سبک زندگی

راههای کنترل استرس در محل کار

Rate this post

استرس مزمن برای‌تان بد است، تا اینجا نباید این جمله برای‌تان عجیب باشد. استرس مزمن باعث تمام پیامدهای منفی برای سلامتی است، شامل فشار بر سیستم ایمنی و افزایش ریسک بیماری‌ها.

اما تحقیقی جدید در دانشگاه هاروارد این دانش را مدنظر قرار داده است. استرس محل کار، درست به اندازه درمعرض دود سیگار بودن برای بدن شما مضر است.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

ساعات طولانی، حمایت اجتماعی ضعیف در محل کار و تضادهایی میان زندگی خانوادگی و شغلی نه‌تنها می‌تواند روی سلامتی شما تاثیر بگذارد بلکه شانس تشخیص بیماری را درشما کم می‌کند( اشخاصی که با ناامنی شغلی می‌جنگند، ۵۰درصد احتمال این‌که وضعیت سلامت‌شان ضعیف باشد بیشتر است). حتی نرخ مرگ ومیر در میان آنهایی که با استرس شغلی زیادی درگیرند، نیز بیشتر است.

هرچند تعداد زیادی از این عوامل استرس‌برانگیز نتیجه سیاست‌های شرکت‌ها و الگوهای‌شان هستند، اما خبر خوب این‌که شما می‌توانید کارهای زیادی برای تقویت رضایت شغلی و شادی و سلامت کلی‌تان انجام دهید.

  1. کارآمدتر کار کنید

مدیریت زمان موضوع مهمی برای بسیاری از افراد است. اگر شما برای انجام کارهای‌تان درجدالید، با مافوق‌تان درباره تعیین اهداف واقع‌گرایانه و ضرب‌العجل‌های خودتان صحبت کنید. کارهای‌تان را براساس اولویت رده‌بندی کنید و پایبند ضرب‌العجل‌ها باشید.

  1. از خودتان زیاد کار نکشید

انجام کار و رسیدگی به امور سخت است اگر تحت فشار باشید، اما استراحت کردن حتی نیم‌ساعت دور از میزکارتان می‌تواند اشتیاق‌تان را بیشتر کرده و به شما کمک کند کمتر احساس نگرانی و اضطراب داشته باشید.

  1. رفت و آمد روزانه‌تان را ارزیابی کنید.

نزدیک‌تر کردن محل زندگی به محل کار، باعث کنتر شدن زمان رفت و آمد می‌شود و می‌تواند رضایت کلی شغلی‌تان را بیشتر کند. حتی اگر از شغل‌تان لذت نمی‌برید، زمان کمتر در رفت و آمد یعنی صرف زمان کمتر برای تفکر درباره آماده شدن برای کار.

  1. استرس‌تان را رها کنید.

پیدا کردن یک راه‌نجات برای استرس روزانه‌تان با داشتن یک سرگرمی یا فعالیتی که از آن لذت ببرید در برنامه روزانه‌تان نه تنها روحیه‌تان را تقویت می‌کند بلکه به کاهش استرس کلی و حتی کاهش ضربان قلب‌تان کمک می‌نماید.

  1. کمتر از گوشی هوشمندتان استفاده کنید.

مرکز تحقیقاتی Pew گزارش می‌کند ۳۵ درصد از کارمندان دریافتند هرچه بیشتر از گوشی‌های هوشمندشان استفاده کرده بودند، ساعات بیشتر کار کرده بودند،(البته احتمالاً با بازدهی کمتر) حتی خارج از ساعات کاری.

همچنین بخوانید:  چگونه اندام زیبایی داشته باشیم؟

کارمندانی که کارشان را با خودشان به خانه نمی‌برند و قادرند در ساعات غیرکاری از کار دور بمانند، احتمال رضایت‌شان نسبت به زندگی بیشتر است و علائم کمتری از استرس مزمن بروز می‌دهند.

کار برای همه ما مهم است، اما هرگز نباید مهمتر از سلامتی‌مان باشد. اگر کارتان باعث می‌شود احساس استرس مزمن داشته باشید، علامت این است که باید پیرامون کارتان تغییراتی ایجاد کنید.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا