طب سنتی

صابون های ارگانیک تضمین سلامت پوست شما

Rate this post

صابون های طبیعی یا صنعتی ؟

امروزه اکثر جوامع در جهت حفظ یک سبک زندگی سالم به محصولات سالم و ارگانیک رو آورده اند.
اما اکثر این افراد به جنبه های محصولات ارگانیک برای زیبایی توجه نمیکنند . آن هم انتخاب محصولات ارگانیک و مناسب برای مراقبت از پوست میباشد.

با خواندن این مطب در مجله تغذیه سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

صابون ها و لاین های آرایشی صنعتی به ظاهر بی ضرر به نظر میرسند ، اما در واقعیت اینگونه نیستند. متاسفانه مصرف کنندگان صابون های آرایشی تجاری از ضرری که به خودشان و محیط زیست با خرید این محصولات شیمیایی میزنند آگاه  نیستند. اگر توجه کرده باشید تابحال هیچ برند آرایشی یا لاین محصولات زیبایی کمپینی را برای انتشار تاثیرات منفی محصولات خود تشکیل نداده است . تنها هدف برند های آرایشی این است که مردم باور کنند که آن ها بهترین محصولات زیبایی را ارائه میدهند و با بسته بندی های زیبا و ادعاهایی که برای محصولاتشان مطرح میکنند خریدار را جذب میکنند.

همچنین بخوانید:  بارد‌ار شد‌ن زبان نشانه‌ چیست؟

پشت پرده های تولید صابون های تجاری :

صابون های زیبایی که به بازار عرضه میشوند در واقع صابون نیستند ، این محصولات مواد شوینده ای هستند که از مواد ناملایم و مواد کف زا تشکیل شده اند.
در طی مراحل صابون سازی ماده ای بنام گلسیرین تولید میشود . گلیسیرین دارای فواید بیشماری برای سلامت پوست میباشد. این ماده به قدری با ارزش است که از صابون خارج شده و در تولید سایر محصولات آرایشی مانند لوسیون ها و مرطوب کننده ها استفاده میشود. متاسفانه به عنوان جایگزین برای این ماده با ارزش از مواد شیمیایی که خواص مشابه داشته باشد استفاده میکنند که موجب خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوست میشود .

طبق آزمایشات انجام شده مواد شیمیایی موجود در اکثر صابون های آرایشی تا 12 ساعت بر روی پوست باقی میماند و در طولانی مدت ممکن است فرد را دچار بیماری کند.

مشکل اساسی دیگر این صابون ها و محصولات زیبایی صنعتی ورود باقی مانده این صابون ها به سیستم آب و فاضلاب و راه یافتن این سموم به آبراه ها میباشد. طبق مطالعات انجام شده در کشورانگلستان مواد شیمیایی حاصل از مواد شوینده که به داخل اقیانوس ها و دریا ها نشت میکنند دارای پارابن و فتالات هستند. این مواد به شدت با بیماری هایی که حیوانات و انسان ها را تحت تاثیر قرار میدهند در ارتباطند.

نتیجه گیری : هنگام خرید محصولات و صابون های کارخانه ای مواد تشکیل دهنده آن ها را که بر روی جعبه آن نوشته شده است را مطالعه کنید و از محصولات فاقد پارابن و فتالات استفاده کنید.

همچنین بخوانید:  معرفی بهترین دمنوش های گیاهی برای تسکین درد در هر نقطه از بدن

چرا صابون های ارگانیک ؟

تولید کنندگان صابون های ارگانیک و گیاهی از مواد طبیعی نظیر گیاهان دارویی و روغن های گیاهی و گلیسیرین برای تهیه صابون های خود استفاده میکنند که برای انسان و محیط زیست کاملا بی خطر است.
در واقع صابون های ارگانیک و دست ساز برای انواع پوست ها ، از جمله پوست های حساس بسیار مفید اند.

صابون های ارگانیک تضمین سلامت پوست شما

فواید و خواص صابون های ارگانیک و طبیعی :

صابون های دست ساز و ارگانیک سالم تر هستند :

با وجود محبوبیت زیاد برخی از صابون های آرایشی کارخانه ای ، بسیاری از آن ها هیچ فایده مثبتی برای پوست ندارند. برخی از این محصولات دارای سودیم لوریل سولفات و پارابن هستند. پارابن ترکیبی است که با رشد سلول های سرطانی همراه است . خوشبختانه صابون های دست ساز و ارگانیک هیچ یک از این مواد شیمیایی را در ترکیبات خود ندارند. این صابون ها مانند اسمشان از مواد اولیه طبیعی و ارگانیک تشکیل شده اند.

صابون های دست ساز برای دوست داران محیط زیست و طبیعت هستند :

صابون های ارگانیک بر خلاف برخی صابون های تجاری برای محیط زیست ضرری ندارند زیرا از مواد شیمیایی مضر تشکیل نشده اند.

صابون های ارگانیک دوست دار حیوانات هستند :

بیشتر صابون های ارگانیک بر روی حیوانات آزمایش نمیشوند ، زیرا فاقد سموم و مواد شیمیایی هستند و آزمایش بر روی حیوانات معنایی ندارد.

صابون های دست ساز و ارگانیک دارای خواص درمانی برای پوست هستند :

بیشتر صابون های ارگانیک به دلیل دارا بودن گیاهان دارویی در ترکیباتشان دارای خاصیت درمانی هستند و تا حد زیادی در درمان اگزما ، جوش و آکنه و سایر شرایط پوستی موئر هستند.

همچنین بخوانید:  آموزش قدم به قدم ماساژ لاغري در خانه

صابون های ارگانیک حاوی گلیسرین هستند :

گلیسیرین از صابون های تجاری که تولید میشوند ، استخراج میشود ، این صابون های تجاری خود اغلب فاقد ماده گلیسیرین هستند . اما صابون های ارگانیک با گلیسیرین تولید میشوند که باعث میشود رطوبت پوست حفظ شده و به عنوان یک صابون مرطوب کننده قوی عمل میکند .

صابون های ارگانیک دارای آنتی اکسیدان هستند :

صابون های ارگانیکی که با روغن های اساسی و سایر مواد طبیعی ساخته شده اند دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند .

صابون های ارگانیک از تنوع بالایی برای مصرف کنندگان برخوردار هستند :

مصرف کنندگان مجبور نیستند که فقط یک محصول را انتخاب کنند زیرا صابون های ارگانیک به دلیل تنوع در مواد تشکیل دهنده دارای خواص متفاوتی هستند که با توجه به نیاز فرد انتخاب میشود.
صابون های ارگانیک ممکن است از صابون های تجاری گران تر باشند ، اما مزایای بیشماری برای مصرف کنندگان و محیط زیست دارند که باعث میشود از ارزش بیشتری برخوردار باشند.

صابون های ارگانیک تضمین سلامت پوست شما

 

منبع : marhamteb.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا