روانشناسی

شخصیت‌شناسی از روی خوراکی های مورد علاقه !

Rate this post

شخصیت‌شناسی به مدد رفتار‌های ساده از موضوعات مورد علاقه بسیاری از افراد است. برای همین هم مطالبی، چون مدل خوابیدن شما که نشان می‌دهد چه شخصیتی دارید یا گل مورد علاقه شما که ویژگی‌های شخصیتی شما را نشان می‌دهد و … جذاب هستند.

اما واقعیت این است که بسیاری از این مطالب، هیچ پشتوانه علمی- پژوهشی ندارد و تنها بر اساس ذوق نویسنده تنظیم شده و قابل اتکا نیستند. اما در برخی زمینه‌ها آن‌قدر مطالعات علمی انجام شده است که بتوانیم به مدد رفتار‌های روزمره، شناختی از شخصیت خود پیدا کنیم.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

شخصیت‌شناسی از روی علاقه‌ به غذاها

در این مقاله از مجله سبزینه راه، می‌خواهیم به یکی از این حوزه‌ها سرک بکشیم و نگاهی به مطالعات در این زمینه داشته باشیم.

شخصیت‌شناسی از روی علاقه‌ به غذاهای تند

مطالعه‌ای که توسط دانشگاه پنسیلوانیا انجام شده است، نشان می‌دهد علاقه به غذا‌های تند می‌تواند نشان‌دهنده یک ویژگی شخصیتی مشخص باشد.

طبق این مطالعه افرادی که تمایل به کسب هیجان دارند ودر اصطلاح هیجان‌خواه هستند، بیشتر احتمال دارد سراغ غذا‌های تند بروند. البته این موضوع عجیب هم نیست.

همچنین بخوانید:  چگونه با یک فرد افسرده صحبت کنیم؟

زمانی که ما غذایی تند می‌خوریم، (به ویژه اگر عادت به این کار نداشته باشیم) سطح هورمون آدرنالین در بدن ما افزایش می‌یابد. این همان اتفاقی است که در زمان انجام کار‌های هیجان‌انگیز دیگر هم تجربه می‌کنیم.

شناخت شخصیت از روی علاقه‌ به کربوهیدرات ها

برخی مطالعات نشان می‌دهد افرادی که علاقه زیادی به مصرف مکرر برنج، نان، ماکارونی و غذا‌هایی با کربوهیدرات بالا دارند، به احتمال زیاد افراد خطرپذیری نیستند. در بین این افراد ممکن است تمایل نداشتن به تغییر بیشتر دیده شود.

این افراد غالبا با مرز‌های تعریف شده مشکل چندانی ندارند و البته که با شرایط تکراری راحت‌تر از بقیه کنار می‌آیند.

شخصیت شناسی از روی علاقه‌ به مرکبات

محققان برزیلی در یکی از مطالعات خود متوجه شدند بین تمایل به استفاده از مرکبات و اضطراب افراد ممکن است رابطه‌ای وجود داشته باشد.

این محققان پی بردند با افزایش سطح اضطراب، افراد تمایل بیشتری به مصرف مرکبات پیدا می‌کنند، اما چرا این‌گونه است؟ رایحه مرکبات آرامش‌بخش است.

این محققان می‌گویند به نظر می‌رسد بسیاری از افراد بدون این‌که خودشان متوجه باشند زمانی که مضطرب هستند، جذب مرکبات و رایحه خوش آن می‌شوند تا به این وسیله میزان اضطراب خود را کاهش دهند.

شخصیت‌شناسی براساس علاقه‌ به ادویه های مختلف

برخی مطالعات می‌گویند بین تمایل ما به مصرف ادویه‌های مختلف و ویژگی‌های شخصیتی ما هم ممکن است ارتباط وجود داشته باشد.

این مطالعات نشان می‌دهد افرادی که تمایل به مصرف ادویه‌های مختلف دارند، به احتمال زیاد افرادی دقیق هستند که به جزئیات توجه دارند. اما چرا این دو موضوع با هم ارتباط دارد؟ تمایل به مصرف ادویه‌های مختلف با داشتن قدرت چشایی بالا در ارتباط است.

همچنین بخوانید:  ۱۳ فعالیت ساده برای رشد و تقویت مغز نوزاد

محققان می‌گویند احتمال دارد قدرت بالای چشایی عاشقان ادویه به واسطه قوی‌تر بودن پیام‌رسان‌های سیستم عصبی در این افراد باشد. این قوی‌تر بودن پیام‌رسان‌های عصبی باعث می‌شود تا دیگر حس‌های این افراد هم قوی‌تر از دیگران باشد و این موضوع دقت و جزئی‌نگری این افراد را افزایش می‌دهد.

همچنین بخوانید: ۲۰ خاصیت اعجاب انگیز ترکیب عسل و دارچین

شخصیت‌شناسی براساس علاقه‌ به طعم‌های تلخ

محققان اتریشی در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدند که تمایل به طعم تلخ با رفتار‌های ضداجتماعی و خشونت ارتباط دارد. بر اساس پژوهش‌های این محققان افرادی که غذا‌های تلخ دوست دارند، بیشتر احتمال دارد که دست به آزار دیگران بزنندو قوانین را زیر پا بگذارند.

شاید با خواندن نتیجه این مطالعه به دوست جدید خود که عادت به خوردن قهوه تلخ دارد، بدبین شده باشید. پیش از نتیجه‌گیری کلی درباره دوست‌تان در نظر داشته باشید که این مطالعه تنها احتمال بالاتر این رفتار‌ها را اعلام کرده و رابطه علت و معلولی بین این دو موضوع برقرار نیست.

شخصیت‌شناسی از روی علاقه‌ به شکلات

اما بیشترین تعداد مطالعات در خصوص طعم غذای مورد علاقه و ویژگی‌های شخصیتی را شاید بتوانیم رابطه بین انتخاب طعم شیرین و ویژگی‌های شخصیتی در نظر بگیریم. برخی مطالعات نشان می‌دهد افرادی که طعم شیرین دوست دارند، راحت‌تر با بقیه کنارمی آیند و همراهی بیشتر با اطرافیان دارند.

البته در کنار این نتیجه‌گیری برخی بررسی‌ها که به صورت اختصاصی روی علاقه به شکلات انجام شده است، نشان می‌دهد افرادی که علاقه زیادی به شکلات دارند افرادی احساساتی هستند و ممکن است به واسطه این احساساتی بودن، کمی آسیب‌پذیرتر از دیگران باشند.

همچنین بخوانید:  ۱۴ ویژگی شخصیتی که باعث نابودی رابطه عاطفی می شود
منبع : gazane.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا