سبک زندگی

موارد استفاده تفاله قهوه

Rate this post

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چیزهایی که در طول روز دور می ریزید شاید واقعا کاربردی باشند و بتوانید از آن ها مجددا استفاده کنید؟ بسیاری از چیزهایی که در طول روز روانه سطل آشغال می شوند، می توانند کاربردی باشند، یکی از این موارد تفاله قهوه است!

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

استفاده مجدد از تفاله قهوه مصارف بسیار زیادی دارد که مطمئنم تا به حال نشنیده اید و حتی فکرش را هم نکرده اید. در این مطلب به برخی از مهم ترین کاربردهای تفاله قهوه می پردازیم، لطفا تا انتها با مجله سلامت همراه باشید.


در روتین زیبایی استفاده کنید

دفعه بعد که قهوه نوش جان کردید، تفاله آن را نگه دارید و آن را در روتین دوش بعدازظهرتان بگنجانید. می توانید از این تفاله قهوه برای درخشندگی موها، یا به عنوان اسکراب بدن استفاده کنید.

برای استفاده از خواص تفاله قهوه بر روی موها، موهایتان را کاملا خیس کنید و بعد تفاله قهوه را روی موها خوب ماساژ دهید، به طوری که پوست سر هم به خوبی با این تفاله ها آغشته شود. پس از اینکه موها و پوست سر را کامل با تفاله ها ماساژ دادید، با آب یا مقداری سرکه سیب موهایتان را کاملا آب بکشید، دقت کنید که هیچ تفاله قهوه ای روی موها نمانده باشد. از این طریق می توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر، موهایتان را تمیز کنید. این کار را یکبار در ماه یا در صورت لزوم تکرار کنید.

همچنین بخوانید:  همه چیز در مورد مزوتراپی؛ عوارض و مزایا

توجه: اگر موهای بلوند دارید یا به تازگی موهایتان را رنگ کرده اید، قبل از اعمال تفاله قهوه بر روی کل موها، ناحیه ای از موها را با آن آزمایش کنید تا مطمئن شوید رنگ موهایتان را تغییر نمی دهد. من شخصاً هیچ تغییر رنگی را تجربه نکرده ام، اما بهتر است قبل از انجام این کار، از صحت آن مطمئن شوید.


یک اسکراب بدن درست کنید

قهوه می تواند به عنوان یک اسکراب بدن به خوبی تاثیرگذار باشد. علاوه بر لایه برداری از سلول های مرده پوست، تفاله قهوه می تواند به کاهش ظهور سلولیت کمک کند زیرا کافئین خاصیت سفت کنندگی دارد.

اگر تا به حال اسکراب قهوه و شکر را امتحان کرده باشید، می دانید که چقدر قدرتمند است. قهوه و شکر به آرامی پوست را لایه برداری کرده و آن را نرم و صاف می کنند. ماساژ اسکراب روی پوست نیز جریان خون را تحریک می کند، بنابراین برای پوست شما بسیار خوب است.

توجه داشته باشید که برای این اسکراب باید از قهوه خشک استفاده کنید، زیرا رطوبت موجود در تفاله های قهوه باعث خراب شدن آن می شود.

برای تهیه یک اسکراب قهوه ساده، تفاله قهوه (حدود ¼ فنجان) را با مقدار مساوی نمک دریا و ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. همچنین می توانید ۵ الی ۱۰ قطره از روغن ضروری مورد علاقه خود را به این مخلوط اضافه کنید.

برای استفاده، در هنگام استحمام، ۱-۲ قاشق غذاخوری اسکراب را روی پوست ماساژ دهید، و بعد با آب گرم بشویید. هفته ای ۲ الی ۳ بار این روال را تکرار کنید. این مقدار باید برای تقریباً ۶ بار استفاده کافی باشد. بعد از استفاده، آن را در یخچال نگهداری کنید و ظرف دو هفته استفاده کنید.


در باغ استفاده کنید

در حالی که قهوه خود اسیدی است، اما تفاله های آن تا حدودی این خاصیت را ندارند زیرا بیشتر اسیدیته آن هنگام دم کردن قهوه از بین می رود. این باعث می شود تا تفاله های قهوه برای استفاده در باغ بسیار عالی باشند!


کمپوست درست کنید

کمپوست همان کودی است که اغلب برای گیاهان استفاده می شود، کمپوست حاصل از تفاله های قهوه فوق العاده است، حتما آن را امتحان کنید. درست کردن کمپوست بسیار آسان است و مواد مغذی مفیدی را به خاک شما اضافه می کند. تفاله قهوه مورد استفاده برای کمپوست ماده سبز محسوب می شود و نباید بیشتر از ۲۵٪ از کل توده کود شما را تشکیل دهد.

همچنین بخوانید:  دختران نینجا

به رشد گل ها و گیاهان کمک کنید

از تفاله قهوه برای اصلاح خاک باغچه خود استفاده کنید و تا به رشد بیشتر گل و گیاه خود کمک کنید. با انجام این کار هوا قادر است در خاک شما رد و بدل شده و همچنین از این طریق یک تقویت نیتروژن فوق العاده به گیاهان می دهید. حتما مقداری قهوه را نیز روی سطح گل های خود پخش کنید. گل های آزالیا، ادریسی، رودودندرون و سایر گیاهان دوستدار اسید از این طریق بهتر از همیشه شکوفا می شوند.


کرم ها را جذب کنید

کرم های خاکی تفاله قهوه را دوست دارند و این یک چیز خوب است! از آن جایی که این کرم ها مواد آلی را تجزیه کنند و مواد مغذی را به داخل خاک منتقل کنند، می توانند مفید باشند.


آفات را دور نگه دارید

در حالی که تفاله های قهوه کرم های خاکی را به خود جذب می کند، آنها همچنین به عنوان ماده دفع کننده آفاتی مانند لیسک ها (Slugs) و حلزون عمل می کنند. با استفاده از تفاله قهوه در خاک باغچه، سدی در برابر این آفات می سازید.


قارچ پرورش دهید

اگر در فکر پرورش قارچ ارگانیک در خانه هستید، پیشنهاد می کنم حتما از تفاله های قهوه برای افزودن به خاک آن استفاده کنید. برای این کار به قهوه زیادی احتیاج دارید، بنابراین لازم است تفاله های قهوه مصرفی چندین روزتان را ذخیره کنید!


بو و کثیفی را از بین ببرید

تفاله قهوه بوی بد محیط را به خود جذب می‌ کند و می تواند برای از بین بردن بوی محیط گزینه خوبی باشد. استفاده از تفاله قهوه در شومینه نیز کاربرد خوبی است. اگر منزل خود را با شومینه‌ گرم می ‌کنید می ‌توانید با ریختن تفاله قهوه جلوی شومینه از پخش شدن خاکستر جلوگیری کنید.

همچنین بخوانید:  گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا

یخچال را تمیز کنید

برای این کار نیازی به جوش شیرین ندارید! کافی است یک کاسه تفاله قهوه را در یخچال قرار دهید تا بوهای مختلف یخچال را به خود جذب کند. بعد از انجام این کار، به جای اینکه تفاله ها را دور بریزید، آنها را درون کمپوست باغچه خود بریزید. از این طریق دو بار از تفاله قهوه که قرار بود دور ریخته شود، استفاده کردید، به همین راحتی!


دستان خود را تمیز کنید

تفاله های قهوه برای بیرون کردن بوی ناشی از پخت و پز باقی مانده در دست های شما عالی هستند. هر وقت پیاز یا سیر را خرد کردید، یا با ماهی کار کردید، سعی کنید دست های خود را به خوبی با تفاله های قهوه شستشو دهید تا اثری از بو روی دست ها باقی نماند.


بوی بد توالت را رفع کنید

در اینجا روشی رضایت بخش برای استفاده سریع از تفاله قهوه وجود دارد! از مقدار بسیار کمی از آن برای کمک به از بین بردن بوی نامطبوع توالت استفاده کنید. مقادیر زیاد آن ممکن است لوله ها را مسدود کند، بنابراین حتما از مقدار بسیار کم استفاده کنید و آن را با مقدار زیادی آب شستشو دهید.


غذاهای سرسخت چسبیده به قابلمه را به خوبی پاک کنید

آیا تکه هایی از غذا در کف قابلمه ها یا ظروف تان وجود دارد که با هیچ اسفنجی تمیز نمی شوند؟ نگران نباشید با تفاله قهوه می توانید به خوبی این کار را انجام دهید. بعد از استفاده از تفاله قهوه درون قابلمه یا ظروف حتما آن را به خوبی بشویید.


کاغذ کاهی درست کنید

خیساندن کاغذ در آب تفاله قهوه می تواند یک بافت قدیمی به یک تکه کاغذ سفید ساده اضافه کند. ۱ فنجان آب را به جوش بیاورید و از روی حرارت بردارید. سپس آن را در نصف فنجان تفاله قهوه بریزید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه بماند و گاه هم بزنید. سپس کاغذ خود را در آن آغشته کرده و با سشوار خشک کنید. این کاغذ ظاهری کمی سفت و اندکی چروکیده به دست می دهد و برای بچه ها هیجان انگیز خواهد بود.


اسباب بازی های خمیری درست کنید

این اسباب بازی ها برای بچه های مدرسه ای بسیار هیجان انگیز هستند. تمام آنچه شما نیاز دارید تفاله قهوه، یخ، قهوه، نمک و آرد است. پس از درست کردن خمیر، از بچه خود بخواهید تا اشکال یا حیوانات مورد علاقه اش را با آن بسازد و لذت ببرد.

منبع:
majalesalamat

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا