سلامتی

این آجیل سلامت قلب شما را تضمین می‌کند

Rate this post

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که گردو مصرف می‌کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی بوده و عادات غذایی سالم‌تری دارند.

مغزی‌جات از جمله گردو، به طور کلی بخشی از یک رژیم غذایی سالم در نظر گرفته می‌شود، زیرا سطح بالایی از پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم دارند. خواص گردو برای قلب را در مجله سبزینه راه بخوانید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

خواص گردو برای قلب و سلامتی آن چیست؟

محققان دانشگاه مینه‌سوتا دریافتند افرادی که گردو مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که گردو نمی‌خورند، با خطر کمتر بیماری قلبی روبرو هستند.

تیم تحقیق همچنین گزارش داد افرادی که به طور مرتب گردو مصرف می‌کنند به طور کلی رژیم غذایی سالم‌تری دارند، اضافه وزن کمتری داشته و از فعالیت بدنی بیشتری در مقایسه با افرادی که گردو نمی‌خورند بهره‌مند هستند.

محققین توضیح دادند: گردو سرشار از چربی‌های سالم، آنتی اکسیدان‌ها و همچنین چندین ماده معدنی ضروری است. گردو در مقایسه با سایر آجیل‌ها فواید سلامتی بیشتری دارد، زیرا حاوی بالاترین میزان اسیدهای چرب امگا ۳ در بین سایر آجیل‌هاست.

خواص گردو برای قلب و سلامتی آن چیست؟

انجام تحقیقاتی با بیش از ۳۰۰۰ نفر

اسیدهای چرب امگا ۳ به طور طبیعی ضد التهاب هستند. همچنین نشان داده شده است که آن‌ها سطح تری گلیسیرید و در نتیجه تشکیل پلاک را کاهش می‌دهند، که مکانیزمی است که براساس آن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کاهش می‌یابد.

پزشکان افزودند: میکروبیوم‌های سالم روده با کاهش سطح التهاب مرتبط است، که خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد، همچنین نمایه چربی را بهبود می‌بخشد، خطر ابتلا به بیماری‌های متابولیک را کاهش می‌دهد، و دارای بسیاری از فواید سلامتی دیگر است.

همچنین بخوانید:  کدام ورزش‌ها برای درمان آسم مناسب است؟

تیم تحقیق در این مطالعه، داده‌های ۳۰۲۳ شرکت کننده را بررسی کرد که شامل ۳۵۲ نفر که در رژیم غذایی خود از گردو استفاده می‌کردند، ۲۴۹۴ نفر که از آجیل‌های دیگر مصرف می‌کردند و ۱۷۷ نفر که در رژیم غذایی خود آجیل مصرف نمی‌کردند بوده‌است. اگر به خواص سبزیجات نیز علاقه‌مند هستید مطلب با این سبزی دیابت را رایگان کنترل کنیدر ابخوانید.

کاهش شاخص‌های خطر بیماری قلبی

پس از بررسی اندازه‌گیری‌های فیزیکی و بالینی پس از ۳۰ سال، محققان دریافتند افرادی که گردو می‌خورند با فاکتورهای پرخطر کمتر بیماری قلبی روبه‌رو هستند:

  • شاخص توده بدنی پایین‌تر
  • دور کمر کمتر
  • فشار خون پایین‌تر
  • سطح تری گلیسیرید خون کمتر

خواص گردو برای قلب چیست

 

منبع : deltapayam.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا