زیبایی

راز جوان نگه داشتن پوست ژاپنی ها چیست؟

Rate this post

شرقی ها در مقایسه با غربی ها پوست های بهتری دارند . در آسیا ، مردم نازنین ژاپن به داشتن پوست های صاف و درخشان معروفند و دلیل آن نوع مراقبت هایی است که از پوستشان دارند. در این کشور مراقبت از پوست به نوعی شیوه زندگی است و آیین آن از یک نسل به نسل دیگر منتقل می شود. آنها در جوان نگه داشتن پوست بسیار موفق اند . در مجله ی سبزینه راه ، به برخی از این آیین ها اشاره می کنیم تا در صورت تمایل ، شما هم آنرا برای داشتن پوستی صاف و بی عیب و نقص ادامه دهید.

امروز در این مقاله از سبزینه راه نکات خیلی مفید و عملی و کاربردی را برای شما در نظر گرفته ایم.

 

لایه بردار

لایه برداری روزانه در جوان نگه داشتن پوست.

اگر می خواهید پوستی صاف داشته باشید ، باید مرتب سلولهای مرده را از روی آن بردارید. ژاپنی ها روزانه این کار را انجام می دهند. البته لایه برداری روزانه اگر به درستی انجام نشود صدمه زننده است. ژاپنی ها از نوعی روش غیر تهاجمی (مصرف پودر برنج) استفاده می کنند.

همچنین بخوانید:  چگونه موهای وز شده در رطوبت را درمان کنیم؟

ماساژ صورت

ماساژ صورت در جوان نگه داشتن پوست.

بسیاری از ژاپنی ها نوعی ماساژ صورت را به طور روزانه تمرین می کنند. این تکنیک به داشتن پوستی صاف و درخشان کمک می کند. به کمک این روش جریان خون زیر پوست بیشتر می شود و روند تجدید سلولی سرعت می یابد. ژاپنی ها با دو انگشت اشاره و وسط حرکات دورانی روی پوست انجام می دهند که نه تنها سبب ریلکس شدن ماهیچه ها می شود، بلکه در زیبایی پوست هم موثر است.

پاکسازی صورت

رعایت ترتیب آرایش در جوان نگه داشتن پوست.

ژاپنی ها معتقدند برای داشتن پوستی زیبا باید ترتیب آرایش پوست را رعایت کنند. برای این منظور روزانه ۶ مرحله را دنبال می کنند و معتقدند رعایت این ۶ مرحله به ترتیب سبب سلامت پوست می شود.

  • پاکسازی پوست با اسفنج و جوان نگه داشتن پوست.
  • آبرسانی به پوست با موس یا ژل.
  • استفاده از لوسیون نرم کننده و تسکین دهنده التهاب.
  • سرم آبرسان.
  • استفاده از کرم دور چشم.
  • استفاده از کرم روز.

پاکسازی هر شب پوست

پاکسازی هر شب پوست و جوان نگه داشتن پوست.

ژاپنی ها هر شب قبل از خواب صورتشان را با اسفنج و روغن های پاک کننده پوست تمیز می کنند. این کار نه تنها به پاکسازی و تنفس بهتر پوست کمک می کند، بلکه به پوست مواد مغذی مورد نیازش را هم می رساند و سبب لطافت بیشتر آن می شود. حتی اگر پوست چربی دارید پاک کردن و ماساژ پوست با روغن خوب است زیرا باعث می شود غدد سباسه گمان کنند پوست به اندازه کافی روغن دارد و بیشتر چربی ترشح نمی کنند. در نتیجه میزان چربی پوست به مرور تعدیل پیدا می کند.

همچنین بخوانید:  جوان سازی پوست صورت

غذای ژاپنی

تغذیه ی ژاپنیها برای جوان نگه داشتن پوست ، چگونه است؟

مواد غذایی نقش مهمی در سلامت پوست دارند و باعث لطافت، انسجام و تقویت آن می شوند. نوع تغذیه ژاپنی ها بسیار متفاوت از تغذیه ما ایرانی هاست. به برخی نکاتی که آنها در تغذیه شان مدنظر قرار می دهند، اشاره می کنیم.

کاهش گوشت قرمز

گام اول برای جوان نگه داشتن پوست ، کاهش مصرف پروتئین است.

برای بهبود اکسیژن رسانی از راه پوست، باید سموم جمع شده روی آن را به نحوی از بین ببریم. این سموم معمولا در اثر افراط در مصرف پروتئینها ایجاد می شوند و سلول های اپیدرم را تا مرز خفگی پیش می برند. برای این منظور توصیه می شود از مصرف غذاهایی که باعث استرس اکسیداتیو می شوند جدا خودداری کنید! استرس اکسیداتیو زمانی رخ می دهد که رادیکال های آزاد تولید شده توسط شیرینی ها و گوشت قرمز به سلولهای پوست حمله می کنند و آنها را به سرعت از بین می برند. مصرف بی رویه شیرینی ها و گوشت قرمز گلیکاسیون را هم به دنبال دارد که این پدیده در حقیقت واکنش غیرآنزیمی قندها با پروتئین است و در اثر جذب بی رویه قند و پروتئین شکل می گیرد. دو پدیده «استرس اکسیداتیو» و «گلیکاسیون» در نهایت انعطاف و لطافت پوست را از بین می برد و آن را چروکیده و بد ظاهر می کند.

امگا ۳

گام دوم برای جوان نگه داشتن پوست ، اصلاح تغذیه است.

مصرف آنتی اکسیدان ها را برای طراوت بخشیدن به اپیدرم فراموش نکنید. این مواد از شکل گیری رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند.
میوه و سبزی غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. هرچه میزان ویتامین C موجود در این مواد بیشتر باشد، برای پوست مقوی تر خواهند بود. ویتامین C در ترکیب کلاژن نقش مهمی دارد و باعث لطافت و انسجام پوست می شود. موادغذایی غنی از روی برای اپیدرم مفید است. روی در تقویت سیستم ایمنی بدن، ترمیم زخمها و محافظت از سلولها نقش مهمی بازی می کند. جوانه گندم، گوشت گاو، جگر گوساله، گوشت بره، خرچنگ، صدف، گوشت بوقلمون، سویا، لبنیات، کاکائو، سبزی های خشک و غلات کامل، حبوبات و… از موادغذایی غنی از روی محسوب می شوند. البته لازم به ذکر است «روی» موجود در گوشتها و لبنیات در مقایسه با غلات و حبوبات، بهتر جذب بدن می شود.
آووکادو و انواع روغن های گیاهی برای پوست مفیدند چون غنی از ویتامین E هستند.
هر روز صبح، قبل از خوردن هر چیزی، آب یک لیمو ترش را در آب ولرم بچکانید و بنوشید. این عمل در شفافیت پوست شما معجزه خواهد کرد.برای داشتن پوستی شفاف، از خوردن کیوی و قارچ که غنی از ویتامین C هستند، غافل نشوید.
طالبی، خربزه، ملون، زردآلو، هویج خام یا آب هویج نیز برای پوست مفیدند چون حاوی مقادیر بالای بتاکاروتن هستند. بتاکاروتن از مشتقات ویتامین A و از خانواده کاروتنوئیدهاست.

همچنین بخوانید:  آیا لیپو ‌بادی جت به‌ اندازه لیپوساکشن قدیمی مؤثر است؟

میوه های قرمزرنگ حاوی آنتی اکسیدان هستند .مصرف چای سبز و اندکی شکلات را نیز در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید چون پلی فنول موجود در این مواد از شکل گیری رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. برای داشتن پوستی نرم از اسیدهای چرب امگا۳ غافل نشوید. ماهی های کوچک آبهای سرد، ماهی های خال خالی، ساردین و شاه ماهی، غنی از امگا۳ هستند.

جوان نگه داشتن پوستگام سوم برای جوان نگه داشتن پوست ، مصرف مکمل های غذایی ست.

به آن گروه افرادی که دوست دارند در کوتاه ترین مدت، پوستی نرم و لطیف داشته باشند، توصیه می کنیم مکمل های غذایی حاوی انواع ویتامین های املاح معدنی و عصاره سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

 

منبع : rastineh.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا