سبک زندگی

مد و استایل کلاسیک (Classic Style) چیست؟ چگونه کلاسیک پوش شویم؟

Rate this post

یکی از محبوبترین سبک زندگی، مد و استایل در تمام دنیا؛ استایل کلاسیک یا معمول (Classic Style) است. این سبک از زندگی و تیپ خاص، همیشه ترند روز بوده و به دلیل سادگی در استفاده در انواع استایل مردانه و زنانه، به کار برده شده است. در این مطلب از مجله مد و استایل سبزینه راه، تمام خصوصیات این سبک از تیپ را برایتان شرح داده ایم. با هم یاد میگیریم که مد و استایل کلاسیک یا معمول چیست؟ برای چه محیطهای مناسب است!؟ چگونه از این تیپ خاص برای زیبای بیشتر خود استفاده کنیم.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

مد و استایل کلاسیک (Classic Style) چیست؟

انواع استایل و سبک های لباس، نوعی ابراز وجود و آراستگی است. روندهای مد می‌آیند و میروند، اما برخی از استایل ها وجود دارند که هیچ وقت از ترند روز و مد نمی‌افتند. مد و استایل کلاسیک (Classic Style) یا تیپ معمول؛ یکی از این موارد است. لباس های کلاسیک همیشه مد و ترند هستند و زیبای و جذابیت خود را حفظ میکنند.
استایل کلاسیک، معنای واقعی ساده پوشی در عین شیک بودن است که از سادگی طرح ها و مدل ها به زیباترین شکل ممکن بهره میگیرد. این استایل را میتوان در لباس زنانه و مردانه یا حتی انواع دکوراسیون منزل مشاهده کرد.

جوهره استایل کلاسیک؛ تیپ رسمی و سنتی میباشد. در دنیا استایل و سبک زندگی کلاسیک یا معمول؛ پایه و اساس شیک پوشی است. این سبک نمایانگر ظاهری منحصربفرد و شخصیتی محافظه کارانه در انتخاب لباس و طرز پوشش خواهد بود.
اگر شما فرد شیک پوشی هستید و در عین حال، مدرن بودن برایتان مهم است، استایل کلاسیک (Classic Style) مناسب شما خواهد بود. زیرا تیپ و لباس کلاسیک جاودانه می‌باشد و هیچ وقت از مد نمی‌افتد.

تیپ کلاسیک؛ بهترین سبک برای مد و استایل رسمی و کاری است.

سبک کلاسیک این اجازه را به شما میدهد که همیشه در بهترین فرم حاضر شوید. به همین دلیل این سبک در استایل های کاری و رسمی مورد استفاده قرار میگیرد. فرقی نمیکند شما کدام یک از انواع فرم بدن را داشته باشید، از سبک کلاسیک درهمه جا میتوانید استفاده کنید.

بیشتر بدانید: انواع فرم بدن و انتخاب لباس مناسب براساس آن، با ۵ مدل رایج شکل بدن آشنا شوید.

همچنین بخوانید:  علائم نیاز به ایجاد تغییر اساسی در زندگی

خصوصیات روانشناسی افرادی که از استایل کلاسیک استفاده میکنند چیست؟

 

اولویت افرادی که استایل کلاسیک پوش هستند؛ پیشرفت می‌باشد. آنها با برنامه ریزی برای رسیدن به اهدافشان، تلاش میکنند. فرد کلاسیک پوش از نظر روانشناسی؛ هدفمند، پر تلاش و با اعتماد به نفس است و با لباس پوشیدن و ظاهری شیک این را به خوبی نشان میدهد.

احتمالا شما میدانید که برای داشتن یک استایل و تیپ خوب، اول باید انواع فرم بدن، فرم صورت و علایق خود را بشناسید و سپس سبک مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما میتوانید بر اساس شخصیتی که دارید؛ استایل مناسب خود را داشته باشید. زیرا هر یک از تیپ های مد، دارای خصوصیات مخصوص به خود میباشد.

ویژگی های سبک کلاسیک

استایل کلاسیک سرشار از سادگی است.

برای ایجاد یک کمد لباس کلاسیک، فرد باید لباس ها و اقلامی را انتخاب کند که با گذشت زمان، از مد نمی‌افتند و دلپذیر هستند. همچنین میتوان لباس های کلاسیک را با مدرن ترکیب و ظاهری شیک و خاص ایجاد کرد. رنگ های قهوه ای، سیاه، خاکستری، طوسی، سایه های تیره و آبی بسیار مناسب تیپ و مد کلاسیک هستند.

 

در مجموعه استایل زنانه و مردانه کلاسیک، قطعا یک لباس مشکی میبینید. برای برخی از افراد لباس های معمول، خسته کننده هستند اما شما میتوانید با ترکیب کردن آنها لباس های مدرن و با استایل های دیگر، ظاهری متفاوت و خاص برای خودتان ایجاد کنید.

برای اطلاع از استایل (Style) چیست؟ انواع استایل و ویژگی های باورنکردنی آن ها، روی این لینک کلیک بفرمایید.

استایل کلاسیک یا معمول (Classic or casual style)، در یک کلمه سرشار از سادگی و زیبایی است. در این استایل بیشتر از رنگهای یکدست استفاده میشود. هر چند ممکن است طرح های چهارخانه ظریف و راه راه نیز در آن گنجانده شود.

اکسسوری های مد و استایل کلاسیک شامل چه مواردی است؟

اکسسوری های بکار رفته در مد و استایل کلاسیک.

همانطور که شرح دادیم، استایل کلاسیک به معنای استفاده از ساده ترین انواع اکسسوری با کمترین جزئیات و جذابیت بیشتر است. اکسسوری های استایل کلاسیک در مد زنانه شامل؛ کفش و کیف شیک، انواع مانتو ساده و ترجیحا رنگ سال، انواع شلوار بگ، شال و روسری ساده و جذاب، آرایش و میکاپ لایت و در کل ساده ترین پوشاک را شامل می شود. تمامی این موارد را در مجله مد و استایل سبزینه راه، به صورت رایگان، آموزش ببینید.

استایل یا مد کلاسیک مناسب چه کسانی است؟

کیفیت، برای دوسنداران تیپ کلاسیک یا معمول حرف اول را میزند.

مد کلاسیک میتواند با استایل مینیمال مخلوط شود تا خوش سلیقه تر به نظر برسید. رنگهای خنثی یار همیشگی افراد کلاسیک هست. لباس های خط دار، ژاکت پشمی، پیراهن های سفید و ساده، سویی شرت هایی با یقه “V” شکل، چکمه های ساق بلند، کفش های تخت و اکسسوری های ساده و زیبا آیتم های اصلی این استایل محسوب میشوند.

همچنین بخوانید:  محبوبترین و بهترین برند کفش دنیا (15مورد از تاپترین ها)

کیفیت برای خانم ها و آقایانی که سبک کلاسیک را دنبال میکنند؛ در اولویت قرار دارد. در نتیجه روابط حرفه ای و کاربردی برایشان بسیار مهم است. این افراد محتاط هستند و به راحتی به همه اعتماد نمیکنند. حساب شده ریسک کرده و حتی برای شکست برنامه ریزی دارند.

کیفیت دوخت و جنس پارچه برای افراد کلاسیک پوش بسیار پر اهمیت است. آنها قبل از خرید، استایل مورد نظرشان را در ذهن آماده کرده و هدفمند خرید میکنند. برندهایی مانند گوچی، جورجیو آرمانی، رالف لورن، J Crew و Anne Taylor همگی کلاسیک میباشند.

در مورد برند های مد و استایل بیشتر بدانید.

مد و استایل کلاسیک زنانه (Classic women’s style)

سبک زندگی و استایل فقط محدود به لباس پوشیدن نمیشود. زنانی با تیپ کلاسیک (Classic women’s style)، اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی دارند. آنها نیازی نمیبینند که برای جلب توجه اطرافیان، لباس های پر زرق و برق بپوشند.
در صورتیکه استایل کلاسیک زنانه را برای خودتان انتخاب کرده اید، باید زیورآلاتی ساده و مینیمال داشته باشید. شما باید از یک کیف ساده و با رنگهای خنثی بهره بگیرید.

همچنین یک مانتوی ساده و خط دار کلاسیک، کمربندی باریک و بدون تزئینات اضافه، استایل کلاسیک شما را تکمیل خواهد کرد. انواع مدل مانتو زنانه را بشناسید.
شومیز سفید نیز از آن دسته لباس های می باشد که مانند مد و استایل کلاسیک؛ هیچ وقت از مد نمی‌افتد. به همین دلیل گزینه خوبی برای این سبک است. کفش های ساده و شیک برای مثال کفش بریتیش مشکی یا سفید، گزینه خوبی برای استایل کلاسیک، کژوال، آکادمیا وآرتسی هستند.

مد و استایل کلاسیک زنانه به شما اعتماد بنفس میدهد.

کت و شلوارهای ست چهارخانه علاوه بر سادگی و کلاسیک بودن شما را شیک تر نشان می‌دهد. پوشیدن یک شومیز ساده سفید با کت چهارخانه، مد و استایل شما را خاص و متفاوت تر خواهد کرد. فقط یادتان باشد برای حفظ این استایل، بقیه اکسسوری ها و لوازم را ساده انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: اکسسوری (Accessory) چیست!؟ با جدیدترین انواع اکسسوری زنانه و مردانه ضروری آشنا شوید.

خانم های کلاسیک پوش برای فصل های سرد سال، از داشتن کاپشن چرم مشکی غافل نشوند. شما یک عدد شلوار جین تیره با شومیز و یا بلوز سفید برای استایل کلاسیک میتوانید داشته باشید.

دختران میتوانند برای روزمرگی خود از کفش های ورزشی، کتانی و کوله پشتی بهره بگیرند. خانم ها هم در فصل تابستان، یک پیراهن و یا مانتو چهارخانه را با شلوار جین ست کنند تا شیک و معمول به نظر برسند.

مد و استایل کلاسیک مردانه (Men’s classic style)

در حالت ایده آل، هر مردی انواع شلوارها، ژاکت ها و کفش ها را در کمد لباس خود دارد. با این حال اگر جز مردانی هستید که به تازگی سبک کلاسیک را برای خود انتخاب کرده، لباسی که واقعا خودتان دوست دارید را پیدا کنید و استایل کلاسیک مردانه (Men’s classic style) خود را بسازید.

همچنین بخوانید:  تاثیر مد و استایل در شخصیت و اعتماد به نفس چیست!؟ آیا مد در روحیه شما تاثیر مثبت دارد؟!

تیپ کلاسیک شامل لباس هایی هستند که شما با پوشیدن آن، احساس خوب و راحتی داشته باشید. پبراهن، کت و شلوار و لوازم جانبی خود را همواره در رنگ های خنثی انتخاب کنید. کروات، به مردان استایلی کلاسیک میدهد.
بهتر است، رنگ کروات شما با کت و شلوارتان در تضاد باشد تا به چشم بیاید. از اکسسوری های زیادی (زنجیر، گردنبند، دستبند و … ) استفاده نکنید زیرا با این کار حرفه ای و کلاسیک به نظر نمیرسید.

با لباس هایی که دوست دارید؛ تیپ کلاسیک مردانه برای خود بسازید.

در تیپ و سبک معمول یا کلاسیک؛ درصورتیکه کت و شلوار به رنگ تیره میپوشید، از دستمال جیبی رنگ روشن استفاده کنید. اگر پوشیدن مکرر کت و شلوار برایتان خسته کننده به نظر میرسد، میتوان از اورکت ها که جایگزین خوبی برای کت هستند، بهره بگیرید تا شیک تر شوید.
هیچ وقت در کنار کت و شلوار رسمی و کلاسیک، ساعت مچی اسپورت نپوشید. مردان توجه داشته باشند شلوارهای گشاد برای استایل کلاسیک، انتخاب مناسبی نیست و ظاهر آنها را شیک نمیکند.

در این زمینه بیشتر بخوانید: ۱۷ سبک از انواع استایل و مدل شلوار مردانه ! جذاب ترین شلوار های مردانه را بشناسید.

در تیپ کلاسیک توجه کنید از چه اقلامی برای داشتن این تیپ استفاده میکنید.

اقلامی که مردان میتوانند برای داشتن یک استایل کلاسیک مردانه، از آنها استفاده کنند

  1. کت و شلوار به رنگ تیره، آبی و یا خنثی به همراه کروات، برای استایل کلاسیک مردانه عالی است.
  2. بلوز آستین دار سفید، آبی و خنثی، یکی از اکسسوری های تیپ کلاسک مردانه است.
  3. ژاکت ترمه(مردان میتوانند ژاکت را به تنهایی و یا با یک بلوز بپوشند).
  4. شلوار جین، میتواند مد مردانه کلاسیک را تکمیل کند.
  5. پیراهن چوگان.
  6. شلوار خاکی رنگ.
  7. تی‌شرت مشکی، یکی از اجزای تیپ کلاسیک است.
  8. کفش رسمی آکسفورد oxford با پنچه گرد، ظرافت و کلاسیک بودن را ادغام میکند.

سبک زندگی کلاسیک چگونه است؟

شاید با شنیدن سبک کلاسیک به یاد دوران قدیم بیفتید! اما این گونه نیست. در سبک زندگی کلاسیک؛ از زیباترین اکسسوری ها، در عین سادگی و مینیمالیسمی استفاده میشود. فرقی نمیکند سبک آنها مدرن باشد یا خیر! مهم شیک بودن درعین سادگی است.

سبک زندگی کلاسیک با مد سبز یا مد اخلاقی کاملا سازگار بوده و طرفدار محیط زیست است. این سبک، از استایل ماکسیمال دوری می‌کند و بر خلاف فست فشن یا مد سریع اقدام میکند.

مطالعه بیشتر در مورد مد و استایل: فست فشن یا مد سریع (Fast Fashion) چیست؟ اثرات، مضرات و مشکلات آن.

استایل کلاسیک یا معمول برای شما مناسب است؟

تیپ کلاسیک هیچوقت تکراری نمیشود.

همانطور که در این مقاله تخصصی مد و استایل از مجله سبزینه راه خواندید، استایل کلاسیک یا معمول (Classic or casual style)، مدلی از مد و تیپ است که هیچ وقت تکراری نخواهد شد و همیشه زیبا خواهد بود. افرادی از این سبک استفاده میکنند که اعتماد به نفس و غزت نفس زیادی دارند. این افراد یاد گرفته اند که در عین زیبایی، نیازی نیست دیگران (که همیشه منتقد هستند) در مورد شما چه تصوری دارند. اگر شما هم عاشق این استایل هستید حتما چنین روحیه ای دارید و باید به خود افتخار کنید. در مجله سبزینه راه تمام اصول و قواعدی که در مورد مد و استایل، زیبایی و سبک زندگی نیاز است بدانید را آموزش خواهید دید.

منبع : vaghtemod.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا