زیبایی

لاغری موضعی برای کاهش سایز؛ 2 روش اصلی برای فرم‌گیری اندام

Rate this post

لاغری موضعی نیاز بسیاری از افراد برای خلاص شدن از بافت‌های چربی در برخی قسمت‌های بدنشان را برطرف می‌کند. گاهی کاهش وزن و کاهش سایز برای یک قسمت از بدن، نیاز واقعی برای خوش اندام شدن است که ورزش و انواع فعالیت بدنی به همراه رژیم‌های غذایی ممکن است نتیجه‌بخش نباشد.

با خواندن این مطب در مجله زیبایی و تناسب اندام سبزینه راه نگرش تان به آموزه هایتان در این حوزه عمیق تر خواهد شد.

به همین جهت نیاز است تا به انواع روش‌ها برای لاغری موضعی رو آورد. در این متن نکات بسیار مهمی را در رابطه با این موضوع برایتان گردآوری کرده‌ایم؛ با ما همراه باشید.

ضرورت نیاز به لاغری موضعی

ممکن است فرم بدن هر شخص با دیگری متفاوت باشد. در برخی افراد توده‌های اضافی چربی در قسمت‌های ران و در برخی افراد دیگر در شکم و پهلوها، جمع می‌شود.

البته راهکار مناسب‌تری به غیر از توجه به فرم ظاهری بدن، برای پی بردن به این منظور وجود دارد. برای این راه پس از آنالیز شدن بدن، فرد متوجه می‌شود که کدام قسمت بیشتر نیاز به لاغری دارد و تجمع توده‌های چربی در کدام قسمت‌ها بیشتر است.

بعد از این موضوع، اگر فرد به چاقی موضعی دچار باشد، یعنی تجمع چربی در قسمت‌هایی بیشتر باشد، نیاز به لاغری موضعی ایجاد می‌شود. اغلب فرد پس از طی کردن راه‌هایی از جمله ورزش و رژیم‌های غذایی سراغ روش‌های متعددی برای لاغری موضعی می‌رود.

برای لاغری موضعی، درمان‌هایی از قبیل روش‌های تهاجمی و غیر تهاجمی به سلول‌های چربی بدن و قسمت مورد نظر اعمال می‌شود. در نتیجه این روش‌ها موارد زیر حاصل می‌شود:

  • حجم سلول‌های زیر پوستی کاهش خواهند یافت
  • رسوبات چربی و چربی‌های انباشه شده قدیمی در برخی بخش‌های مورد نظر از بین خواهند رفت
  • کاهش سایز مطلوب ایجاد خواهد شد

حرکات ورزشی، رژیم‌های غذایی، دستگاه‌ها و روش‌های بسیاری برای درمان اضافه وزن و لاغری موضعی وجود دارد که البته باید دانست هر کدام از روش‌ها بر اثر گذر زمان و به صورت تدریجی تاثیر می‌گذارند.

همچنین بخوانید:  بای پس معده و کم خونی فقر آهن

چرا لاغری موضعی را باید انتخاب کرد؟

گاهی افرادی را می‌بینیم که تناسب اندام متعادلی دارند اما برخی اندام‌ها نسبت به سایر قسمت‌های بدن چربی بیشتری دارد و موجب چاقی در آن قسمت شده است. این امر دلایل مختلفی را می‌تواند داشته باشد. از جمله دلایلی که برای این اتفاق وجود دارد به مواردی از جمله گزینه‌های زیر می‌توان اشاره کرد:

  • ژنتیک و عوامل وراثتی
  • سبک زندگی
  • بارداری در بانوان
  • مصرف برخی داروها
  • ابتلا به برخی بیماریهای خاص

برخی افراد برای درمان چاقی موضعی سراغ روش‌های مختلفی از جمله ورزش، رژیم غذایی، سونای بخار و خشک و جکوزی رفته و به نتیجه مورد نظر نمی‌رسند. علاوه بر آنها بعضی افراد نیز هستند که به دلیل پوکی استخوان، ابتلا به بیماری‌های خاص و یا کهولت سن توان انجام ورزش و یا رژیم غذایی را ندارند.

گاهی نیاز است فرد در مدت کوتاهی از شر چربی‌های زائد بدن خلاص شود و لازم به روشی سریع دارد. لاغری‌های موضعی با روش‌هایی که توسط جراحی انجام می‌شوند، سریعتر جواب می‌دهد. لاغری موضعی از طریق ورزش و رژیم‌های غذایی، شدنی است اما زمان بیشتری برای اثرگذاری نیاز دارد.

روش‌های مختلف برای لاغری موضعی

اگر بخواهیم روش‌های لاغری موضعی را دسته بندی کنیم، می‌توان به دو روش اشاره کرد که هرکدام شامل روش‌های مربوط به خود هستند. در ادامه به بررسی و معرفی هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

1. لاغری موضعی بدون عمل جراحی

افراد وقتی با چاقی عمومی در کل بدن مواجه می‌شوند، می‌توانند با تدبیراتی همچون رژیم غذایی و ورزش به لاغری کلی بدن برسند. لاغری موضعی با تغییرات عادات غذایی، رژیم غذایی مناسب و ورزش برای قسمت‌های چاق‌تر برای بعضی افراد بسیار موثر است، اما همیشه اینطور نیست.

همچنین بخوانید:  آرایش روزانه، پیری پوست را تسریع می کند!

گاهی چاقی در قسمت‌هایی از بدن بیشتر است و با این راهکارها از بین نمی‌رود. از این جهت اغلب این افراد سراغ یافتن لاغری موضعی بدون عمل جراحی می‌روند.

قسمت‌هایی از بدن که بیشتر مستعد اضافه وزن و چاقی هستند شامل ران‌ها، پهلوها، شکم، باسن و بازوها می‌شود و همینطور قسمت‌هایی از اطراف گردن مثل زیر چانه و غبغب که برای برخی افراد به عنوان چاقی موضعی است و نیاز به لاغری دارد.

افرادی در قسمت پایین تنه دچار چاقی می‌شوند و برخی دیگر در قسمت میان تنه که هر کدام نیاز به روشی مخصوص برای لاغری دارند. افراد دچار اضافه وزن بهتر است به اندازه نیاز روزانه انرژی دریافت کنند و در صورت اضافه بودن، با فعالیت ورزشی این مقدار کالری اضافی را جبران کنند.

در رژیم غذایی برای لاغری موضعی بهتر است مصرف هر گونه چربی، روغن جامد، کره و گوشت‌های پرچرب حذف شود. از مصرف غذاهای شور، فست فود و چرب با کالری بالا و همینطور شیرینیجات، ریز خوارکی‌ها و تنقلات پرهیز کرد.

بهتر است تا می‌توانید از مصرف غذاها با کالری بالا اجتناب کرده و جایگزین آنها از غذاهای سالم نظیر پروتئین گیاهی، میوه و سبزیجات، لبنیات کم چرب و حبوبات بهره ببرید. در کنار رژیم غذایی سالمی که انتخاب می‌شود، به مدت 40 الی 60 دقیقه فعالیت بدنی لازم است تا قسمت مورد نظر بدن لاغر شود.

قسمت‌های مختلف بدن که دچار چاقی موضعی هستند، هر کدام مستلزم انجام حرکات و ورزش‌های خاص خود برای چربی سوزی هستند. برای از بین بردن چربی در قسمت ران‌ها، دور کمر، پهلوها، شکم و چربی‌های لگن، انجام پیاده روی سریع و ورزش‌های هوازی بسیار مناسب است.

ورزش‌های هوازی به علت پرتحرکی ظرف مدت زمان کوتاهی ضربان قلب را 65 الی 80 درصد افزایش می‌دهند. عضلات اصلی بدن همچون ران، بازوها، عضلات سینه، پشت پا و لگن بیشتر به کار گرفته می‌شوند که موجب لاغری موضعی در این قسمت‌ها می‌شود.

همچنین بخوانید:  تزریق چربی به روش نانوفت چیست؟

استفاده از داروهای لاغری، گن‌ها و ماساژ لاغری از جمله روش‌هایی هستند که به جراحی برای لاغری موضعی نیاز ندارند.

2. لاغری موضعی توسط دستگاه و عمل جراحی

با این حال تمام راهبردهایی که به عنوان راهی برای لاغری موضعی بدون جراحی نام برده شد پاسخگو برای لاغری بعضی از نقاط بدن نیست.

گاهی برخی افراد توان ورزش و پیروی از رژیم‌های غذایی را ندارند اما لازم به کم کردن وزن و چربی‌های انباشته شده در برخی از قسمت‌های بدن را دارند. در این روش از دو راهبرد تهاجمی و غیر تهاجمی نام برده می‌شود.

روش‌های تهاجمی برای لاغری موضعی

به منظور بهبود شکل ظاهری در افرادی که بیش از حد دچار اضافه وزن هستند، این روش‌ها اعمال می‌شود. در این روش‌ها قسمت کمی از پوست برش داده می‌شود و چربی‌ها با روش‌های مختلف توسط لوله‌ای به نام کانولا برای حذف و خارج شدن، تحت تاثیر قرار می‌گیرد. موارد زیر از جمله این روش محسوب می‌شوند:

  • لیپوساکشن
  • لیپوماتیک

روش‌های غیر تهاجمی برای لاغری موضعی

با روی کار آمدن فناوری‌های به روز و جدید، کاهش دادن چربی‌های رسوب کرده و سفت شده در بدن، روش‌هایی بدون بیهوشی، بدون برش و بدون ایجاد زخم به وجود آمده است.

دوران نقاهت کوتاه و تایید شده از FDA به عنوان ویژگی‌های مهم این روش‌ها هستند که برای بسیاری از افراد مطلوب است. از این روش‌ها بیشتر برای کاهش وزن در قسمت‌هایی که تجمع چربی کمتر است یا پس از سایر روش‌های به کار گرفته شده برای لاغری می‌توان استفاده کرد.

مثل جمع کردن غبغب، افتادگی پلک، لاغری ساق پا و بافت‌های دیگر مورد کاربرد است. اما اگر جلسات بیشتری از این روش‌ها به کار گرفته شود تاثیرات مطلوبی برای بافت‌های چربی مثل اطراف شکم، ران‌ها، پهلوها و… نیز ایجاد خواهد کرد. از انواع آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کرایولیپولیز
  • کربوکسی تراپی
  • LPG

نکات پایانی

در این متن به موارد مهمی در رابطه با لاغری موضعی اشاره کردیم. برای نتیجه در این رابطه می‌توانید از پزشکان متخصص در این زمینه راهنمایی دریافت کنید. گاهی ضرورتی برای انجام عمل نیست و با راهکارهای موثر می‌توان به کاهش سایز قسمت مورد نظر دست یافت.

منبع : quickfit.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا