژیم فستینگ شرایطی همچون روزه داری برای بدن به وجود می‌آید که سبب می‌شود بدن از چربی‌های ذخیره استفاده نماید و در نتیجه کاهش وزن و لاغری اتفاق بیفتد و این خاصیت آن مشابه رژیم کتوژنیک عمل می‌کند.

از فواید رژیم فستینگ می‌توان به کاهش وزن متعادل و ماندگاری آن اشاره کرد، همچنین این رژیم برای بیشتر افراد چاق، به جز زنان باردار و شیرده، قابل انجام است و می‌توان آن را به مدت طولانی ادامه داد. همچنین نسبت به سایر رژیم‌ها بدن فرد پروتئین سوزی کمتری انجام داده و بیشتر چربی‌های ذخیره‌ای در طی فرایند چربی سوزی، از بین می‌روند. شما می‌توانید یک نمونه رژیم فستینگ را بر اساس شرایط خود انتخاب نموده و ادامه دهید؛ البته بهتر است پیش از آن، با یک مشاوره تغذیه مشورت نمایید.

همچنین بخوانید:  انواع مکمل های بدنسازی و فواید آنها

چگونه رژیم فستینگ بگیریم

چگونه رژیم فستینگ بگیریم !

رژیم فستینگ پنج نوع دارد که به آن‌ها رژیم فستینگ یک روز در میان، رژیم جنگجو، رژیم ۸/۱۶، رژیم فستینگ ۲۴ ساعته و رژیم فستینگ ۵ به ۲ می‌گویند. اینکه چگونه رژیم فستینگ بگیریم را برای هر یک از این پنج نوع به صورت خلاصه بیان کرده‌ایم:

رژیم لاغری یک روز در میان

در این نوع رژیم، فرد رژیم غذایی خود را به صورت یک روز در میان و متناوب تنظیم می‌کند؛ به این صورت که در یک روز هیچ غذایی مصرف نمی‌شود و در روز دیگر، رژیم غذایی عادی فرد رعایت می‌گردد. البته برخی از افراد در رژیم لاغری یک روز در میان، یک روز کالری غذای خود را به ۵۰۰ کالری می‌رسانند و در روز دیگر رژیم غذایی عادی خود را دارند.

رژیم غذایی جنگجو

در این رژیم فرد در تمام طول روز، تنها مجاز مصرف میوه و سبزی‌ها است، اما شب می‌تواند یک وعده شام به صورت عادی مصرف نماید.

رژیم فستینگ ۸/۱۶

این نوع رژیم فستینگ بیشتر از سایرین به روزه شباهت دارد و در طی آن فرد به مدت ۱۶ ساعت هیچ چیز نمی خورد و ۸ ساعت می‌تواند هر غذایی که دوست دارد، میل کند. البته لازم به ذکر است، عموماً در این روش همچون سایرین، صبحانه نیز حذف می‌شود؛ یعنی رژیم بهتر است از صبح شروع شود.

همچنین بخوانید:  انواع گریپ فروت چیست و خواص جالب آن کدام است؟!

لاغری در یک روز

در این شکل از رژیم فستینگ، فرد ۲۴ ساعت کامل، اما تنها یک یا دو روز در هفته، هیچ غذایی مصرف نمی‌کند؛ اما در باقی روزهای هفته رژیم غذایی عادی خود را دارد.

فستینگ ۵ به ۲

آخرین نوع رژیم چاقی در این گروه است که بسیار به رژیم ۲۴ ساعته شباهت دارد؛ زیرا فرد تنها برای دو روز تحت رژیم قرار می‌گیرد و ۵ روز دیگر هفته وعده غذایی عادی خود را میل می‌کند. تفاوت آن دو رژیم، این است که در دو روز رژیم، کالری دریافتی فرد به ۵۰۰ کالری می‌رسد و برخلاف رژیم ۲۴ ساعته به صورت کامل حذف غذایی صورت نمی‌گیرد.

رژیم لاغری یک روز در میان ، یک نمونه رژیم فستینگ !

دو نکته‌ی مهمی که در ارتباط با انواع رژیم های فستینگ باید بدانید، این‌ها هستند:

  • در زمان‌هایی که می‌توانید وعده‌های غذایی عادی مصرف کنید، حتماً از غذاهای سالم که ارزش غذایی بالایی دارند و انواع مواد مغذی را به بدن شما می رسانند، استفاده کنید.
  • در رژیم لاغری یک روز در میان یا رژیم ۲۴ ساعته که به مدت یک روز کامل هیچ غذایی نباید مصرف کنید؛ می‌‌توانید آب، چای و قهوه، بدون شکر، قند و هر ماده دیگری که قند داشته باشد، مصرف کنید.

رژیم فستینگ یک روز در میان

رژیم فستینگ یک روز در میان

رژیم لاغری یک روز در میان ر اغلب به افرادی پیشنهاد می‌کنند که دچار استپ وزنی شده‌اند و به همین دلیل هیچ نوع رژیم غذایی روی آن‌ها تاثیر ندارد؛ این رژیم می‌تواند بدن شما را از این حالت خارج کند.

در حقیقت استپ وزنی به این دلیل اتفاق می‌افتد که بدن فرد، مدتی زیاد یا به دلیل رژیم‌ها متوالی، در حالت قحطی و گرسنگی قرار گرفته است (مثل حالتی که در رژیم کانادایی به‌وجود می‌آید) و به همین دلیل احساس خظر کرده و چربی را به‌صورت ذخیره نگه می‌دارد، تا در صورت لزوم برای اعمال حیاتی بدن از آن استفاده کند و به‌جای آن از پروتئین برای تامین انرژی استفاده می‌کند و عضلات فرد از بین می رود.

همچنین بخوانید:  همه چیز درباره خواص چای سبز برای لاغری

اما در رژیم لاغری یک روز در میان، همچون رژیم کتوژنیک، چربی و چاقی فرد که به‌صورت گلیکوزن در کبد ذخیره شده است، می‌سوزد و پروتئین‌‌سوزی کمتری اتفاق می‌افتد. روز اول به دلیل شوکی که به بدن، بر اثر ۲۴ ساعت گشنگی وارد می‌شود، سبب می‌شود بدن، از چربی‌های خود استفاده کند تا انرژی مورد نیاز خود را تامین کند.

در روز بعد، که غذا خورده می‌شود، بدن به این نتیجه می رسد که در شرایط قحطی قرار نگرفته و مانع از عدم استفاده از چربی ذخیره‌ای می‌شود. انجام رژیم فستینگ یک روز در میان به دلیل شرایط متناوب و مشابه با روزه، می‌تواند متابولیسم بدن را بهبود دهد و نه‌تنها به بدن فرد چاق، از نظر تحمل رژیم غذایی فشاری وارد نمی‌شود، بلکه چربی سوزی انجام گرفته و کاهش وزن رخ می‌دهد.

یک نمونه رژیم فستینگ

رژیم یک روز درمیان برای لاغری

با وجود اینکه راهکار انجام رژیم فستینگ یک روز در میان را برای شما توضیح دادیم و یک نوع رژیم لاغری سریع رایگان است که برای هرکس قابل اجراست؛ اما ممکن است نتیجه‌ای که می‌خواهید را از آن دریافت نکنید و یا با بدن شما سازگار نباشد. بنابراین بهتر است پیش از اقدام به گرفتن رژیم یک روز درمیان برای لاغری، حتما با یک مشاور تغذیه مشورت نمایید.

همچنین یک مشاور تغذیه مجرب، می‌تواند به شما در پیدا کردن رژیم مناسب خودتان کمک کند تا نیاز شما را از امتحان کردن انواع رژیم های لاغری، برطرف نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا