تغذیه سالم

ادویه های چربی سوز و نحوه تهیه شیر و زردچوبه برای لاغری !

Rate this post

آیا می‌دانستید طب سنتی راهکارهایی دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید به راحتی فرآیند چربی سوزی و کاهش وزن سریع خود را سرعت ببخشید. راهکاری که می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم در ادویه جات نهفته است. شما می‌توانید به کمک ادویه‌ها نوعی چربی سوز طبیعی داشته باشید که به شما کمک کند، فرآیند چربی سوزی خود را افزایش دهید. در این مطلب از سبزینه راه به شما نحوه مصرف شیر و زردچوبه برای لاغری را می‌گوییم و می‌گوییم چگونه قرص لاغری خانگی با ادویه بسازید؛ پس تا پایان این مطب با ما همراه باشید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

انواع چربی سوز طبیعی

انواع چربی سوز طبیعی

همانطور که گفتیم می‌توانید با ادویه جات و تنها به راحتی اضافه کردن چاشنی به غذای خود، سرعت چربی سوزی خود را افزایش دهید. در ادامه به چند نوع از ادویه‌های لاغرکننده و چربی سوز اشاره می‌کنیم که می‌توانید برای کاهش وزن از آن‌ها استفاده کنید و از خواص دیگر آن نیز بهره‌مند شوید. این گیاهان دارویی کمترین ضرر را برای بدن دارند و می‌توانید با اطمینان خاطر بیشتری آن‌ها را مصرف نمایید.

زردچوبه

یکی از انواع ادویه جات که می‌توانید برای تهیه قرص لاغری خانگی با ادویه از آن استفاده کنید، زردچوبه است. البته چربی سوزی تنها خاصیت زردچوبه نیست و این داروی گیاهی خواص زیادی دارد. از خواص زردچوبه می‌توان به ضدالتهاب بودن، آنتی‌اکسیدانی، ضد گرفتگی عضلات بودن، سم‌زدا بودن و… اشاره کرد. به همین دلیل نه‌تنها از خواص زرد چوبه به عنوان یک چربی سوز طبیعی استفاده می‌شود، بلکه می‌توان از آن برای درمان گلودرد، التهابات دیگر و کوفتگی‌ها و همچنین درمان کبد چرب اشاره کرد.

همچنین بخوانید:  خواص لوبیا سبز در لاغری که باید بدانید!

فلفل سیاه

بسیاری از افراد با فلفل سیاه آشنا هستند و خواص آن را در چربی سوزی می‌دانند؛ اما شاید برایتان جالب باشد بدانید خواص فلفل سیاه تنها به چربی سوزی و لاغری ختم نمی‌شود. از فلفل سیاه می‌توانید برای کمک به درمان گلودرد و سرماخوردگی استفاده کنید و همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی به غذاهای خود اضافه نمایید. ماده‌ی موجود در فلفل سیاه که به آن پیپرین می‌گویند، سبب افزایش متابولیسم می‌شود و درنتیجه هنگام ورزش ویا انجام تحرکات روزمره، کالری بیشتری می‌سوزانید و روند لاغری و کاهش وزن خود را سرعت می‌بخشید.

انواع ادویه های چربی سوز طبیعی

زیره

یکی از انواع ادویه‌هایی که شاید کمتر به آن توجه شود ویا افرادی از طعم آن خوششان نیاید، زیره است. بسیاری از افراد از اینکه دانه‌های زیره زیر دندان آن‌ها بیاید، لذت نمی‌برند؛ اما اگر با خواص زیره آشنا شوند، مصرف آن‌ را به هر قیمتی افزایش می‌دهند. زیره می‌تواند ضد استرس و اضطراب عمل کند و همچنین در تقویت حافظه موثر باشد. در کنار این خواص، می‌توانید از کالری پایین و قدرت چربی سوزی زیره نیز استفاده نمایید. همچنین زیره به شما کمک می کند، نفخ و دل‌درد خود را کاهش دهید. پس از همین امروز این چاشنی پرخاصیت را به غذای خود اضافه کنید. چنانچه از دانه‌های زیره خوشتان نمی‌آید، آن‌ها را آسیاب کرده و از پودر زیره استفاده نمایید.

دارچین

دارچین یکی از ادویه‌هایی است که شاید افرادی که به دیابت مبتلا هستند بیشتر با آن آشنا باشند. این ادویه طبع گرمی دارد  می‌تواند سردی غذا را از بین ببرد و به همین دلیل از آن‌جاییکه بیشتر غذاها ممکن است عواملی با طبع سرد داشته باشند، ادویه پرکاربردی محسوب می‌شود. یکی از مهم‌ترین خواص دارچین که نه‌تنها به افراد دیابتی کمک می کند، بلکه در لاغری موثر است؛ کمک به کاهش قند خون است. با کاهش قند خون، سطح انسولین نیز پایین می‌آید و درنتیجه مازاد قند، در کبد ذخیره نمی‌شود. پس استفاده از دارچین را به عنوان یک چربی سوز طبیعی فراموش نکنید.

همچنین بخوانید:  گوشت قرمز چه تاثیری روی سلامتی دارد؟!

زنجبیل

یکی از انواع ادویه جات که در قرص لاغری خانگی با ادویه می‌توانید استفاده کنید، زنجبیل است. این ادویه که با طبع گرم خود سبب افزایش چربی سوزی می‌شود، می‌تواند در شما احساس سیری ایجاد کند و درنتیجه شما احساس نیاز به غذا خوردن نخواهید داشت. زنجبیل همچنین ضدالتهاب خوبی است و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.

پودر سیر

پودر سیر نیز یکی از مهم‌ترین مواد لازم جهت قرص لاغری خانگی با ادویه است؛ زیرا نه‌تنها در متعادل کردن طبع سرد غذاها کاربرد دارد؛ بلکه اشتهای شما را کاهش می‌دهند. پودر سیر یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است و با مصرف یک حبه سیر خام در صبح، نه‌تنها از سرطان پیشگیری می‌کنید و التهابات بدن خود را کاهش می‌دهید؛ بلکه از بروز لخته خون و سکته نیز جلوگیری می‌کنید. پودر سیر همچنین حاوی ویتامین C، A و برخی انواع ویتامین B است.

شیر و زردچوبه برای لاغری

شیر و زردچوبه برای لاغری

برای استفاده از ادویه‌ها راه‌های زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها استفاده از ادویه‌ جات در غذاست تا خواص آن‌ها به‌طور روزانه به بدن شما برسد. برای زردچوبه، می‌توان از راهکار دیگری نیز استفاده کرد تا نه‌تنها از بروز التهابات در بدن شما جلوگیری کند و سیستم ایمنی شما تقویت گردد؛ بلکه به چربی سوزی و کاهش وزن شما کمک کند. پس برای کنترل چاقی خود می‌توانید از شیر و زرردچوبه استفاده کنید.

روش تهیه شیر و زردچوبه برای لاغری بسیار آسان است؛ تنها کافیست یک قاشق چایخوری از زردچوبه را در یک لیوان شیر گرم حل نمایید. می‌توانید اجازه دهید این مواد روی شعله ملایم گاز با یکدیگر مخلوط شوند تا خواص آن‌ها کاملا خارج شود. برای شیرین نمودن این نوشیدنی هندی، از اندکی عسل استفاده کنید. البته بهتر است اجازه دهید کمی خنک شود تا خواص عسل در گرما از بین نرود.

همچنین بخوانید:  بهترین صبحانه برای لاغری !

معجون لاغری سریع شکم

برخی از افراد همواره به دنبال راه‌های سریع برای لاغری شکم هستند برای همین از انواع معجون لاغری سریع شکم ویا ورزش‌های لاغری شکم و داشتن شکم تخت استقبال می‌کنند. شاید ادویه‌هایی که گفته شد ویا نوشیدنی شیر و زردچوبه برای لاغری تاثیر داشته باشند و فرآیند لاغری شما را افزایش دهند؛ اما نمی‌توان آن‌ها را معجون لاغری سریع شکم دانست. در حقیقت هیچ معجونی وجود ندارد و تنها راهکار لاغر شدن، استفاده از غذای رژیمی صحیح و همچنین تحرک کافی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا