تناسب اندام

غذاهای افزایش دهنده تستوسترون

Rate this post

در این مقاله درباره ۱۰ مورد از بهترین مواد غذایی افزایش دهنده تستوسترون صحبت می‌کنیم. بنابراین شما خواهید فهمید که هر یک از آنها چگونه بر سطح تستوسترون طبیعی شما اثر می‌گذارند.

یک رژیم غذایی که شامل انواع مواد غذایی افزایش دهنده تستوسترون باشد، می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر تحریک تولید تستوسترون طبیعی بگذارد. و هنگامیکه با مکمل‌های درست ترکیب شود، نتایج می‌توانند بسیار بهتر شوند.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

مواد غذایی که در زیر شرح داده می‌شوند، ۱۰ مورد از مواد غذایی قدرتمندی هستند که می‌توانند به سرعت به شما کمک کنند سطوح تستوسترون طبیعی‌تان را بالا ببرید.

  1. روغن زیتون و روغن نارگیل

روغن زیتون فوق بکر، یکی از بهترین منابع چربی اشباع نشده سالم است، و می‌تواند به بدن شما کمک کند که کلسترول را به تستوسترون تبدیل کند! روغن زیتون، فعالیت آنزیم‌های دخیل در تولید تستوسترون را افزایش داده و همچنین سطوح آنتی اکسیدان‌ها در سلول‌های لیدیگ را بالا می‌برد.

روغن نارگیل در درجه اول، یک منبع از چربی‌های اشباع است، اما از روشی بسیار مشابه روغن زیتون، تستوسترون را افزایش می‌دهد. روغن نارگیل، فعالیت آنزیم‌های کلیدی دخیل در تولید تستوسترون و سطوح آنتی اکسیدان در سلول‌های لیدیگ را نیز افزایش می‌دهد.

  1. جو دوسر

جو دوسر حاوی ساپونین‌هایی به نام آوناکوزید می‌باشد که به روشی مشابه ساپونین‌های موجود در گیاه تریبولوس عمل می‌کنند. این ساپونین‌ها، غده هیپوفیز را تحریک می‌کنند تا هورمون جسم زرد ترشح کند که سپس برای تولید تستوسترون بیشتر به سلول‌های لیدیگ در بیضه‌ها می‌رود.

  1. انواع کلم (جوانه‌های بروکسل، بروکلی، گل کلم و کلم پیچ)

کلم‌ها حاوی یک ماده مغذی به نام ایندول-۳-کاربینول هستند، که پیش ماده ترکیبی به نام DIM می‌باشد. DIM، تاثیر مستقیمی بر ترشح تستوسترون ندارد، اما به تنظیم سطوح استروژن در بدن کمک می‌کند. این ماده به بدن کمک می‌کند که در مقابل استروژن‌های بد، استروژن‌های خوب بیشتری تولید کند که به نوبه خود به بدن امکان می‌دهد سطوح سالم‌تری از تستوسترون داشته باشد.

  1. زغال اخته

یک ماده غذایی مفید دیگر که می‌تواند سطوح استروژن مضر را کاهش دهد و به نوبه خود به افزایش تستوسترون کمک کند، زغال اخته است. زغال اخته حاوی یک ماده مغذی به نام کلسیم-دی-گلوکارات است که بطور طبیعی در بدن انسان نیز تولید می‌شود. کلسیم-دی-گلوکارات، توانایی حذف سموم و استروژن اضافی را از بدن دارد.

همچنین بخوانید:  انواع بدن و رابطه آنها با تناسب اندام

علاوه بر این، زغال اخته حاوی رسوراتول است که اثرات ضد آروماتاز و کاهنده استروژن دارد.

  1. گوشت قرمز حیواناتی که با علف تغذیه شده‌اند (گاو، گاومیش، بره و…)

گوشت‌های قرمز، منابع عالی زینک، ویتامین دی و چربی‌های اشباع را فراهم می‌کنند که همه این مواد مغذی برای تولید تستوسترون در بدن ضروری هستند. گوشت گاو احتمالا محبوب‌ترین و پر مصرف‌ترین گوشت قرمز است، و گوشت گاو علف خوار، بهترین انتخاب شماست، زیرا از نظر مواد مغذی، متراکم‌تر است و فاقد سطوح بالایی از ترکیبات استروژنیک که امروزه در بسیاری از منابع گوشت گاو وجود دارد، می‌باشد.

  1. پیاز

پیازها بخاطر مزایای سلامتی متعددشان معروف هستند. این مزایا عبارتند از افزایش ایمنی، مبارزه با بیماری و مرض، کاهش التهاب، و از بین بردن رادیکال‌های آزاد. علاوه بر این، پیازها بخاطر کمک به افزایش تولید تستوسترون طبیعی نیز شناخته شده‌اند! در یک مطالعه جدید که در ایران انجام شد، محققان کشف کردند موش‌هایی که به آنها آب پیاز داده شده بود، سطوح تستوسترونشان سه برابر شده! محققین همچنین دریافتند که هورمون جسم زرد، هورمون تحریک کننده فولیکول و کیفیت اسپرم، همگی بعد از مصرف آب پیاز افزایش یافتند.

خواص پودر زنجبیل
خواص پودر زنجبیل برای تولید تستوسترون

مطالعه دیگری که در ایران انجام شد، اثرات مصرف زنجبیل بر تولید تستوسترون را مورد بررسی قرار داد. محققان دریافتند مردان ناباروری که بطور منظم از زنجبیل استفاده کرده بودند، افزایش قابل توجهی در سطوح تستوسترون‌شان تجربه کردند. مطالعات بر روی حیوانات نیز اثرات مثبتی که مصرف زنجبیل می‌تواند روی ترشح تستوسترون بگذارد را تایید می‌کند.

  1. سخت پوستان (خرچنگ، حلزون، صدف)

خرچنگ، حلزون و صدف، همگی منابع بسیار خوبی از زینک که شاید مهمترین ماده معدنی برای تولید تستوسترون باشد هستند. این سخت پوستان همچنین حاوی سایر مواد معدنی و ویتامین‌هایی هستند که برای تولید تستوسترون ضروری اند، از جمله سلنیوم، ویتامین B12، پتاسیم و منیزیم.

  1. آجیل برزیلی

آجیل برزیلی، یکی از بهترین منابع طبیعی سلنیوم می‌باشد. سلنیوم، یکی از مهمترین مواد معدنی در تولید تستوسترون است. آجیل برزیلی همچنین حاوی روی و کلسترول طبیعی است که در بیضه‌ها به تستوسترون تبدیل می‌شود. علاوه بر این، آجیل برزیلی حاوی آنتی اکسیدان است و می‌تواند به ایجاد یک محیط ایده آل برای تولید بهینه تستوسترون، کمک مضاعف کند.

  1. تخم مرغ

تخم مرغ نیز یک منبع عالی از پروتئین کامل است، و همچنین یک منبع طبیعی بسیار خوب از ویتامین D، کلسترول، چربی اشباع و اسیدهای چرب امگا ۳.

همچنین بخوانید:  ۶ اشتباهی که هنگام عضله سازی مرتکب می‌شوید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا